ورکشاپ شماره 5: حقوق مهندسی در ساخت و ساز (پنجشنبه 16بهمن 93)

ورکشاپ شماره 5: حقوق مهندسی در ساخت و ساز (پنجشنبه 16بهمن 93)

ورکشاپ های رایگان هفتگی 808

ورکشاپ شماره 5

 حقوق مهندسی در ساخت و ساز

مدرس : دکتر مسعود منشدی

وکیل پایه یک دادگستری، مشاور حقوقی و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز،

عضو انجمن مشاوران مديريت ايران، مدير عامل موسسه حقوقي سيماي وكيل ايرانيان،

صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه بين المللي حقوق

زمان : پنجشنبه 16 بهمن 93 - ساعت 16 الی 20

مکان برگزاری : پل گیشا - ابتدای فروزانفر - پلاک 1 - واحد 7

تلفن اطلاعات : 02188272694 - 09192701412

درباره ورکشاپ رایگان پنجم :

حقوق مهندسی یا Engineering Law یکی از حوزه های جدید و نسبتاً ناشناخته رشته حقوق در ایران می باشد که رویکردی عمل گرایانه به مفاهیم و قوانین حقوقی مورد نیاز مهندسان (علی الخصوص در رشته ساخت و ساختمان) را دنبال می کند. عدم اشراف مهندسان به آن بخش از قوانین و چهارچوب های حقوقی که مسئولیت های مستقیم آن ها را نشانه می گیرد؛ علیرغم استقرار کارکردهای حقوقی در شرکت های مهندسی، چالش های بسیاری را پیش روی این بنگاه های اقتصادی قرار داده است. آشنایی مهندسان ساخت با مسئوليت هاي قانوني حرفه‌اي و شغلي خود در کنار ايجاد درك متقابل و تعامل وکلا و کارشناسان حقوق با نظام فني و اجرايي می تواند تاثیر چشمگیری در پيشگيري از وقوع جرائم و تخلفات در نظام مهندسي ساخت كشور ایفا نماید.

بر همین اساس مرکز توسعه و آموزش فصل با هدف تربيت كارشناسان فني و مهندسي آگاه به موازين حقوقي و قراردادي و قانونگذاري متون فني؛ دوره آموزشی حقوق مهندسی (با تمرکز بر حوزه ساخت و ساختمان) را با همکاری حقوقدانان مجرب و صاحب نظر برگزار می نماید.

اهداف این ورکشاپ:
     - پيشگيري از وقوع جرائم و تخلفات در نظام مهندسي ساختمان كشور
     - آگاهي مهندسان ساختمان با مسووليت هاي قانوني حرفه‌اي و شغلي
     - حفظ و حراست از سرمايه ملي و مردمي با ارتقاء دانش حقوقي دست اندركاران صنعت ساختمان كشور
     - ايجاد درك متقابل و تعامل دستگاه قضایي با نظام فني و اجرايي كشور
     - تقويت علوم بين رشته ايي و گسترش تحقيقات حقوقي در ميان علوم مهندسي
     - تربيت كارشناسان فني و مهندسي آگاه به موازين حقوقي و قراردادي و قانونگذاري متون فني

چرا این ورکشاپ را به شما توصیه می نماییم؟

برنامه آموزشی حقوق مهندسی (ساخت) از جوانب بسیاری می تواند توانمندی های مهنسان و حقوقدانان را توسعه دهد. با توجه به میان رشته ای بودن مباحث این رویداد؛ مشارکت در آن برای هر دو طیف توصیه می گردد. مزایای کلیدی این رویداد به شرح ذیل می باشد:
     - آگاهي از قوانين و مقررات مورد عمل در نظام فني و اجرايي و مهندسي ساختمان
     - آشنايي با جرائم، تخلفات و مسووليت هاي قانوني مهندسان ساختمان
     - تقويت دانش كارشناسي در امور فني و ساختماني با تأكيد بر مقررات قضائي
     - توانايي فعاليت حرفه‌اي و نظامند در سازمان صنفي مهندسان ساختماني

همچنین مشارکت در رویداد حقوق مهندسی (ساخت) می تواند فرصت های شغلی و درآمدزایی متعددی را پیش روی شما قرار داهد، از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
     - فعاليت بعنوان عضو شوراي انتظامي سازمان نظام مهندسي ساختمان
     - فعاليت بعنوان كارشناس مهندسي قراردادها و پيمان
     - فعاليت بعنوان بازرسي و كارشناسي در امور حرفه‌اي ساختمان
     - فعاليت بعنوان عضو هيأت مديره تشكل هاي مهندسي و فني و اجرايي

علاقه مندان می توانند به دو صورت حضوری و آنلاین در این ورکشاپ حضور بهم رسانند. ورکشاپ آنلاین تحت سیستم وبینار بصورت زنده و همزمان با برگزاری ورکشاپ در محل آموزشگاه ؛ پخش می گیردد. دوستانی که مایل هستند بصورت آنلاین از این ورکشاپ استفاده کنند ؛ تنها کافی است بر روی لینک زیر کلیک کرده و نام خود را ریجستر کنند و سپس در روز و ساعت مقرر با لینکی که به ایمیلشان ارسال میگردد وارد ورکشاپ شوند.

لینک ثبت نام (ریجستر کردن) در ورکشاپ آنلاین این هفته 25 دیماه 93

توضیحات ثبت نام در وبینار:

قابل ذکر است با کلیک روی لینک فوق وارد صفحه ثبت نام خواهید شد که نام ، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد خواهید کرد بلافاصله پس از ثبت نام ایمیلی حاوی لینک نهایی ورود به کلاس خدمت شما ارسال میگردد که با کلیک بر روی لینک درون آن ایمیل میتوانید مستقیم  وارد کلاس شوید. جهت سهولت در ورود به کلاس های آنلاین ؛ فیلم راهنمایی آماده کردیم که از طریق لینک زیر میتوانید مشاهده بفرمایید.

فیلم راهنمای ورود به کلاس های آنلاین 808

و اما عزیزانی که قصد شرکت در ورکشاپ این هفته و هفته های آینده را بصورت حضوری دارند ؛ میتوانند با پرداخت تنها 3000 تومان ؛ بصورت آنلاین ثبت نام کنند و در روز مقرر بصورت حضوری در محل آموزشگاه 808 از ورکشاپ مورد نظرشون استفاده نمایند.قابل ذکر است که مبلغ 3000 تومان تنها برای پذیرایی از دوستان شرکتت کننده خواهد بود. همچنین شما با ثبت نام و پرداخت این مبلغ ما را از حضور خود در ورکشاپ آگاه کرده و ما میتوانیم تدارک بهتری برای برگزاری این ورکشاپ ها ببینیم. برای ثبت نام آنلاین و پرداخت مبلغ مورد نظر میتوانید از پایین همین صفحه اقدام کنید.

808 ؛ مرجع وبینارهای مهندسی عمران در کشور

ورکشاپ های رایگان هفتگی 808

کد دورهنام دورهاستاد دورهمدت دورهزمان برگزاریشهریه (تومان)توضیحات
WorkShop5ورکشاپ شماره 5 : حقوق مهندسی در ساخت و ساز4 ساعتپنجشنبه 16 بهمن ماه 933,000
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
حقوق مهندسی: مشکلات پیش آمده در کارگاه
با عرض سلام احترام به اعضای سایت سوالاتی داشتم سپاسگذار خواهم شد راهنمای بفرمائید. در پروژه ای مشغول به کار شدیم و حالا کارفرما از دادن حق حقوقمان امتناء می ورزد ۱_ اینجانب پس از عقد قرارداد و اجرای کار چون برای بار اول بود سازه های سوپر پنلی اجرا میکردم متوجه ضرر و زیان در کار شدام حالا چگونه و در چه ارگانی میتوانم ادعای ضرر و زیان و خیال قبل از قانون مدنی را داشته باشم . ۲_نامه های جهت بیکاری نفرات کارگر به دلیل نبود مصالح به کارفرما ارسال کردیم و توسط واحد های فنی و اجرای کارگاه نیز تائید شده که به دلیل نبود مصالح و جبهه کاری نفرات کارگری بیکار هستند الان کارفرما از دادن این بیکاریها که در طی پنج ماه رقم قابل ملاحظه ای برایم هست امتناء می کند چگونه باید این بیکاری را و از کدام نهاد ارگان یا اداره بگیرم تا به کارفرما فشار آوردن. ۳_یکی از همکارانم که با دعوت کارفرما به پروژه آمدند به دلیل عدم توافق قیمت قرارداد ندارند و حالا پس از اجرا آنها نیز بر سر مسائل مالی مشکلاتی دارند چگونه و چه عدله ای بین اینها باید حاکم باشد و از کدام ارگان و نهاد ۴_ حال که متوجه ضرر د زیان شدام آیا برای اینکه نمی خوام ادامه کار دهم باید بصورت مکتوب به کارفرما اعلام کنم که دیگر قادر به همکاری نیستم آیا بعد از انصراف از کار می توانم ادعای ضرر و زیان نمایم
عکس کاربر
4پاسخ
مدت زمان لازم برای مطالعه ازمون نظام مهندسی
سلام و خسته نباشید بنده برای ازمون نظام مهندسی اجرا و نظارت امسال میتوانم ۲ ماه وقت صرف کنم...برای همین به نظرتون روزانه چقد مطالعه داشته باشم؟ این مدت زمان خوبی برای موفقیت میتواند باشد؟ باتشکر
عکس کاربر
2پاسخ
اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم
سلام آیا امکان اجرای سازه نگهبان بدون ستون قائم ان وجود دارد؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ