مقاله تحلیلی: مهندسی‌ در کوبا

مقاله تحلیلی: مهندسی‌ در کوبا

 

با توجه به این‌که دو کشور ایالات متحده و کوبا در حال توسعه روابطشان هستند، Louis Berger نیاز به زیرساخت‌ها، فرصت‌ها و همکاری‌های لازم در آینده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پس از ده‌ها سال کناره گیری، سرانجام در سال ۲۰۱۴ دولت اوباما اعلام کرد مایل به بازبینی روابط سیاسی و آغاز فعالیت‌های توسعه همکاری با دولت کوبا است. تلاش‌ها در این زمینه منجر به چندین دستاورد مهم شد: در فوریه سال ۲۰۱۶، ایالات متحده و کوبا قراردادی را مبنی بر تأسیس مجدد سرویس هوایی‌ برنامه ریزی شده بین دو کشور امضا کردند. طبق این قرارداد هواپیماهای آمریکایی‌ می‌توانند روزانه ۱۱۰ پرواز رفت و برگشتی‌ بین ایالات متحده و کوبا انجام دهند. در ماه می سال ۲۰۱۶ نیز، اوباما به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده در ۸۸ سال اخیر از کوبا دیدن کرد.

توسعه روابط میان دو کشور منجر به افزایش احتمالی‌ تجارت و رونق صنعت گردشگری در کوبا و به دنبال آن ایجاد نیاز به بهبود و نو سازی زیرساخت‌ها در این کشور خواهد شد. شرکت Louis Berger که دفتر مرکزی آن در Morristown, N.J قرار دارد، یکی‌ از شرکت‌هایی‌ است که به‌طور جدی این پیشرفت‌ها را دنبال می‌کند. این شرکت یک مؤسسه جهانی‌ و چند بعدی در زمینه خدمات زیرساختی و رشد و توسعه است. دفتر کار مرکزی آن در شهر Panama City واقع در کشور پاناما بوده و شعبه‌های دیگری نیز در کشور‌های مکزیک، پرو و کلمبیا دارد. این شرکت از سال ۱۹۶۰ در این منطقه آغاز به کار کرده و در تمامی‌ کشور‌های مستقل این ناحیه فعالیت‌هایی‌ داشته است. تمرکز اصلی‌ شرکت بر روی زیرساخت‌های سنگین و به‌طور ویژه زیرساخت‌های حمل و نقلی - جاده‌ها، پل‌ها، بندر‌ها و فرودگاه‌ها - بوده، اما در زمینه زیرساخت‌های آبی و سیستم‌های آب و فاضلاب و همچنین حوزه‌های محیط‌زیست، انرژی و سایر موارد نیز فعالیت‌هایی‌ داشته است.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

engineering_in_cuba_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_9163-edit.engineering_in_cuba_2.pdf443.62 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه