مقاله تحلیلی: مدل‌سازی اجزا غیرخطی مهاربندهای کمانش تاب (BRB) مدل Powercat در نرم افزار Perform

مقاله تحلیلی: مدل‌سازی اجزا غیرخطی مهاربندهای کمانش تاب (BRB) مدل Powercat در نرم افزار Perform

هدف: برای کمک به تعریف اعضای BRB در برنامه تحلیل سازه­ای Perform، Rutherford  و  Chekene اعضا را مطابق با نتایج هیسترتیک 9 مهاربند آزمایش شده، مدل‌سازی کردند. هدف، ارائه مدل­های بهینه­ سازی شده اعضا برای 9 مهاربند آزمایش شده مدل Powercat و ارائه روشی کلی برای درون‌یابی مدل­های اجزا در پیکربندی­ مهاربندهایی است که آزمایش نشده­اند. در این گزارش نتایج کارهای انجام شده به صورت خلاصه ارائه می‌گردد و همچنین دستورالعمل‌هایی برای کلی سازی اعضای غیرخطی مهاربندهای کمانش تاب مدل Powercat ارائه شده است.

مهاربند­های استفاده شده در مدل‌سازی اعضای مهاربند کمانش تاب: شرکت StarSeismic لیستی از مشخصات مهاربند و نتایج آزمایش چرخه تغییر مکان – نیرو را برای نه مهاربند کمانش تاب مدل Powercat تهیه کرده­ است. هشت مهاربند در دانشگاه کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و مقاومت  آن‌ها محاسبه شد. بازه این مقاومت از بازه 159 kips تا 1202 kips را شامل می‌شد. طول هسته جاری شونده، ، برای تمام هشت مهاربند بین 176 تا 185 اینچ بودد. فاصله پین تا پین تمام مهاربند­ها 252 اینچ بود. مهاربند نهم هم در دانشگاه یوتا آزمایش شد. مقاومت محاسبه شده برای این مهاربند ( ) برابر با 783 kips بود. طول هسته جاری شونده این مهاربند برابر با 144 اینچ و فاصله پین تا پین این مهاربند هم برابر با 205 اینچ بود.

 

 


دریافت فایل کامل مقاله:
perform_nonlinear_component_modeling_1.pdf

 


ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .