مقاله تحلیلی: روش تکامل یافته اندازه گیری مقاومت در محل

مقاله تحلیلی: روش تکامل یافته اندازه گیری مقاومت در محل

در این مقاله ما روش‌ اندازه گیری مقاومت در محل را ارزیابی می‌کنیم و به مرور مفهوم این روش‌ها و اقدامات متداول می‌پردازیم. سپس فواید و محدودیت‌های این روش‌ها را در پیش بینی مقاومت در محل بیان خواهیم کرد. در آخرین قسمت این مقاله ما بعضی از فناوری‌های موجود در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

مقاومت بتن: مقاومت بتن (فشاری) که تا به امروز مهم‌ترین خاصیت بتن به شمار رفته است، نشان دهنده خواص مکانیکی بتن است، برای مثال مقاومت فشاری 28 روزه نمونه استوانه‌ای برای مقامت فشاری مشخص بتن در اهداف طراحی استفاده می‌شود (ACI 318-14  و csa a23.3-14 ). همچنین مقاومت یک عامل کلیدی در عملکرد دوام بتن به شمار می‌رود. متداول‌ترین روش برای ارزیابی مقاومت فشاری بتن، شکستن نمونه استوانه‌ای بتن در دستگاه آزمایش فشاری است. برای محاسبه مقاومت فشاری، نیروی لحظه گسیختگی بر مساحت تقسیم می‌شود. در یک آزمایش استاندارد (به عنوان مثال ASTM C39) نمونه‌های بتن باید به مدت 28 روز در مخزن آب یا در اتاقی در شرایط مرطوب نگه داری شوند.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

method_for_in-place_strength_measurement.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های مهکامه اخویزادگان

مهکامه اخویزادگان

مهکامه اخویزادگان.مهندس عمران Soil improvement
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
فرمول محاسبه A's در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی
سلام وقت بخیر در طراحی خمشی تیرهای مستطیلی شکل (آرماتورکششی+ فشاری) برای محاسبه A's از چه فرمولی میتوان محاسبش کرد؟چندین جزوه رو دیدم که اومدن از 2 فرمول زیر استفاده کردند...ینی هرکدام یکی از این فرمولهارو استفاده کردند..اما چرا این دو فرمول متفتاوته و مقادیری که میده یکسان نیست ! من الان موندم کدام رابطه صحیح هست تصاویر به پیوست ارسال شده است
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .