معرفی نرم افزار GRAITEC + جمعبندی در خصوص اعتماد به نتایج نرم افزار های قفل شکسته

در اخبار تحلیلی آموزشی سایت یک بخش  از موضوعات ثابت را به تحلیل نرم افزار های تخصصی مهندسی عمران ختصاص دادم و همانطور که قبلا گفتم به دلیل گرایش و  تخصصی خودم تو سازه برای شروع بیشتر به معرفی این نرم افزار ها خواهم پرداخت اما امیدوارم کم کم با همکاری سایر کاربران سایت از دیگر گرایش ها بتوانیم تحلیل انواع نرم افزار های تخصصی را در سایت داشته باشیم. در این خبر به معرفی نرم افزار های کاربردی مهندسی عمران و سازه کمپانی GRAITEC خواهم پرداخت و در ادامه جمعبندی از بحث نیمه تمام پست قبلی خودم در زمینه اعتماد به نتایج نرم افزار های قفل شکسته را مطرح خواهم کرد که همراه با نقل قولی از شماره 49 رادیو 808 میباشد.

 

 

 

معرفی نرم افزارهای تخصصی کمپانی GRAITEC

در خبر تحلیلی قبلی به معرفی نرم افزار های تخصصی کمپانی های AutoDesk-Tekla-CSI-Bentley پرداختم. میشود گفت این چهار کمپانی بیش از 90% از نیاز مهندسان محاسب دنیا را برای طراحی و نقشه کشی انواع سازه ها را پاسخ میدهند. در مورد 10% بافیمانده برخی نرم افزار های خاص و کاربردی هستند که در برخی از کشور های دنیا  و برای برخی مقاصد از آنها بیشتر استفاده میشود. در این خبر به طور اجمالی به معرفی نرم افزار های کمپانی GRAITEC خواهم پرداخت.

کمپانی فرانسوی GRAITEC شامل شده از چهار نرم افزار قدرتمند با نام های:

نرم افزار Advance Design کاملا در تعامل با نرم افزار های Advance Steel , Advance Concrete است به نحویکه پس از آنالیز و طراحی سازه در Advance Design نتایج جهت نمایش خروجی نهایی بسته به بتنی یا فولادی بودن سازه به این دو نرم افزار فراخوانده میشود

GRAITEC - Advance Design interacts with Advance Concrete and Advance Steel to insure the coherence of your projects

GRAITEC - Advance Design interacts with Advance Concrete and Advance Steel to insure the coherence of your projects

مزایای نرم افزار های کمپانی GRAITEC :

 

از مزایای نرم افزار های GRAITEC سازگاری آن با نرم افزار Autodesk Revit میباشد:

Full bidirectional integration between Autodesk Revit Structure and all Graitec products

    - از ویژگی های خوب نرم افزار Advance Steel  به خصوص برای طراحی سوله هاست چراکه همانطور که در این خبر از سایت کمپانی نیز امده است در نسخه 2014 این نرم افزار مقاطع غیر منشوری ویژه کشور هایی که قاب های شیبدار سنتی اجرا میکنند به قابلیت های نرم افزار اضافه شده است که میتواند برای استفاده مهندسان کشورمان در طراحی سوله بسیار کاربردی و مفید واقع شود.

     

    - یکی دیگر از امکانات خوبی که این کمپانی برای مشتریان خود ایجاد کرده است اینست که همچون سایر کمپانی های قدرتمند نرم افزاری سازه (که در پست قبلی به آنها اشاره داشتم) ، وبینار هایی برای معرفی آخرین قابلیت های اضافه شده به نرم افزار هایشان برگزار میکنند که شرکت در آن کاملا رایگان میباشد. برای نمونه  آخرین webinar از شرکت graitec مربوط به نرم افزار Advance Steel 2014 را از این صفحه از یوتیوب می توانید مشاهده کنید

     

    برای دانلود نسخه آزمایشی این نرم افزار ها می توانید از این صفحه اقدام کنید و البته دقت داشته باشید که این صرفا نسخه Trail است. نسخه کامل آن با قفل شکسته شده را می توانید از این صفحه دانلود کنید.

     

     

    جمعبندی در خصوص اعتماد به نتایج نرم افزار های قفل شکسته

    در یکی از پست های اخیر خودم از بخش اخبار تحلیلی وبسایت به اینکه آیا می شود به نتایج نرم افزار های کرک شده اعتماد کرد اشاره ای داشتم، در شماره 49 از رادیو 808 فرصتی دست داد تا از دکتر فرزاد احمدخانلو از پیشکسوتان تولید نرم افزار های تخصصی عمرانی این سوال را مطرح کنم که نظرات جالبی هم داشتن که با هم جواب ایشان در مورد این سوال را میشنویم:

    دانلود قسمتی از صحبت های دکتر احمدخانلو در خصوص اعتماد به نرم افزار های قفل شکسته

    به عنوان جمع بندی برای این موضوع:

    همانطور که در طی دو پست گذشته ملاحظه کردید در زمینه اعتماد به نتایج نرم افزار های قفل شکسته حرف و حدیث زیاد است اما شاید بهترین راه همان دست به عصا حرکت کردن و مقایسه همزمان تحلیل دستی و کامپیوتری سازه باشد که البته مسلم است برای سازه های بلند اینکار به طور دقیق امکانپدیر نیست که البته در این حالت راهی نیست جز دست به دعا شدن برای اینکه این اختلاف نتایج خیلی به ماحصل خروجی کار تاثیر منفی نگذارد در این مورد یکی از احادیث دیگری که در این زمینه شنیده میشود این است که عمده خطای نرم افزار مربوط به سازه های با میزان طبقات بالا و حالتیست که نیاز به تحلیل اجزای محدود زیاد میباشد که در آن صورت احتمال تحلیل غیر اقتصادی سازه توسط نرم افزار وجود دارد. در هر صورت همه این ها به ما این نکته را گوشزد میکند که نبایست در کار با نرم افزار (فرقی نمیکند چه نرم افزاری  و چه از چه کمپانی) نبایست تنها یوزر باشیم بلکه یک مهندس محاسب خوب بایست با شناخت کافی از عملکرد نرم افزار سعی در تحلیلی اقتصادی و بهینه سازه داشته باشد.

     


    مطالب مرتبط از سایت با نرم افزار های تخصصی:

    » بررسی نرم افزارهای تخصصی در زمینه سازه-قسمت سوم (معرفی شرکت Graitec)

    »  آیا میتوان به نرم افزار های کرک شده اعتماد کرد؟(معرفی نرم افزار های تحلیل سازه)

    » رادیو808- شماره49- مصاحبه با دکتر فرزاد احمدخانلو، مدیر شرکت نرم افزاری iDesignt


    نویسنده :

    مجتبی اصغری ، مدیر گروه آموزشی 808  

     

    کوتاه درباره نویسنده:
    مجتبی اصغری هستم ، کارشناس ارشد سازه  ، مولف کتب و مدرس دروس تخصصی مهندسی عمران که علاقه عجیبی به وب و IT دارم و به نوعی یک گیگ عمرانی محسوب میشم. از درون دانشگاه متوجه به علاقه همزمان تکنولوژی و مهندسی عمران در خودم شدم و سعی کردم در حرفه آینده خودم این دو علاقه مندی رو با دو توانایی دیگرم در آموزش و کارآفرینی ادغام کنم و ماحصل اون تشکیل تیم آموزش مجازی 808 از مهر ماه 86 شد و امروز امیدوارم بتونم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمون با کمک همکارانم در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنم.
    صفحات کاری من در شبکه های اجتماعی:
    برای ارتباط مستقیم با من کافیسبت به ایمیل شخصیم مستقیما ایمیل بفرستید.
    درباره نویسنده
    عکس‌های مدیریت کل سایت

    مدیریت کل سایت

    امیدواریم بتوانیم در سیستم کنونی آموزش مهندسی کشورمان با کمک همکارانمان در گروه آموزشی 808 تغییری ایجاد کنیم.در این راه میتوانید با حمایت و همکاری اتان ما را دلگرم سازید.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • در دانشنامه 808 بیشتر بخوانید ...

    هر آنچه در رابطه با یک موضوع تخصصی می خواهید ( فیلم، عکس، مقاله، اخبار و ... )، فقط در یک صفحه

    صفحه اصلی دانشنامه