مقاله تحلیلی : سد سه دره: یک شاهکار یا یک فاجعه قریب الوقوع

مقاله تحلیلی : سد سه دره: یک شاهکار یا یک فاجعه قریب الوقوع

سد عظیم و بحث برانگیز سه دره1 روی رودخانه یانگ تسه، بزرگ ترین نیروگاه برق آبی دنیا است که در چین قرار دارد. 40 هزار کارگر در یک بازه 12 ساله این پل را ساختند. هزینه پیش بینی شده برای هر قسمت از این پل بین 28 تا 88 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده بود. به همین دلیل هزینه واقعی آن مشخص نیست. این پل همچنین عظیم ترین سازه بتنی را در دنیا دارد. طرح این سد غول پیکر ریشه در ذهن سون یات سن2 درباره توسعه بین المللی چین در سال 1919 داشت. با این حال، ساخت و ساز واقعی این سد تا سال 1994 یعنی تا زمانی که طرح آن در کنگره ملی خلق چین به تصویب برسد، آغاز نشد.

 

 

دریافت مقاله : 

three_gorges_dam.pdf

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_8831-three_gorges_dam.pdf734.15 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
معادله کابل تحت ورن خودش
سلام دوستان وقت بخیر معادله شکل کابل(funicular forms) تحت وزن خودش چطوریه؟
عکس کاربر
0پاسخ
میراگر پیستونی
سلام وقت بخیر میراگرهای پیستونی جزو کدوم میراگرها محسوب میشن؟
عکس کاربر
0پاسخ
راهنمایی درخصوص کسب درامد
سلام.من دانشجوی ترم 7 عمران هستم.و شدیدا نیازدارم که درآمدشخصی داشته باشم اتوکد واکسل و ورد و طراحی فاز1 پلان معماری هم تا حدودی آشنا هستم.چه توصیه ای دارید که بتونم کارپیداکنم چه مهارتهایی یادبگیرم که درکمترین زمان بشه حداقل درامدی داشته باشم مثلا درکمتر از 3 ماه اینکه درسم داره تمام میشه وصفرهستم و شدیدا نیاز ب درامددارم منو ترسونده واسترس بدی بهم واردکرده گیجم ونمیدونم چکارکنم ازکجا شروع کنم حتی شده ماهی1تومنم دربیارم خوبه برای شروع
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .