مقاله تحلیلی: سیستم ساخت و ساز چوبی (الوار سنگین)

مقاله تحلیلی: سیستم ساخت و ساز چوبی (الوار سنگین)

سیستم­ ساختمان‌های چوبی در آمریکای شمالی به دلیل اینکه گزینه خلاقانه ­تر و مقرون به صرفه ­تری نسبت به ساختمان­ های بتنی و فولادی محسوب می‌شود، با افزایش چشمگیری همراه است. در حالی که اسکلت‌های ساختمانی با تیر و ستون چوبی طی قرن ­ها مورد استفاده قرار می‌گرفته اما محصولات پانلی جدید پنجره جدیدی را در صنعت ساخت­ و ساز چوبی گشوده است.

عبارت «ساخت­ و ساز با چوب» اغلب با قاب چوبی سبک همراه شده­ است. این روش ساخت و ساز یک روش آزمایش شده­ ساخت ساختمان‌هایی با الوار و روکش‌های چوبی است. با این وجود، استفاده از الوار چوبی سنگین در ساختمان سازی یک نوع متفاوت از ساخت ­و ساز محسوب می‌شود. ساختمان ­های قاب چوبی سبک معمولاً در محل ساخت بنا می ­شوند، در حالی که ساختمان­ های ساخته شده با الوار چوبی سنگین معمولاً از سر هم کردن قطعات تشکیل می‌شوند.

مزایای الوار

سیستم­ ساختمان‌های ساخته شده با الوار سنگین مزایای فراوانی دارد که اولین آن‌ها افزایش سرعت ساخت ­و ساز است. در این پروژه‌ها، سرعت ساخت سازه فوقانی 25% بیشتر از ساخت و ساز فولادی، بتنی یا با قاب چوبی سبک می‌باشد. کاهش زمان ساخت کاهش هزینه­ های ساخت را هم در پی دارد. هماهنگی نقشه‌های اجرایی و نقشه های نصب سبب می‌شود که روند ساخت به سرعت و بدون مشکل همراه باشد. به این صورت می‌توان اجزای پیش ساخته را تنها در طی چند روز نصب کرد.

 

 


دریافت فایل کامل مقاله:

mass_timber_knowing_your_options.pdf

 

 


منبع :+
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_13758-mass_timber_knowing_your_options.pdf786.92 KB
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .