مقاله تحلیلی : سیستم دال پیش ساخته و پیش تنیده در پارکینگها و گاراژها

مقاله تحلیلی : سیستم دال پیش ساخته و پیش تنیده در پارکینگها و گاراژها

اخیراً، تیم کاری به بررسی و ارزیابی ساخت پارکینگها و گاراژها با سیستم دالهای نازک پیش ساخته و پیش تنیده پرداخته است. در این دسته از سیستمهای سازه ای سعی بر حذف شمع های نگهدارنده و سوق دادن سیستم به سمت عملکرد کامپوزیتها می باشد. معمولاً از این سیستم در عرشه پلها استفاده می شود و استفاده از این سیستم در پارکینگها و گاراژها بجز در مناطقی مانند دل آور دیلی و اطراف آن مرسوم نمی باشد. تحقیقات نشان داده است که سیستم بتن درجا، حتی در خود دل آور دیلی نیز، نسبت به دالهای گسترده رواج بیشتری دارد و اغلب سیستم دال نازک در مراکز تجاری امریکا مشاهده می شود تا پارکینگها.

 

 

دریافت مقاله : 

precast_prestressed_thin_slabs_in_parking_garage_structures.pdf

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808 

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید

درباره نویسنده
عکس‌های soroosh

هاشم شهاب لواسانی

کارشناس دفتر فنی هستم و علاقمند به اقتصادی کردن پروژه ها هستم. در کنار کار اصلی خودم به ترجمه مقالات و متون تخصصی رشته عمران علاقه دارم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
رسم و مدل سازی رمپ گرد در ایتبس
با سلام میشه لطفا بگید چجوری رمپ زیر رو که سازه فولادی با کاربری پارکینگ هست رو در ایتبس رسم و مدل سازی بکنم ؟ چند تا هم ستون کنار رمپ هست اونارو چیکار کنم ؟ این پروژه فولاد هست باید انجام بدم کلا این قسمت رمپ هارو موندم درضمن هیچ اطلاعات دیگری نداده ممنون میشم واقعا کمکم بکنید
عکس کاربر
4پاسخ
نحوه مدلسازی رمپ در ETABS
دوستان، عرض سلام و خسته نباشید. رمپ در ایتبز چگونه باید مدل شود؟ بنده دو طبقه پارکینک دارم که با رمپ به هم متصل می شوند. رمپ را بصورت یک سقف شیبدار از طبقه همکف تا زیر زمین -1 و از زیرزمین 1- تا -2 تعریف کرده ام، و رمپ ها را به صورت یک دیافراگرم صلب در نظر گرفته ام. آیا این رویه صحیح است. در صورت امکان ممنون میشم از دوستانی که تجربه مشابه دارند، در نحوه آنالیز و طراحی راهنمایی کنند.
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری خرابی پیش رونده
با سلام خدمت مهندسین عزیز من سازم رو در سپ مدلسازی کردم و تحلیل پوش آور رو هم روش انجام دادم. حالا برای خرابی پیش رونده می خوام طبق آیین نامه های خرابی پیش رونده به روش مسیر بار جایگزین بارگذاریش رو انجام و ترکیب بار رو وارد کنم. در این زمینه یک سوال برام پیش اومده سوال من اینه که در آیین نامه ی خرابی پی رونده اومده که باید یک ترکیب بار ثقلی برای بخش هایی که ستون درش حذف شده اختصاص داده بشه و یک ترکیب بار ثقلی برای سایر بخش. حالا من چطور به نرم افزار سپ بگم طی این ترکیب بار بیا این بار ها رو فرضا به این دهانه های مجاور ستون حذف شده اختصاص بده و به اون دهانه ها یک بار دیگه بده؟؟؟ اگر کسی در این زمینه من رو راهنمایی کنه ممنون میشم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .