رادیو 808: شماره 44- مصاحبه با دکتر رونق،سازه های فولادی سرد نورد شده(LSF)

  • سازه های فولادی سرد نورد شده (LSF)
رادیو 808: شماره 44- مصاحبه با دکتر رونق،سازه های فولادی سرد نورد شده(LSF)

آشنایی با رزومه دکتر حمیدرضا رونق

وبسایت بین المللی جناب دکتر رونق در زمینه مقاوم سازی سازه ها

بعد از تقریبا دو ماه ، امروز دوباره با یکی دیگه از شماره های رادیو 808 برگشتیم. در رادیو 808  از ابتدا هدف اصلی ما آشنا نمودن مهندسان و دانشجویان عمرانی کشورمان با تجارب و تخصص های مهندسین و اساتید برجسته عمران کشورمان بوده است.  و در 43 شماره قبلی هم سعی داشتیم در این زمینه قدم برداریم و خداروشکر که تونستیم شماره ای دیگر از رادیو 808 را برای شما شنوندگان گرامی آماده پخش کنیم.

تو این شماره به سراغ یکی از فنآوری های نوین ساختمان سازی رفتیم که چند سالیست به طور جدی در کشور در حال اجراست. ساختمان های پیش ساخته فولادی سبک  موسوم به LSF که مخفف عبارت (LightWeight Steel Frame) است.

در ایران یکی از پیشرو هایی که در این زمینه کار تحقیقاتی کرد و آنرا به فاز اجرایی رساند جناب دکتر محمدرضا رونق استاد سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا بوده که با توجه به حضور کوتاه مدت ایشان در هفته گذشته در ایران در این شماره با ایشان در ارتباط با این فناوری نوین ساخت و ساز مصاحبه ای ترتیب دادیم. از جمله  کارهای موثر دیگر جناب دکتر در زمینه پروژه های مقاوم سازی سازه هاست که ایشان با راه اندازی وبسایت structuralretrofit.net.au کلیه تحقیقات خود و همکارانشان در زمینه مقاوم سازی سازه ها را در این وبسایت گرد هم آوردند.

دانلود فایل صوتی مصاحبه

 

مطالب مرتبط:

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
فیل مبحث 10
سلام استاد لطفا فیلم مبحث 10 ویرایش جدید و مبحث 17 ویرایش جدید رو هم بزارید ممنون
عکس کاربر
1پاسخ
سقف تک شیب در فریم کد
سلام، وقت بخیر میخواستم بدونم سقف تک شیب در فریم کد چجوری مدل میشه من فقط سقف دو شیب (gable) رو تو نرم افزار دیدم
عکس کاربر
2پاسخ
طراحی سازه LSF با SAP
با سلام بنده به دنبال مدلسازی ساختمان ال اس اف با سپ 2000 هستم ایا کسی یا شخصی این کار رو انجام داده است
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .