فیلم ورکشاپ چالش های پیشرو(نکات کلیدی) در طراحی و اجرای ساختمان های هوشمند

فیلم ورکشاپ چالش های پیشرو(نکات کلیدی) در طراحی و اجرای ساختمان های هوشمند
ورکشاپ چالش های پیشرو(نکات کلیدی) در طراحی و اجرای ساختمان های هوشمند

این ورکشاپ در تاریخ پنجشنبه 2 دی ماهدر محل موسسه 808  برگزار گردید . علاقه مندان به مشاهده فیلم این ورکشاپ میتوانند از طریق این صفحه اقدام بفرمایند:

مدرس دوره: مهندس فرشاد عرب مارکده

 

 

معرفی کارگاه:

 در این کارگاه پس از ذکر کلیات و مفاهیم مربوط به نکات زیست محیطی، انرژی و مصرف آب در ساختمانهای هوشمند یک دسته بندی از چالش‌های اساسی در بحث طراحی و پیاده‌سازی ساختمان‌های هوشمند ارائه شده و ریشه‌ها و علل هر چالش و راه‌کارهای پیش رو، مورد بررسی قرار می‌گیرند. ذکر نمونه های اجرا شده، بررسی پروژه ساختمان کتابخانه ملی ایران و پروژه شرکت Microsoft، ارائه آمار شرکت های فعال داخلی و خارجی و چند توصیه اجرایی از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی می‌­باشند.

رئوس مطالب:

  • 1-معرفی کلیات ساختمان­های هوشمند، چالش­های فنی و اقتصادی موجود در طراحی و اجرای آن­ها  و تمايز ساختمان هوشمند با سیستم مديريت ساختمان و اتوماسيون خانگي و مباحث مربوط به  نکات زیست محیطی، انرژی و مصرف آب
  •  2-معرفی نکات کلیدی انرژی، اقتصادی، زیست محیطی، مصرف آب و آسایشی در ساختمان هوشمند
  • 3-معرفی چالش¬های فنی و اقتصادی موجود در طراحی و اجرای ساختمان¬های هوشمند
  • 4-معرفی چند پروژه پیاده سازی شده نظیر پروژه Microsoft و کتابخانه ملی ایران
  • 5-جمع بندی و پاسخگویی به سوالات

معرفی مختصر ساختمان هوشمند:

 

ساختمان هوشمند امروزه به عنوان يك نياز واقعي و نه فقط به­عنوان يك تكنولوژي لوكس در طراحي ساختمان­ها توسط مهندسان و مديران مورد توجه قرار گرفته است (به خصوص در کشورهای غربی). قابليت­هاي سخت افزاري و نرم افزاري سيستمهاي مديريت ساختمان هوشمند، كم و بيش مشابه است ولي نكته مهم، هنر استفاده از اين قابليت­ها در مراحل طراحي، برنامه نويسي، نصب و مخصوصاً راه اندازي سيستم IBMS می‌باشد، که مزيت­هاي اين سيستم­ها مخصوصاً بهینه‌سازی مصرف انرژي، كاهش هزينه هاي نگهداري تجهيزات سرمایشی/گرمایشی، الكتريكي و افزايش شرايط راحتي ساكنين بستگي مستقيم به طراحي، برنامه نويسي و كيفيت اجراي سیستم و همچنين سطح علمي مهندسين در آناليز اطلاعات سیستم دارد.

با توجه به تعاريف موجود، سیستم مدیریت سـاختمان هوشـمند بـه سیستمی اطلاق می­شود که با استفاده از ابزارهایی نظیر شبکه‌های حسگر بی‌سیم/باسیم، پروتکل، سيستم مرکزی مديريت انرژي و تجهیزات هوشمند الكتريكي، مدیریت یک ساختمان را بسته به نوع کاربری آن (مسکونی، اداری، تجاری و ...) را بصورت کاملا بهینه و مطلوب از نظر آسایشی، هزینه­ای، عملکردی و زیست محیطی در دست بگیرد. در مقابل، سيـستم مـديريت سـاختما يـك دسته سخت­افزار و نـرم­افـزار می­باشد که توانایی کنترل و مدیریت عملکرد تجهیزات مختلف ساختمان را بصورت دستی یا طبق برنامه­های از قبل تعیین شده چه در بستر شبکه و چه بدون آن، داراست. درحاليكه  سیستم اتوماسيون ساختمانصرفا همان عملکرد سیستم مدیریت ساختمان را تحت شبكه ارتباطی را دارا می­باشد

 مطالب مرتبط از بخش ویدئو گالری وبسایت:

انیمیشنی از سیستم مدیریت ساختمان هوشمند