مقاله تحلیلی:آزمایشات مصالح

مقاله تحلیلی:آزمایشات مصالح

آزمایش‌های مربوط به مصالح          

فولاد، بتن و آجر بنایی مهمترین انواع مصالح سازه‌ ای هستند که در مهندسی‌ عمران مورد استفاده قرار می ‌‌گیرند. همچنین، خاکی که سازه بر روی آن اجرا می ‌‌شود را نیز، به لحاظ اینکه تحت بارگزاری قرار می ‌‌گیرد، می‌‌ توان یکی‌ از انواع مصالح سازه ‌ای به شمار آورد.

ویژگی‌‌ های مربوط به انواع مختلف مربوط به هر یک از مصالح سازه‌ ای مذکور و نیز اجزای تشکیل دهنده آنها، توسط آزمایش‌ های محلی و آزمایشگاهی مختلفی‌ قابل تعیین و ارزیابی است.

آزمایش ‌های مربوط به بتن

آزمایش‌ های مقاومت فشاری و کششی دو مورد از مهمترین آزمایش ‌های سنجش مقاومت در بتن به شمار می‌ آید. مقاومت، معمولا تصویری کلی‌ از کیفیت بتن در اختیار قرار می ‌‌دهد، چرا که به طور مستقیم با ساختار خمیر سیمان مورد استفاده در ارتباط است.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

 

edit.material_testing.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

پیوستاندازه
PDF icon node_9519-edit.material_testing.pdf508.25 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های یلدا رحمتی

یلدا رحمتی

تحصیلات کارشناسی را در رشته عمران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده ام. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده ام.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .