ارتقاء فولاد به ارزش بیشتر جزئیات اجرایی سازه فولادی مشتری ،کمک می کند

ارتقاء فولاد به ارزش بیشتر جزئیات اجرایی سازه فولادی مشتری ،کمک می کند

در سال2002،کلرادو تاسیس شد و بر مبنای جزئیات فولادی،جزئیات سازه فولادی،برپا کنندگان فولاد،پیمانکاران،مهندسین،و معماران را ایجاد کرد.کل کار توسط سرمایه گذار شرکت ها و رئیس،در خانه شکل گرفت،Bart Rohal  شغل جزئیات فولادی را در سال1980 شروع کرد.پس از پیشرفت از جداول و پیش نویس ها به نرم افزار دو بعدی اتوکد در اواخر سال1980،روهال درسال 2010 انتقال بزرگ دیگر پیدا کرد و نرم افزار فولاد اتودسک وفق پیدا کرد ومدل سازی سه بعدی برای جزئیات فولادی مورد بررسی قرار میگیرد.

 

چالش ها

"مقدار زیادی پروژه هایم ساختمان های تجاری هستندکه بیشتر بر طبق محدودیت ها توسط همه ضوابط ساخت و تدوین قانون های نهادی موجب می شود پیچیده تر باشد"روهال گفت.که این می تواند در حین حل مسائل تیم طراحی پروژه،کلنجار ایجاد کند،بویژه در هنگام استفاده سنتی از ترسیمات دو بعدی،به عنوان طرحهای پایه و اصلی،برای مبحث ارتباطات و همکاری.

بعنوان مدیر فروش یک شرکت،روهال هم جزئی کار و هم بررسی کننده است،اما گاهی اوقات،برای یک بررسی کننده ،کاربردی است که با یک همکار مشورت کند و نقطه نظرات متفاوت او را متوجه شود. علاوه بر این، همانطورکه محبوبیت مدلينگ اطلاعات ساختمان ( بيم ) زیاد می شود،بیشتر مشتریان روهال از او تقاضای پشتیبانی بیم از جریان کارها را دارند،بدين ترتيب مشتري قادر به برگزاري مناقصه بر پروژه هایشان می شوند.اگرچه پروژه های بیم ،درصد کمی از کار را شامل می شوند،این برای روهال واضح است که قابلیت های بیم از یک نیاز رایج،بیشتر است،مانند درخواست های ارسالCNC.

راه حل

روهال در سال2011،  جهت بررسی، شروع به استفاده از مدل سازی سه بعدی در فرم پیشرفت و ارتقاء  نرم افزار فولاد کرد.نرم افزار قادر به تولید یا ایجاد خودکار پروژه های اجرایی سنتی،همچون؛نقشه های شاپ وبرنامه های احداث هست،و همچنین فایل های سی ان سی و فهرست مواد و مصالح  از فرم های مستقیم پیشرفت مدلهای فولادی مورد نیاز بود. نرم افزار مدلسازی سه بعدی با تیم گسترده پروژه،پشتیبانی از همکاری دارد. که کمک به حل سریع مسائل میکند.

مدل بر مبنای جزئیات فولادی،جهت تکمیل برای موفقیت پروژه ها نیاز به بیم دارند.

 

 

 

چشم انداز جدید

"وقتی در حال کارکردن و اجرا روی یک پروژه  و اداره  ی برخی از تضادهای فضایی هستم(بویژه پله ها)،در ابتدا سعی در حل موضوعات از طریق کار با مشتری هستم"،روهال گفت."گاها جلسات آنلاینی داریم که دسکتاپم را به اشتراک میگذارم،و سپس از مدل پیشرفته فولاد برای زوم بر محیط کار از طریق نتایج اش دارم.اگر یک تصویر،بهای بیشتری از هزار کلمه داشته باشد، ارزش مدل سازی سه بعدی را  تصور کنید که چقدر است".

اگرچه درخواست برای اطلاعات و ثبت گزارشات، هنوز دستورالعمل رسمی برای موضوع مورد اختلاف می باشد،مدل بر اساس همکاری،کمک به کاهش نیاز برای ایمیل های طولانی و تماس تلفنی می کند، و در نهایت کمک به افزایش زمان صرف شده درحل موضوعات مورد اختلاف میکند.روهال همچنین مزایای مدل پیشرفته فولاد برای ایجاد دیدهای سه بعدی(مثل نماهای سریع الاتصال،سر هم کردن،وچشم انداز یا دیدهای چندگانه)که شامل اطلاعات درخواست،و همچنین برنامه های استاندارد و ترسیمات –نتایج شفاف ارتباطات پروژه و اسناد را از مدل سازی،دریافت می کند.

شرایط پیچیده باز بینی

یکی از پروژه های روهال،یک پلکان فولادی  با خم 3.8 اینچ،در یک صفحه ذوزنقه ای شکل و با طول متغیر است."بدلیل پیچیدگی پله و اینکه نرم افزار پیشرفته فولاد برای پله جدید می بود،به نرم افزار دوبعدی اتوکد رجعت کردم،روهال گفت"."وقتی بررسی و بازبینی به اتمام رسید،به نظر میرسید که تمام اعضا کار میکنند –ولی احساس میکردم که بعضی چیزها به مقدارکمی خراب اند و کند کار میکنند".بنابراین روهال مجددا،اعضای اصلی پله و رفتار پیشرفت فولاد را از نظر نقاط کاری ،دوباره بازرسی کرد،و از نرم افزار به عنوان چشم انداز استفاده کرد.

"ناگهان،آنچه که من را به زحمت انداخته بود را مشاهده کردم"روهال گفت."یک اشکال و نویز کوچک در محاسبات توسعه رفتار ذوزنقه را در محاسبات دستی ام نادیده گرفته بودم که در مدلینگ سه بعدی ،آشکار گشت.

ارزش و بهای مدل سازی اطلاعات ساختمان

روهال همچنین از نرم افزار شبیه سازی نویز ورک شرکت اتودسک و نرم افزار بازبینی  طرح اتودسک (که هر یک با پیشرفت فولاد،خوب کار میکنند)برای فراهم سازی مشتریان اش و تیم طراحی با مدل های بیم و توضیحاتی که می تواند برای هماهنگی پروژه ها و کشف منافات یا تصادم ها، استفاده می کند.و گاها  تیم طراحی روهال از مدلسازی نرم افزار رویت اتودسک به مثابه منبعی برای ارتقاء فولاد،استفاده می کند.

"پیشرفت فولاد در موقعیت رقابتی ،بهبود می یابد-قادر میکند تا من به سازندگان،خدمات بیم اضافی عرضه کنم و پیمانکاران عمومی فراهم کنم،و از دیگر گرایش های بیم،معماران،و مهندسان هماهنگ یا مدل سازی در نرم افزار اتوکد و نویز ورک هست"،روهال گفت.

مزایا

به عنوان یک کاربر دیرینه ی نرم افزار اتوکد،روهال،جزئیات استاندارد اتوکد،بلوک ها،و عملیات رایجی که او نمیتوانست تلاش کند را دور انداخت." از هنگام نرم افزار پیشرفته ی فولاد،او یک پلت فرم یا نمونه ای را برای اتوکد ساخت،میتوانم به استفاده  سفارشی داده و فرآیندها ادامه بدم،و همچنین به افزایش مهارتهای اتوکد بهبود داد"،روهال گفت.

پیشرفت فولاد او را قادر به ارائه خدمات افزوده،همچون؛اجرا مدل سازی بیم و فایل سی ان سی(نوعی برش از متریال) کرد.مدلینگ بر مبنای نرم افزار،به او در ارتباطات موثر تیم پروژه کمک کرد و به او دیدگاه متفاوتی در طول روند بازبینی مدل می دهد.

اما او احساس می کند که یکی از بزرگترین سودمندی های پيشرفت فولاد"ضریب"است."مانند بسیاری از جزئیات گرها در موقعیت من،از کارم لذت میبرم" روهال گفت."جنبه های مدل سازی سه بعدی از پیشرفت فولاد،برای استفاده واقعا جالب است،که باعث می شود از کارم بیشتر لذت ببرم".

Information provided by Autodesk (www.autodesk.com).

 

درباره نویسنده
عکس‌های parvaneh shahsavand

پروانه شاهسوند

ارسال مقاله " بررسی وطبقه بندی علل ایجاد تاخیرات در پروژه های عمرانی و مقایسه تطبیقی تکنیک های آنالیز تاخیرات با پروتکلSCL"،با همکاری دکتر مجیدپرچمی جلال، یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه،تهران ارسال مقاله "تحلیل کمی ریسک و بکارگیری مهندسی ارزش جهت افزایش کارایی مدیریت پروژه(مطالعه موردی:پارکینگ طبقاتی-تجاری ستارخان"،با همکاری دکتر حسین نقاش طوسی، کنفرانس بین المللی مدیریت ارزش و هزینه، دانشگاه تربیت مدرس، تهران ارسال مقاله طراحی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه جهت انتخاب تامین کننده مناسب"،با همکاری دکتر حسین نقاش طوسی، سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت ایران، دانشگاه صنعتی شریف، تهران "تاثیر نانو فناوری و نقش نانو ذرات در تغییر رویکرد بتن معمولی به بتن های ویژه و خاص"، نخستین سمینار ملی کاربرد فناوری نانو در صنعت بتن ،دانشکده علاء الدوله سمنانی، گرمسار "بررسی تاثیر داده ها و سیستم های پشتیبان تصمیم بر مدیریت بحران ناشی از گودبرداری غیر اصولی در پروژه های عمرانی"کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین در عمران،معماری و مدیریت شهری، مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما،تهران
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
45پاسخ
اثبات فرمول مدول الاستیسیته ماده مرکب بتن
سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم این دو فرمول چطور اثبات میشود ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
0پاسخ
فیل مبحث 10
سلام استاد لطفا فیلم مبحث 10 ویرایش جدید و مبحث 17 ویرایش جدید رو هم بزارید ممنون
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .