مقاله تحلیلی: آسانسور قایق Strépy-Thieu: دومین آسانسور بلند دنیا

مقاله تحلیلی: آسانسور قایق Strépy-Thieu: دومین آسانسور بلند دنیا

 به لحاظ تاریخی، دسترسی به آبراهه‌های بهره‌ور در افزایش توانایی های اقتصادی و حمل و نقل کشور ضرورت پیدا کرده است. مردم بلژیک خواستار یک آبراه داخلی بودند که رودخانه میوس را به رودخانه شلده متصل کند، اما اختلاف ارتفاع بین دو آبراه غیر قابل عبور به نظر می‌رسید. با وجود اختلاف ارتفاعی درمجموع 96 متری، استفاده از آب‌بندهای سنتی نه تنها تقریباً غیر ممکن شده است بلکه بسیار گران قیمت هم هستند. بعد از اینکه خدمه کشتی یک مهندس هیدرولیک انگلیسی به نام ادوین کلارک را معرفی کرد، 4 عدد بالابر قایق بین سال‌های 1888 تا 1917 ساخته شد. 

بالابرهای کانال می‌توانستند کشتی‌ها و قایق‌ها را تا 300 تن جابجا کنند اما به‌زودی ثابت شد که این مقدار در برابر نیازهای رو به رشد ترافیک کشتیرانی ناچیز است. بجای تعریض کانال فعلی، یک گذرگاه فرعی را احداث کردند اما بعدها به یک سیستم جدید بالابر قایق نیاز پیدا کردند. ساخت بالابر جدید با برآورد هزینه‌ی 180 میلیون دلار آمریکا، در سال 1982 آغاز شد و تا بیست سال بعد از آن نیز پایان نیافته بود.کانال DU مجهز به بالابر جدید Strépy-Thieu، به‌سرعت برای حمل ‌و نقل کشتی تجاری کشور ضروری شد. در حال حاضر، درها و بالابرهای قدیمی بلا استفاده‌اند و بنا به اهمیتشان از جنبه فرهنگی و معماری محل میراث جهانی یونسکو شده‌اند.

 

دریافت فایل کامل مقاله

edit.worlds_second_tallest_2.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

 

 

پیوستاندازه
PDF icon node_9072-edit.worlds_second_tallest_2.pdf565.19 KB
فایل
درباره نویسنده
عکس‌های الهه نظر

الهه نظری

مهندسی عمران از دانشگاه سمنان ، عضو تیم مترجمین 808
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
اجرایی چاله آسانسور
سلام خدمت شما.یک سوال داشتم که اگر بشه میخواستم سریع جوابش رو بدونم.قالب بندی سقف خر پشته انجام گرفته و جای چاله آسانسور به اشتباه پرشده.حالا اگر بخواهیم قالب بندی چاله آسانسور را برداریم،بهترین راه چیست؟
عکس کاربر
1پاسخ
دوره بازرسی آسانسور
باسلام دوره جدید بازرسی آسانسور چه زمانی برگزار می شود
عکس کاربر
1پاسخ
نرم افزار مناسب برای طراحی، انالیز پله ها، تیرهای اسانسورها، انکر بولت ها ؟
برای آنالیز و تهیه محاسبات سازه های فلزی مانند پله ها، تیرهای اسانسورها، انکر بولت ها، framing و ...چه نرم افزاری را پیشنهاد میکنید؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .