مقاله تحلیلی :طراحی ساختمان های فلزی و بار برف

مقاله تحلیلی :طراحی ساختمان های فلزی و بار برف

به طور کلی در بخش چشمگیری از  ایالات متحده آمریکا طرح بار برف روی بام ها از طرح بار زنده پیشی می گیرد . از این رو بسیاری از مهندسان سازه باید با محاسبه بار برف آشنا باشند .سطح پیچیدگی محاسبه طراحی بار برف برای ساختمان یا سازه دیگر میتواند از ساده تا پیچیده متفاوت باشد که به مکان ساختمان ،هندسه سقف و اندود رویه آن بستگی دارد. محاسبه طراحی بار برف برای سقف مسطح بدون هیچ دیواره یک فروشگاه  بزرگ واقع در آیوا نسبتا ساده است. بامی با سطوح متعدد و سراشیبی روی یک اقامتگاه مرتفع واقع در راکی مانتینز کلرادو محتملا نیاز به یک مطالعه خاص مکانی برای تعیین بار برف زمین خواهد داشت و  توجه به سمت باد، پشت به باد و برف انباشت متقاطع و برف  لغزنده، را شامل می شود.

 

 

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های roozbeh

روزبه محمدی

کارشناس ترافیک و برنامه ریز حمل و نقل مدرس دروس ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
بارگذاری بار زلزله در قاب دو بعدی

در قاب دو بعدی xz نیرو زلزله را در چند جهت باید وارد کرد؟

عکس کاربر
0پاسخ
حل سوالی از تحلیل سازه: بار بحرانی با تغییر شکل ستون
با سلام وخسته نباشید من محمد پاکپور هستم دانشجوی عمران دانشگاه چمران.این ترم درس مقاومت مصالح دارم و سوالی از این درس برایم امده که اگر لطف کنید به من جهت حل این سوال کمک کنید ممنون می شوم. با تشکر از شما. این که هدف این سوال این است که دانشجو بداند بار بحرانی با تغییر شکل ستون یا مثلا ممان اینرسی چه می شود صورت سوال به پیوست ضمیمه شده است
عکس کاربر
1پاسخ
ترکیب بار و حالت بار
برنامه ایجاد ترکیب بار و حالت بار آقای محمودی آیا این امکان رو داره مثلا فایلی به روش تنش مجاز مدل و طراحی شده و حال می‌خواهیم همین مدل رو در ایتبس 9 ترکیب بار حالت حدی تعریف کنیم و ادامه طراحی انجام بشه؟؟ و آیا امکان تعریف ترکیب بار کنترل تنش خاک زیر پی وجود دارد که به safe ارسال بشه؟؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .