مقاله تحلیلی: دسته بندی انواع آجر طبق استاندارد کشور هند

مقاله تحلیلی: دسته بندی انواع آجر طبق استاندارد کشور هند

دسته بندی انواع آجر به منظور ایجاد تمایز بین آجرها صورت می گیرد، در نتیجه می توان آنها را طبق این دسته بندی مورد استفاده قرار داد. در این مقاله از استاندارد هندی برای دسته بندی انواع آجر استفاده شده است. نوع مخصوصی از آجر که آجر نسوز (Fire Brick) نام دارد، در آخر به صورت جداگانه بررسی می شود.

آجرها: آجرها، بلوک هایی از جنس خاک رس کوبیده شده هستند. در حالی که آجرها خمیری هستند به وسیله قالب به صورت اشکال و سایزهای مناسب در می آیند. پس از آن در مقابل تابش نور خورشید قرار داده می شوند تا مقاومت، سختی و دوام لازم را به دست آورند.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

bricks_classification_according_to_indian_standard.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .