مقاله تحلیلی:هلند ساختمان یک گاراژ را به‌عنوان بهترین بنای سال انتخاب کرد

مقاله تحلیلی:هلند ساختمان یک گاراژ را به‌عنوان بهترین بنای سال انتخاب کرد

مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌ها، کلیساها، از 125 پروژه‌ای که برای کسب عنوان بهترین ساختمان سال از سوی موسسه سلطنتی معماران هلندی به رقابت پرداختند، تعداد زیادی چشم نواز و زیبا بودند. با این حال ممکن است که برنده این رقابت را نشناسید.این پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 670 خودرو توسط تپه‌های شن و ماسه پوشانده شده است و در امتداد خط ساحل یک شهر ساحلی کوچک به نام Katwijk aan Zee قرار دارد. این شهر در غرب Leiden و شمال Hague واقع شده است. این پارکینگ زیرزمینی از الگوی انواع پروژه هایی که معمولاً در رقابت‌های طراحی برنده می‌شوند، پیروی نمی‌کند. با این حال با وجود این که معماری این پارکینگ ساده است اما این گاراژ بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر و جامع‌تر محسوب می‌شود که هر دو، مورد قضاوت مسئولین مسابقات معماری Bustler قرار گرفت. دامنه و اهداف این پروژه به‌مراتب بزرگ‌تر از ساختمان‌های معمولی است.

داوران این پروژه را تقریباً بی عیب و نقص نامیدند و بیش از 5000 نفر این پروژه را به‌عنوان بهترین پروژه انتخاب کردند. هلند یکی از پرمخاطره‌ترین کشورها به لحاظ بالا آمدن آب دریاها است. آنالیزی که در سال 2014 توسط مرکز آب و هواشناسی انجام شد، نشان داد که این کشور در صدر همه کشورهای روی کره زمین به لحاظ درصد افراد در معرض خطرات تغییرات آب و هوایی قرار دارد. در میان شهرهای این کشور، شهرهای ساحلی مثل Katwijk aan Zee بیشتر درخطر هستند. در این مناطق، تغییرات اقلیم آب و هوایی اخیراً مشاهده شده است. لازم است که زیرساخت‌های شهرها و روستاهایی که اخیراً وارد عرصه ساخت و ساز شده‌اند، در مقابل افزایش بی وقفه و بی نهایت جزر و مد آب دریا مقاوم باشند.

به لحاظ تاریخی، هلند جهان را به سمت رویکردهای نوآورانه خو در رابطه با اقدامات جلوگیرانه از وقوع سیل هدایت کرده است. سیلی که در دهه1950 اتفاق افتاد منجر به ایجاد چیزهای جدیدی تحت عنوان برنامه دلتا شد که یک پروژه ملی وسیع به شمار می‌رفت. در این پروژه سازمان‌های دولتی در هر سطحی مشارکت کردند تا بتوانند بهتر از کشور در مقابل سیل محافظت کنند. در طول دو دهه گذشته، دلتا  و برنامه‌های مرتبط به مدیریت آب مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

the_netherlands_voted_a_garage_its_3.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_10029-the_netherlands_voted_a_garage_its_3.pdf834.96 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
رسم و مدل سازی رمپ گرد در ایتبس
با سلام میشه لطفا بگید چجوری رمپ زیر رو که سازه فولادی با کاربری پارکینگ هست رو در ایتبس رسم و مدل سازی بکنم ؟ چند تا هم ستون کنار رمپ هست اونارو چیکار کنم ؟ این پروژه فولاد هست باید انجام بدم کلا این قسمت رمپ هارو موندم درضمن هیچ اطلاعات دیگری نداده ممنون میشم واقعا کمکم بکنید
عکس کاربر
4پاسخ
نحوه مدلسازی رمپ در ETABS
دوستان، عرض سلام و خسته نباشید. رمپ در ایتبز چگونه باید مدل شود؟ بنده دو طبقه پارکینک دارم که با رمپ به هم متصل می شوند. رمپ را بصورت یک سقف شیبدار از طبقه همکف تا زیر زمین -1 و از زیرزمین 1- تا -2 تعریف کرده ام، و رمپ ها را به صورت یک دیافراگرم صلب در نظر گرفته ام. آیا این رویه صحیح است. در صورت امکان ممنون میشم از دوستانی که تجربه مشابه دارند، در نحوه آنالیز و طراحی راهنمایی کنند.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .