مقاله تحلیلی: چگونه یک شرکت مدیریت ساخت انتخاب کنیم؟

مقاله تحلیلی: چگونه یک شرکت مدیریت ساخت انتخاب کنیم؟

انتخاب درست یک شرکت مدیریت ساخت برای پروژه‌هایی با درجه اهمیت مختلف به‌صورت متفاوتی انجام می‌شود. خواه پروژه مسکونی باشد یا تجاری، مدیریت ساخت مناسب به‌منظور فراتر نرفتن از بودجه تعیین‌شده، اطمینان حاصل کردن از فراهم بودن مجوزهای لازم ساخت‌وساز و محقق شدن پارامترهای تعیین‌شده ضروری و حائز اهمیت است.

مصاحبه با نمایندگان رسمی شرکت‌ها

مصاحبه با نماینده رسمی شرکت کاندید شده برای انجام مدیریت پروژه موردنظر جزئی از فرایند انتخاب است. مصاحبه این فرصت را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا با اعضای تیم ملاقات و درباره انتظارات مربوط به پروژه با آن‌ها گفت‌وگو کند. بهترین راه ارزیابی میزان تخصص شرکت مدیریت ساخت همین مصاحبه است.

اطمینان حاصل کردن از منابع شرکت

همه شرکت‌ها به جز شرکت‌های تازه تأسیس باید مدارک قابل استناد داشته باشند. شما می‌توانید در صورت امکان و با کسب اجازه از شرکت مدیریت موردنظر از محیط کاری شرکت بازدید کنید و یا حتی با مشتریان سابق و یا کنونی شرکت گفت‌وگو کنید. این کار با گسترش دامنه اطلاعاتی‌تان سبب آسان‌تر شدن فرایند تصمیم‌گیری می‌شود. بررسی اسناد مربوط به دارایی‌های شرکت نیز می‌تواند روش خوبی برای افزایش اطلاعات شما باشد.

بررسی اینترنتی سابقه و اعتبار شرکت

اینترنت سبب تحول بزرگی در زمینه اطلاعاتی شد که به‌وسیله عموم مردم گردآوری می‌شوند. شرکت‌ها می‌توانند نحوه انتشار اطلاعات در سایت‌ها و رسانه‌های جمعی را تحت کنترل و نظارت خود داشته باشند. از سوی دیگر اینترنت روش انتقال و تبادل اطلاعات از سوی مشتریان را نیز دگرگون کرد.

خوب یا بد، مشتریان تمایل دارند که تجربیاتشان را از طریق رسانه‌های جمعی، وبلاگ‌ها و سایت‌های رسمی با دیگران به اشتراک بگذارند. بررسی عملکرد مدیریتی شرکت در پروژه‌های پیشین از طریق اینترنت یکی از راه‌های مؤثر کسب اطلاعات قبل از انتخاب نهایی است. استفاده از رسانه‌های جمعی از قبیل فیسبوک، توئیتر و یوتیوب روشی است که مشتریان برای نشان دادن رضایت یا عدم رضایت خود از خدمات شرکت به دیگران از آن بهره می‌برند. بدیهی است که اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آید باید ازنظر محتوا موردبررسی قرار بگیرد.

بازدید از ساختمان اداری شرکت

بازدید از ساختمان رسمی و ثبت‌شده شرکت یکی از راه‌های مفیدی است که از طریق آن می‌توان به احساس متخصصان شاغل در آنجا پی برد. همچنین واقعی بودن شرکت را نیز می‌توان موردبررسی قرار داد. این روش به‌خصوص زمانی مفید است که شرکت به‌واسطه منابع قابل اعتماد توصیه نشده است.

انجام مصاحبه، بررسی منابع و جست‌وجوی اینترنتی هیچ‌کدام تضمین‌کننده کسب نتایج مطلوب برای هیچ پروژه‌ای نیستند. در مواردی ممکن است حتی باعث کاهش میزان احتمال انتخاب شرکتی شوند که فاقد تجربه و اعتبار هستند. پروژه زمانی ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه و ارزشمند است که هدف تکمیل پروژه طبق برنامه و زمان تعیین‌شده باشد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

 

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
شروع به کار در دوران دانشجویی
سلام من الان ترم ۳ عمرانم و می خوانم همزمان وارد بازار کار هم بشم که تجربه داشته باشم اما جایی رو پیدا نکردم بتونم برای کار به اونجا برم . خواستم ازتون درخواست کنم که اگر راهی سراغ دارین یا حتی جایی رو سراغ دارین معرفی کنید ممنون میشم.
عکس کاربر
3پاسخ
کارآموزی کجا بریم بهتره ؟؟
سلام به مهندسین متخصص .من دانشجوی رشته عمران کارشناسی هستم و حدود ۷۰ واحد پاس کردم.اتو کد و اکسل بلدم ونرم افزار sapرو خیلی کم تازه دارم یاد میگیرم به نظر شما برای کار آموزی کجا برم بهتره به کدوم ارگان دولتی برم بهتره یا برم دفتر های مهندسی کدوم بهتره ممنون میشم از راهنماییتون و تشکر بابت سایت خودتون.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .