مقاله تحلیلی: هتل آتلانتیس پالم دبی

مقاله تحلیلی: هتل آتلانتیس پالم دبی

هتل آتلانتیس پالم یک هتل ساحلی پنج ستاره است که در رأس جزیره مصنوعی نخل (Palm)، در شهر دبی امارات متحده عربی قرار دارد. این ساختمان بر اساس اسطوره آتلانتیس در آثار افلاطون بنا شده است. ساختمان اصلی دارای دو برج مرکزی است که در راستای شرق و غرب قرار دارند؛ و از طریق یک بنای مجلل و سلطنت گونه به هم متصل شده‌اند.

این هتل با مساحت 46 هکتار، 1539 اتاق، 23 رستوران، بوتیک های لوکس، یک پارک آبی 17 هکتاری و باغ های گرمسیری با بیش از 250000 گیاه و درخت؛ دارد. یک از ویژگی‌های اصلی این پارک آبی، سرسره آن با طول 60 فوت و زاویه 86 درجه نسبت به قسمت فوقانی آن است که افراد را از طریق یک تونل آکریلیک شفاف از میان یک تالاب پر از کوسه ماهی عبور می دهد.

این ساختمان دارای یکی از بزرگ ترین زیست گاه های دریایی رو باز در جهان می باشد که شامل حدود 65000 جانور دریایی در تالاب ها و دیگر مناطق است. سوئیت های سه طبقه زیر آبی به مسافران این امکان را می‌دهد تا در کنار ماهی ها به استراحت بپردازند.

آتلانتیس با سرمایه گذاری مشترک هولدینگ بین المللی کرزنر و شرکت Istithmar ساخته و در سال 2008 به طور رسمی افتتاح شد. هزینه ساخت در حدود 15 میلیارد دلار گزارش شده است. در آوریل سال 2012، Istithmer 50 درصد از سهام کرزنر را به ارزش 250 میلیون دلار کسب کرد. مدیریت این هتل به عهده مجموعه هتل‌های بین‌المللی کرزنر (Kerzner International Resorts) است.

پس از آن آتلانتیس تبدیل به یک جاذبه توریستی و نماد جهانی دبی شد.

هتل آتلانتیس پالم دبی

 طراحی و ساخت

آتلانتیس توسط شرکت بین‌المللی Wimberly, Tong and Goo  که متخصص در زمینه مجموعه هتل‌های لوکس است، طراحی شد.

طراحی این هتل با در نظر داشتن معماری کلاسیک عربی هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی این هتل 23 طبقه، صورت گرفته است که شامل سنگ‌های گران‌بها می‌شود. سقف قوسی لابی های هتل با ارتفاع 19 متر متشکل از 8 طرح است که توسط هنرمند اسپانیایی آلبینو گونزالز نقاشی شده است.

پیمانکار آن Laing O’Rourke، نمای هتل را با استفاده از قطعات بتن مسلح/ فیبرهای شیشه ای مدولار اجرا کرد که توسط متخصصان داخل نصب شد.

از عملیات لجستیکی برای تسهیل حل چالش‌های مطرح شده در طراحی پیچیده استفاده شد. اقدامات بسیار پیچیده‌ای شامل تحویل جاده، حمل و نقل و توزیع، واحدهای موقت، سیستم های ارتباطی، مدیریت ترافیک و تعداد زیادی کارگر در محل پروژه صورت گرفت. از این رو 10000 نفر در آن پروژه استخدام گردیدند و 2 میلیون ساعت کار در یک ماه انجام گرفت. بر این اساس این پروژه دو ماه زودتر از زمان مقرر به پایان رسید.

هتل آتلانتیس پالم دبی

  منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های sarahmhpr

سارا محمدپور

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زلزله و علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به ویژه متون تخصصی هستم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .