مقاله تحلیلی: مروری بر استانداردهای جدید ترمیم بتن

مقاله تحلیلی: مروری بر استانداردهای جدید ترمیم بتن

مروری بر استانداردهای جدید ترمیم بتن

در سال 2013، موسسه بتن آمریکا (ACI) اولین استاندارد مورد نیاز آمریکا را به‌خصوص در مورد ترمیم بتن مسلح و استاندارد مورد نیاز برای ارزیابی، ترمیم و نوسازی ساختمان‌های بتنی (ACI 562-13) را به‌منظور به رسمیت شناختن نیازهای روش‌های سازگار و دوام طولانی مدت سازه‌های بتنی منتشر کرد.

ACI 562 همچنین اولین استاندارد مبتنی بر عملکرد ACI است. تمایز بین نیازهای نظری و عملکردی یکی از موارد مهم در ترمیم بتن در پروژه‌هایی است که به‌طور مثال شرایط حاکم بر آن سن سازه، مصالح استفاده شده و الزامات مقاومت می‌تواند به‌طور گسترده‌ای متنوع باشد؛ بنابراین، ACI 562 به این دلیل تهیه شده است تا موجب شود یک طرح حرفه‌ای تایید شده در انتخاب مصالح و ایجاد استراتژی‌های ویژه ترمیم انعطاف پذیری قابل توجهی داشته باشد، در حالی که حداقل الزامات پایه‌ای آیین‌نامه لحاظ شده باشد.

ACI و موسسه بین‌المللی ترمیم بتن (ICRI) در حال حاضر راهنمایی در مورد استانداردهای ارزیابی، ترمیم و نوسازی ساختمان‌های بتنی به‌عنوان منبعی همراه با استاندارد منتشر کرده‌اند که به طراحان کمک خواهد کرد تا سریع و به‌طور واضحی به تفسیر موارد جدید در الزامات مبتنی بر عملکرد ACI 562 بپردازند که به‌طور مستقیم بر روشی که برای ترمیم بتن به کار می‌برند اثرگذار هستند.

کاربرد این راهنما چگونه است؟

در حالی که ACI 562 راه‌های متعددی را برای ترمیم بتن پیشنهاد می‌کند، راه‌حل نهایی در پروژه‌های خاص توسط تفسیر طراح و قضاوت حرفه‌ای او تعیین می‌شود. این راهنما اساسی‌ترین نگرانی‌های کاربر را در قالب ساده‌ای و همراه با راهنمای فصل‌ها و نمونه پروژه‌هایی که منبع آن‌ها نیز ذکر شده ارائه می‌کند تا در شناسایی مؤثرترین استراتژی‌های ترمیم به وی کمک کند.

راهنمای فصل‌ها بازتابی از هر بخش در ACI 562 هستند که نشان می‌دهد چگونه هر فصل و هر بخش در این آیین‌نامه به یک جنبه از ترمیم بتن اختصاص داده شده‌اند. این فصل‌ها عبارت‌اند از:

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

new_concrete_repair_standards_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

پیوستاندازه
PDF icon node_9117-new_concrete_repair_standards_2.pdf396.42 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .