مقیاس کردن شتاب نگاشت ها طبق استاندارد 2800 (ویرایش چهارم)

مقیاس کردن شتاب نگاشت ها طبق استاندارد 2800 (ویرایش چهارم)

پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه طراحی بر اساس عملکرد سازه‌ها، نرم‌افزار‌ها و آیین‌‌نامه‌های معتبر غیرخطی، شبیه‌سازی رفتار سازه‌ها را در هنگام وقوع زلزله به واقعیت نزدیک کرده است. امروزه دقیق‌ترین روش تحلیلی جهت ارزیابی رفتار سازه‌ها تحلیل دینامیکی غیرخطی است. در تحلیل غیرخطی دینامیکی رکورد یک زلزله خاص به سازه وارد شده و  رفتار سازه تحت آن زلزله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ولی با توجه خصوصیات منحصر به فرد هر سازه (از قبیل پریود و خاک محل احداث) و میزان تاثیرپذیری از گسل مجاور در هر ساختگاه لازم است، ابتدا پارامترهای شتاب رکورد زلزله (یا چند زلزله ترکیب شده) انتخابی را برای سازه مورد مطالعه مقیاس، و سپس سازه را با رکورد زلزله مقیاس شده تحلیل نمود.

در نتیجه می‌توان اصلی‌ترین بخش پیش از انجام تحلیل غیرخطی دینامیکی و یا تحلیل دینامیکی خطی تحت شتاب‌نگاشت زلزله را مقیاس‌سازی رکورد شتاب‌نگاشت دانست. از این رو در مقاله تحلیلی پیش‌رو تمامی نکات و مراحل برای مقیاس‌سازی یک رکورد زلزله طبق روش استاندارد 2800 ایران (ویرایش چهارم) برای دانشجویان و محققان گرامی به طور جامع و کامل تشریح شده است.

مقاله امروز توسط دو تن از مهندسین کشورمان جناب آقایان "امید فقیه و حامد فضیلی نژاد" تهیه و تنطیم شده است. علاقه مندان به تهیه این مقاله میتوانند پس از تامین اعتبار لازم ؛ فایل پی دی اف مقاله را از لینک مربوطه دانلود و مطالعه نمایند.

برای دانلود و مطالعه مقاله امروز تنها کافیست با پرداخت  15000 تومان از اعتبار خود ؛ بر روی لینک زیر "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمائید.

راهنمای خرید مقالات تحلیلی:  

  •  براي دريافت اين فايل بايست ابتدا عضو سايت باشيد و همچنین اعتبار کافي در اکانت خود داشته باشيد.
  •  اگر عضو سایت نیستید براي عضويت در سايت مي توانيد ابتدا از اين قسمت اقدام کنيد و سپس از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید و سپس به این صفحه رجوع کنید.
  •  اگر عضو سايت هستيد  و اعتبار کافی نیز در حساب خود دارید ابتدا برای ورود به سایت با نام کاربری از این قسمت اقدام کنید اگر شارژ کافی در حساب خود دارید از دوباره به همین صفحه رجوع کنید و بر روی لینک "پرداخت و مشاهده محتوا" کلیک نمایید.
  • اگر عضو سایت هستید اما شارژ کافي در حساب خود نداريد پس از ورود از این قسمت از منوی پروفایل > حسابداری گزینه شارژ حساب را بزنید و به مبلغ دلخواه اکانت خود را شارژ کنید.

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

نوع فایل دریافتی :
اعتبار مورد نیاز : 15,000 تومان
با 10 درصد تخفیف برای کاربران VIP: 15,000 تومان
پرداخت 15,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های OmidFaghih

امید فقیه

کارشناسی ارشد سازه ، طراح و محاسب ساختمان
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .