راهنمای اتصالات از پیش تایید شده در قابهای خمشی فولادی+طراحی اتصال مهاربندی فلزی براساس مبحث دهم92

راهنمای اتصالات از پیش تایید شده در قابهای خمشی فولادی+طراحی اتصال مهاربندی فلزی براساس مبحث دهم92

اتصالات از پیش تایید شده ؛ اتصالاتی هستند که در آیین نامه AISC-358 مورد بررسی قرار گرفته اند. به عبارتی استقاده از این اتصالات بر طبق روابط و فرمول های بیان شده در این آیین نامه و همچنین رعایت کردن ضوایط آنها ؛ در مناطق لرزه خیز مانند تهران ؛ امکانپذیر است و نیاز به کنترل و ضوابط خاصی نیست. همانگونه که از نام این اتصالات معلوم است ؛ اتصالات از پیش تایید شده نیاز به هیچ کنترلی ندارند و از پیش توسط آیین نامه های معتبر جهان مورد تایید قرار گرفته اند و میتوان با خیالی آسوده از این نوع اتصال در طراحی سازه های فولادی در مناطق لرزه خیز شدید ؛ استفاده نمود.

الزامات و محدودیت های عمومی اتصالات گیردار از پیش تایید شده شامل موارد زیر است :

  • کلیه اتصالات باید بصورت صلب در نظر گرفته شوند.
  • کلیه جوش های بکار رفته در این اتصالات باید از طریق آزمایشهای غیر مخربنظیر رادیوگرافی و التراسونیک (فراصوتی) تایید گردند.
  • در دو انتهای تیرهای ساخته شده از ورق ؛ به فاصله Sh+d که در آن d عمق تیر است ؛ اتصال جان به بال باید از نوع جوش نفوذی با نفوذ کامل با جوش گوشه تقویتی در هر دو طرف جان باشد. همچنین ضخامت جوش های گوشه تقویتی در هر طرف جان نباید از 8 میلیمتر کمتر در نظر گرفته شود. قابل ذکر است که  . . . . . .
  •  و . . .

انواع اتصالات گیردار از پیش تایید شده به شرح زیر است :

  1. اتصال مستقیم تیر با مقطع کاهش یافته (RBS)
  2. اتصال فلنجی چهار پیچی بدون استفاده از ورق لچکی (BUEEP)
  3. اتصال فلنجی چهار یا هشت پیچی بااستفاده از ورق لچکی (BSEEP)
  4. اتصال پیچی به کمک ورق های زیرسری و روسری (BFP)
  5. اتصال جوشی بهکمک ورق های روسری و زیر سری (WFP)
  6. اتصال مستقیم تقویت نشده جوشی (WUF-W)

در مقاله تحلیلی این هفته ؛ جناب آقای " مهندس آقازاده " (از اساتید برجسته مهندسی عمران) به انواع این اتصالات پرداخته اند و تمامی ضوابط و محدودیت های طراحی " اتصالات از پیش تایید شده " را بیان نموده اند. در کنار مقاله تحلیلی ایشان ؛ طراحی اتصال مهاربندی بر اساس مبحث دهم مقررات ملس ساختمان ویرایش سال 92 نیز توسط مهندس " صادق علوی " تهیه شده است که پیشکش کاربران ؛ مهندسین و دانشجویان عزیز میگردد.

جهت دریافت و مطالعه مقاله تحلیلی این هفته + طراحی اتصال مهاربندی بر اساس مبحث دهم 92 ؛ بایستی با صرف مبلغ 2500 تومان از اعتبار خود ؛ بر روی لینک زیر "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.

راهنمای خرید مقالات تحلیلی  و ایبوک ها:  

  •  براي دريافت مقالات تحلیلی از سایت بايست ابتدا عضو سايت باشيد و همچنین اعتبار کافي در اکانت خود داشته باشيد.
  •  اگر عضو سایت نیستید براي عضويت در سايت مي توانيد ابتدا از اين قسمت اقدام کنيد و سپس از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید و سپس به این صفحه رجوع کنید.
  •  اگر عضو سايت هستيد  و اعتبار کافی نیز در حساب خود دارید ابتدا برای ورود به سایت با نام کاربری از این قسمت اقدام کنید اگر شارژ کافی در حساب خود دارید از دوباره به همین صفحه رجوع کنید و بر روی لینک "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.
  •  اگر عضو سایت هستید اما شارژ کافي در حساب خود نداريد پس از ورود از این قسمت از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید.

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 2,500 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 2,500 تومان
پرداخت 2,500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های سیدصادق-علوی

سید صادق علوی

طراح سازه های فولادی و صنعتی - پایه 2 محاسبات
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    ممنون دانلود شد

    عکس‌های civil_mardani
    civil_mardani

    چرا پس از پرداخت نمیشود دانلود کرد استفاده کرد

    عکس‌های civil_mardani
    civil_mardani

    با سلام.
    تشکر بابت این آموزش بسیار خوب.
    موفق باشید.

    عکس‌های siamak_meybodi
    siamak_meybodi

    با توجه به ابهامات موجود نسبت به مبحث 10 ویرایش 92 و نامه جناب آقای دکتر احمدی نسبت به جمع آوری این مبحث و اصلاح آن به نظر میرسد این آیین نامه در حال تغییر باشد. تصمیماتی که در کارگروه تخصصی نظام مهندسی گرفته شده قرار شده فعلا برا اساس ویرایش 87 کار ها ادامه پیدا کند. به نظر بنده مباحث مطرح شده بهتره بر اساس آیین نامه 87 مناسب باشه. البته تغیرات زیاد نیست فقط ابهامات زیاد شده در ویرایش جدید و اشکال مناسب حذف و جمله بندی دارای ایرادات مفهومی گردیده است. در کار گروه تدوین اسامی اساتیدی مانند دکتر میر قادری و مهندس طاحونی دیده نمیشه

    عکس‌های علی درخشان
    علی درخشان