مقاله تحلیلی: ابزارهای مهم در برآورد هزینه‌های سختمان

مقاله تحلیلی: ابزارهای مهم در برآورد هزینه‌های سختمان

ابزارهای مختلفی برای تخمین هزینه‌های ساختمان یا هر نوع پروژه بازسازی ساختمان در دسترس وجود دارد. یک فرد تخمین زننده مبتدی می‌تواند برای برآورد هزینه‌های اولیه ساختمان از ابزار رایگان و آنلاین محاسبه کننده هزینه‌های ساختمان یا از شاخص متوسط هزینه‌های ساختمان استفاده کند. در مقابل چندین نرم افزار حرفه‌ای تخمین زننده هزینه‌ها و نرم افزارهای طراحی ساختمان‌های مسکونی وجود دارد که به ترتیب بسیار مفید در تخمین هزینه‌های ویژه ساختمان و تخمین هزینه‌های ساختمان‌های مسکونی هستند. این نرم افزارها دقیق هستند و کار با آن‌ها ساده است.

در اینجا به ابزارهایی اشاره می‌شود که در سطح گسترده‌ای برای تخمین هزینه‌های ساختمان کاربرد دارند:

  • نرم افزار Estimating

نرم افزار ساختمانی Estimating نوعی از نرم افزارها است که به طور ویژه برای پیمانکاران یا متخصصین برآورد هزینه ها طراحی و ایجاد شده است. این نرم افزار بر روی کامپیوتر یا هر گوشی هوشمندی قابل اجرا است. این نرم افزار برای تعیین و تخمین هزینه‌های یک پروژه ساختمانی به طور دقیق استفاده می‌شود. این نرم افزار به کاربر کمک می‌کند تا خروجی‌های خود را راحت و با سرعت ارائه دهد.

  • نرم افزار Free Building Cost Tool

این نرم افزار یکی دیگر از ابزاری است که به کاربر کمک می‌کند تا هزینه مصالح و نیروی انسانی را تخمین بزند. با اینکه برآورد به وسیله این نرم افزار 5 دقیقه زمان می‌برد اما می‌تواند به تخمین هزینه‌های 34 مورد مجزا در فعالیت‌های ساخت و ساز بپردازد. با این حال استفاده از این نرم افزار در هیچ پروژه حرفه‌ای و گسترده ای توصیه نمی‌شود؛ اما می‌توان از آن برای برآورد قابلیت‌های ساختمان به لحاظ مقرون به صرفه بودن در هر نوع ساختمانی استفاده کرد.

  •  نرم افزار Building Evaluations

این نرم افزار دارای گزینه‌هایی همچون آنالیز مالی، برآورد طرح اولیه و تخمین هزینه‌های نهایی است. این نرم افزار همچنین دارای خصوصیات مختلف دیگری است که کاربر می‌تواند به وسیله آن‌ها هزینه‌های یک پروژه ساخت معمولی را به نحو مطلوبی تخمین بزند.

  • نرم افزار CPR Construction Cost Estimating

این نرم افزار یک نرم افزار تخصصی قابل اجرا روی کامپیوتر است. این برنامه به معماران و سازندگان برای تعیین هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی در هر اندازه‌ای (کوچک یا بزرگ) یاری می‌رساند.

  • نرم افزار Resi-Cost Estimating

این برنامه به طور بسیار دقیقی به محاسبه هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی خاص می‌پردازد. سطوح مختلف اشتراک گذاری در این نرم افزار وجود دارد که کاربر را قادر می‌سازد نوع گزارش دهی خود را با توجه به الزامات پروژه انتخاب کند.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نرم افزار AgTek
از دوستان کسی اطلاع داره از این نرم افزار و این که از کجا میتونم پیداش کنم؟
عکس کاربر
1پاسخ
نا برابری قیمت ایتم در فهرست بهای جدید و قدیم
سلام و عرض ادب چرا قیمت یک ایتم در فهرست بهای جدید برابر با قیمت همون ایتم در فهرست بهای قبلی بعلاوه شاخص تعدیل سه ماه چهارم نیست؟
عکس کاربر
2پاسخ
بین متره و براورد و طراحی و محاسبه سازه.کدامیک درامد بهتری دارد؟

سلام من دانشجوی عمران هستم و بین متره و براورد پروژه و طراحی و محاسبه سازه شک دارم.کدوم یکی درامد بهتری داره؟

ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .