معرفی منابع و کتب کمک آموزشی جهت آمادگی آزمون ورود به حرفه(قسمت اول)

همانطور که قبلا در این خبر تحلیلی اشاره داشتم جدید ترین آزمون ورود به حرفه در تاریخ 21 و 22 آذر ماه امسال برگزار می شود و طبق قولی که داده بودم به جهت رسالت اصلی گروه آموزشی 808 که همان هموار کردن مسیر آموزش و اطلاع رسانی به همکاران هم رشته ای خودمان میباشد تصمیم گرفتم تا این پست را به معرفی منابع و کتب کمک آموزشی جهت آمادگی آزمون ورود به حرفه اختصاص بدم. این پست در چند قسمت خواهد بود که این قسمت اشاره به برخی از منابع کمک آموزشی مرتبط در این خصوص دارد.

 

برای شروع لازم است یکبار دیگر منابعی که از طریق خود سامانه برگزاری آزمون ورود به حرفه برای آمادگی در این آزمون معرفی شده است را اینجا معرفی کنم:

برای مشاهده منابع آزمون در سه بخش نظارت ، محاسبات و اجرا به این صفحه از سامانه آزمون و برای دریافت نمونه سوالات آزمون های اخیر به این صفحه مراجعه کنید.

از این قسمت می توانید با رئوس فصول مطالب مندرج در مباحث 21 گانه مقررات ملی آشنا شوید و همانطور که در این اطلاعیه آمده است برای تهیه مباحث مقررات ملی  لازم است به مراکز کتابفروشی مراجعه کنید و نه الزاما به دفتر مقررات ملی ساختمان (توجه: به هنگام مراجعه به کتابفروشی ها جهت خرید منابع آزمون پول کافی همراهتون ببرید!)

هشدار: بعضی از افراد هستند که هنوز ترجیح میدهند به جای خرید این منابع از کتابفروشی ها به دانلود غیر قانونی این مباحث از طریق اینترنت و مطالعه از روی آنها اکتفا کنند که غیر از بحث غیر مجاز بودن این نوع ایبوک ها، هیچکس نمیتواند منکر کیفیت مطالعه از روی کتاب های کاغذی با ایبوک شود. ضمن اینکه با خرید نسخه کاغذی می توانید مطمئن باشید که آخرین نسخه این مباحث را بدون هیچ ایراد تایپی و علمی که عمدتا در نسخه های اینترنتی یافت میشود تهیه کرده اید. (این موارد مربوط به نسخه های پیشنویس این مباحث میباشد)

 

معرفی منابع و مجموعه ای از واژه نامه ها:

چند وقت پیش از طریق این تاپیک از وبسایت ایران سازه با اطلاعاتی روبرو شدم که اختصاص به واژه نامه لغات مستعمل در آزمون های ورود به حرفه عمران داشت که بهتر دیدم در این قسمت آنرا جهت استفاده کاربران سایت معرفی کنم. این متن توضیحات را توسط گرد آورده این مجموعه عینا نقل قول میکنم:

"وقتی در جلسه آزمون نظام مهندسی هستی و سوال ها رو نگاه میکنی ممکنه چند حالت پیش بیاد، چطوری!؟ مثلا سوال 56 آزمون نظارت اسفند 91؛ در مورد ضریب اطمینان طراحی قالب هست. خوب! فرض کنید خدایی نکرده اصا شما مباحث رو نگاه نکردین و اومدین روی جلسه ، یا اینکه شما یه نگاهی به مباحث انداختین و میدونین در مورد قالب بندی در مبحث 9، مبحث 12 و همچنین راهنمای قالب بندی، مطلب است. خوب حالا چقدر وقت لازم داری که ضریب اطمینان طراحی قالب رو توی این سه کتاب پیدا کنی..!؟ خلاصه اینکه اهمیت همراه داشتن واژه¬های کلیدی رو جلسه آزمونی که به صورت کتاب باز است بر کسی پوشیده نیست.بعد از کلی مباحثه بر سر اینکه چطور میتونیم این عبارات و واژهای کلیدی رو جمع کنیم و اصلا آیا میشه یا نمیشه!؟ به این نتیجه رسیدیم که سعیمون رو بکنیم. نتیجه حدود دو هفته تلاشمون شده این متن که در اختیار شماست. تمامی واژه هایی که در فایل هست را از اصل کتاب مباحث طبق منابع آزمون نظام مهندسی برای آزمون آذر 92 که در سایت inbr.ir هست استخراج کردیم "

در فایل پیوستی زیر علاوه بر مجموعه ای از واژه نامه ها و فایل های اکسل معرفی منابع و فهرست بندی موضوعی مباحث، بودجه بندی سوالات آزمون نظارات و طراحی در 8 دوره اخیر که از سایت جناب دکتر امیر حسین خلوتی تهیه شده را هم می توانید یکجا دانلود فرمائید:

دانلود

 

 

معرفی کتاب کمک آموزشی:

قطعا یکی از منابع خوب که می تواند ما را در آزمون ورود به حرفه آماده سازد مجموعه ایست که علاوه بر حل تشریحی سوالات سال های قبل مقایسه ای آماری از میزان استفاده کلید واژه های تخصصی در آزمون را نیز به ما بدهد. بعد از گشت زدن در اینترنت با مجموعه ای از کتاب های آموزشی در این ارتباط روبرو شدم که عمدتا از انتشارات سری عمران  و انتشارات نوآور میباشند.

برای مطالعه کتاب بانک سوالات آزمون محاسبات کتاب دکتر نادر فنایی  از انتشارات سری عمران را به هم رشته ای های عمرانی توصیه میکنم. اطلاعات بیشتر در ارتباط با این کتاب را می توانید از طریق این صفحه دریافت کنید.

 

و برای مطالعه حل تشریحی سوالات آزمون نظارت کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های نظام مهندسی عمران-نظارت نوشته مهندس سعید احمدی-مهندس شنتیا محمودیان پور از انتشارات نوآور را پیشنهاد میکنم.برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به این صفحه مراجعه بفرمایید.

 

یک خبر خوب!

ما نیز در انتشارات مجازی 808 در حال تدوین مجموعه های آموزشی در زمینه منابع کمک آموزشی آزمون نظام مهندسی هستیم که به زودی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

 

خلاصه تجربیات شرکت کنندگان دوره های اخیر آزمون ورود به حرفه:

 و اما در انتها مطالبی با کمک از این تاپیک جمع آوری کردم که به جهت انتقال تجربیات افرادی که قبلا در این آزمون شرکت کردند بهتر دیدم در این پست آنرا نقل قول کنم:

 

1- "هرگز بدليل جزوه باز بودن امتحان، آزمون نظارت رو دست كم نگيرين"
به اين خاطر كه حتي پيدا كردن مطالب از بين حجم انبوه مباحث و آيين نامه ها مستلزم اشراف به متن آيين نامه هاست و اين مهم حاصل نميشه مگر با حداقل يكبار مرور مباحث و ماركدار كردن نكات مهم اونها. مثلا در برخي سوالات اينجوري مطرح ميشه كه:  كدام گزينه درست(و يا نادرست)ميباشد ; در اينجور سوالات هر كدوم از گزينه ها از قسمتهاي مختلف يه مبحث و يا بعضا چند مبحث مختلف مياد كه اگه اشراف به مطالب نداشته باشين پيدا كردن جواب براتون دردسرساز و وقت گير و شايد هم ناممكن باشه.


2- با توجه به اينكه اكثر قريب باتفاق دوستان شاغلن مطالعه حداقل يكبار مطالب، زماني بيشتر از يك هفته رو ميطلبه، چون اينجوري بايد در اين مدت فشرده مرخصي بگيرين و كلي استرس رو به جون بخرين ضمن اينكه شما نميتونين يه هفته همه زندگيتونو بخاطر يه آزمون تعطيل كنين .پيشنهاد ميكنم يك ماه رو براي مطالعه وقت بذاريد،  البته ممكنه بگيد مطالب فراره و از خاطرمون ميره ولي بايد بگم اينطوري وقت كافي براي مطالعه مطالب دارين و در هفته پاياني ميتونين با مطالعه سئوالات دوره هاي قبل هم مرور كنين هم مطالب مهمي كه از نظرتون پنهان مونده رو پيدا كنين.


3- برخي از مطالب مباحث نسبت به هم همپوشاني دارن و يا تكراري ان،ميتونيد هنگام مطالعه اونها در كنارشون آدرس و صفحه تكرار اون مطلب در آيين نامه ديگر رو يادداشت كنين تا اگه در جلسه امتحان جواب رو در اون مبحث پيدا نكردين بدونين توي كدوم آيين نامه ديگه و كدوم صفحه بايد دنبالش بگردين(مثلا اين اتفاق در بين مباحث 10و11وراهنماي اتصالات جوش در مطالب مربوط به جوش و رنگ و رواداريهاي ابعادي زياد اتفاق ميافته)
 

4-شما با رجوع به سئوالات چند سال اخير ميتونين حدس بزنين كدوم مباحث مهمترن و سهم بيشتري از بودجه بندي سوالات رو به خودشون اختصاص ميدن .معمولا مباحث 5،8،9،10،11 و راهنماي اتصالات سهم بيشتري دارن .

 

5-دقت داشته باشید در آزمون ورود به حرفه مدرک شما اینکه کارشناسی باشد یا ارشد هیچ تاثیری در قبولی شما نخواهد گذاشت تنها کافیست که به 50% سوالات جواب صحیح دهید.

 

مطالب مرتبط از سایت با نظام مهندسی:

 

جمع بندي و خلاصه تجربيات مطرح شده در سايت در ارتباط با آزموپاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول تشکر از این کاربر برای این پست تصحیح یا پاک کردن این موضوع این موضوع حذف شود مشاهده IP Address این کاربر

درباره نویسنده
عکس‌های مدیریت کل سایت

مدیریت کل سایت

امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
سوال از نحوه شرکت در آزمون نظام مهندسی
سلام،من کاردانی معماری گرفتم و بعد کارشناسی معماری،و الان فارغ التحصیل مهندسی تکنولوژی معماری هستم.می خواستم بدونم اگر کارشناسی ارشد عمران بگیرم می تونم صلاحیت محاسبات رو بگیرم؟اگر نه با ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترای عمران چطور؟و چه گرایشی از ارشد و دکترای عمران باید باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
درخواست مشاوره تخصصی برای آزمون نظام مهندسی
با سلام یه مشاور تخصصی برای آزمون نظام میخوام که کار بلد بوده و خودش دارای پروانه احرا و نظارت باشه
عکس کاربر
1پاسخ
سوال در مورد برنامه ماشین حساب کلاسپد مربوط به آزمون محاسبات
با سلام. بنده توضیحات مربوط به برنامه ماشین حساب کلاسپد در مورد آزمون محاسبات رو بررسی کردم و تصمیم به تهیه اون گرفتم.سوالی که از شما دارم اینه که آیا بخش مربوط به طراحی لرزه ای مبحث ۱۰ در برنامه شما وجود داره و اگر هست اگر ممکنه قسمتی از اون رو برای بنده ارسال بفرمایید.متشکرم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .