رادیو 808: شماره 34- مصاحبه بادکتر کامبیز بهنیا، عضو هیئت علمی دانشکده فنی تهران

  • بررسی مشکلات صنعت ساختمان و ارتباط دانشگاه با صنعت
رادیو 808: شماره 34- مصاحبه بادکتر کامبیز بهنیا، عضو هیئت علمی دانشکده فنی تهران

تو این شماره از رادیو 808 به سراغ یکی از  معروف ترین و البته محبوب ترین اساتید گرایش ژئوتکنیک در کشور رفتیم ، استادی که بیشتر شما با ایشون از طریق نام ده ها کتب تالیف شده اشان از قبل آشنایی دارید.

حتما خیلی  از شما با کتاب سبز و خاکستری رنگ دوجلدی مکانیک خاک جناب دکتر کامبیز بهنیا در دوران دانشجویی خودتون خاطره دارید. کتابی که در  کنار کامل بودن از نظر اطلاعات علمی مندرج در آن، در نهایت شیوایی و سادگی تالیف شده و به همین خاطر هم  بیش از 20 سال است که به عنوان مرجع تدریس درس مکانیک خاک در تقریبا همه دانشگاه های کشور  از آن استفاده میشود. این کتاب که توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است در سال های اخیر به تعداد زیادی به روز رسانی و تجدید چاپ شده هست و هنوز هم به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب دانشگاهی کشور در رشته مهندسی عمران به حساب می آید.

میهمان این شماره از رادیو 808 ، جناب دکتر کامبیز بهنیا ، استاد گرایش خاک و پی و عضو هیئت علمی عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران هستند که یکی از ده ها تالیف عمرانی ایشان کتاب معروف مکانیک خاک میباشد که همراه با حناب دکتر طباطبائی در سال 1366 تالیف نمودند و از آن سال تبدیل به یکی از کتب مراجع دانشگاهی کشور در رشته مهندسی عمران شده است.

رزومه جناب دکتر کامبیز بهنیا

استادی که با فروتنی و لبخندشان پذیرای گروه رادیویی 808 برای ضبط مصاحبه اشان در دفترشان واقع در شرکت خاک مسلح ایران شدند.  در این شماره از  رادیو 808 از ایشان علاوه بر تالیفات علمی اشان در ارتباط با سایر موضوعات مرتبط با مهندسی عمران و گرایش مکانیک خاک و پی سوالاتی پرسیدیم و نظراتشان را در خصوص نحوه مناسب ایجاد ارتباط بین دانشگاه با صنعت جویا شدیم

در این شماره از رادیو 808 جناب مهندس سهیل سروش نیا به عنوان همکار در طرح سوال با رادیو 808 همکاری دارند. با هم این شماره از رادیو 808 را میشنویم:

دانلود فایل صوتی مصاحبه 

دانلود تصاویر مصاحبه

درباره نویسنده

مجتبی اصغری سرخی

مجتبی اصغری هستم ، پژوهشگر،محقق و نویسنده حوزه صنعت ساختمان ، دیوانه ای که فکر میکند میتواند دنیا را تغییر دهد ، علاقه عجیبی به وب و IT دارم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون شد 808 (از مهر ماه 86) و امروز امیدوارم تونسته باشم در صنعت ساختمان کشورمون با کمک همکارانم در شبکه اجتماعی 808 تغییری ایجاد کرده باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2530پاسخ
نوع خاک
با سلام خدمت دوستان یه سوال داشتم مقاومت خاک مجاز در پروژه ای 1.2 کیلوگرم بر سانتی متر مربع هست طبق آیین نامه ی 2800 می شه خاک تیپ سوم اما از نظر آیین نامه هایی مثل فما این نوع خاک میشه B یا C محل انجام ازمایش هم شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه می باشد
عکس کاربر
1پاسخ
تعیین مدول الاسیتسیته خاک برای نرم افزار پلکسیس
سلام شب بخیر من مدول الاستیسیته خاک (E) رو دارم چجوری (E50ref) رو بدست بیارم آیا فرمولی هست؟ فقط E و ضریب پواسون رو دارم تو منوال پلکسیس نیست.
عکس کاربر
4پاسخ
آیا راه اندازی آزمایشگاه مکانیک خاک مقرون به صرفه است ؟
با سلام بنده ارشد عمران ژئوتکنیک دارم میخوام ازمایشگاه خاک بزنم به نظرتون جواب میده ؟ در کل شرایطش چه جوریه و آیا دوره تخصصی آموزشی دارید ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .