مقاله تحلیلی:مجوز مهندسی سازه؛ضرورتی حیاتی برای آینده

مقاله تحلیلی:مجوز مهندسی سازه؛ضرورتی حیاتی برای آینده

هرچند که از بیش از یک قرن پیش، مراجع قانونی معینی در ایالات‌متحده مجوزی جدا از مجوز عمومی‌تر مهندسی پایه (PE)، برای دانش مهندسی سازه (SE) تعریف کرده‌اند، اما توسعه و ارتقا گواهی‌نامه‌های مهندسی سازه در زمینه صنعت حرکتی است نوین که در چند سال گذشته آغاز شده است. نویسندگان این مقاله که از قوی‌ترین حامیان تعریف مجوز جداگانه برای مهندسی سازه هستند، درصدد هستند ماهیت مهم و حیاتی چنین حرکتی را برای آینده روشن سازند.

قانون اساسی ایالات‌متحده امتیاز صدور مجوزهای حرفه‌ای را به دولت فدرال نداده و این وظیفه بر عهده مسئولان ایالت‌ها است. در بسیاری از ایالت‌ها، مهندسان عمران با در اختیار داشتن مجوز مهندسی پایه (PE) فعالیت می‌کنند. در بیشتر ایالت‌ها، یک PE ممکن است ساخت‌وسازهای عمرانی را تا سطحی که در آن احساس توانایی می‌کند، انجام دهد. در این میان، یازده ایالت این کشور نوعی SE Practice Act تعریف نموده‌اند (Practice Act فعالیت‌هایی را که توسط مهندسان عمران قابل انجام است، به سازه‌های معینی محدود کرده که تنها مهندسان دارای مجوز SE اجازه کاربر روی آن را دارند). هشت ایالت دیگر نیز SE Title Acts تعریف کرده‌اند (Title Acts به مهندسان PE و مهندسان عمرانی (CE) که شرایط لازم و مشخص مهندسی سازه را برآورده می‌سازند، اجازه می‌دهد از عنوان مهندس سازه استفاده نمایند؛ اما در صورتی که این شرایط برقرار نباشد، Title Acts فعالیت‌هایی را که یک PE یا CE می‌تواند انجام دهد، محدود نمی‌کند).

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

structural_engineering_licensure_.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_9557-structural_engineering_licensure_.pdf341.88 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip را لطفا توضییح دهید هر کار میکنم دانلود نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .