مقاله تحلیلی: نوآوری‌ های ارتقا دهنده هوشمندی کارگاه‌ های ساختمانی

مقاله تحلیلی: نوآوری‌ های ارتقا دهنده هوشمندی کارگاه‌ های ساختمانی

در شرایط رقابتی حال حاضر، شرکت‌های ساختمانی باید فناوری‌های روز را در استراتژی‌های تجاری خود به کار گیرند. نوآوری‌های حوزه نظارت کارگاهی به‌تنهایی ثابت نموده‌اند که ضمن بهبود ارتباطات، باعث افزایش کارایی و بهره‌وری می‌شوند.

نظارت بی‌وقفه کارگاه چگونگی مدیریت پروژه‌ها را دگرگون می‌کند. داده‌های بصری جمع‌آوری‌شده در فاز اجرایی می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی روی خروجی‌های مرتبط با برنامه زمان‌بندی، کیفیت و ایمنی تأثیرگذار باشند. در حقیقت، دوربین‌ها می‌توانند روی بسیاری از چالش‌هایی که مدیران ساخت هرروز با آن‌ها مواجه هستند مانند نیاز به ارتقای بهره‌وری، بهبود ارتباطات و جلوگیری از دوباره‌کاری‌های هزینه‌بر تأثیرگذار باشند.

بهره‌وری

دوربین‌های کارگاهی می‌توانند از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت قابل‌دسترسی باشند. دوربین‌ها به ذینفعان پروژه این امکان را می‌دهند که چندین کارگاه‌ را از هر جا نظارت کنند. این رویکرد هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در صد‌ها نفر-ساعت رانندگی بی‌فایده از یک کارگاه به کارگاه دیگر می‌شود. ذینفعان پروژه باقابلیت نظارت بی‌وقفه بر هر کارگاه، می‌توانند روی کار‌های مهم‌تر مانند پیشرفت شغلی و مدیریت بودجه متمرکز شوند.

ارتباطات

متأسفانه در کارگاه‌های ساختمانی متناوباً سوءتفاهم‌هایی به دلایل مختلف ازجمله ارتباطات نامناسب به وجود می‌آید. مستندسازی تصویری می‌تواند با بهبود ارتباطات و کاهش احتمال سوءتفاهم‌ها این فرآیند را تغییر دهد. مدیران پروژه و سایر افرادی که به گزارش‌های روزانه نیاز دارند می‌توانند از تصاویری که گویای وضعیت پروژه هستند استفاده کنند. مستندسازی تصویری به صاحبان پروژه کمک می‌کند تا پیشرفت پروژه را پیگیری کنند.

دوباره‌کاری

دوباره‌کاری کابوس هر مدیر پروژه است که 52 درصد آن در اثر ضعف داده‌ای اتفاق می‌افتد. دوربین‌های می‌توانند از این مشکل جلوگیری کنند. به‌طورمعمول، یک پروژه به دلیل مسائل جزئی متعدد و نه یک مشکل بزرگ رفته‌رفته از مسیر خارج می‌شود. فیلم‌های لایو (زنده) و ضبط شده و تصاویری با وضوح بالا و واقعی از کارگاه که گویای پیشرفت کار هستند می‌توانند در حل زودهنگام مشکلات احتمالی کمک کنند (خیلی قبل از این‌که برنامه و بودجه را به هم بریزند و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما در محل). اگر آنچه می‌بینید و آنچه در گزارش‌های پیشرفت ذکرشده با یکدیگر همخوانی ندارند، می‌توانید به‌سرعت وارد عمل شوید و پروژه را به روال عادی برگردانید.

هیچ شکی نیست که دوربین‌ها‌ی کارگاهی دامنه وسیع و رو به رشدی از قابلیت‌ها را برای آگاهی از وضعیت کارگاه در اختیار ما قرار می‌دهند. چه اولویت شما امنیت، بازاریابی و بهره‌وری باشد یا انطباق با موارد از پیش تعیین‌شده، باید بدانید که دوربین‌ها علاوه بر بهبود بخشیدن نظارت تصویری موجب ایمنی، امنیت و بهره‌وری در فرآیند کاری می‌شوند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

مطلب مرتبط:

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های مهسا رضوانی

مهسا رضوانی

سابقه مترجمی همزمان برای مدیریت پروژه در یک پروژه ساختمانی با سیستم ICF در بابلسر به مدت یک سال - علاقه مند به بحث ها کارگاه ها و مقالات در زمینه مدیریت ساخت و BIM
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
دریافت یا مشاهده گواهینامه نشان تعالی HSE
باسلام.من دوره اسفند ماه سال 97(4ام تا 6ام) در برج میلاد بصورت مجازی رو گذروندم و گواهینامه اون رو دریافت کردم.سازمان نظام مهندسی درخواست گواهینامه فارسی رو از من نمودند.چطور میتونم دریافت کنم؟ با تشکر (گواهینامه دریافتی به پیوست میباشد.)
عکس کاربر
0پاسخ
مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست؟
سلام مدرک Hse فنی حرفه ای مورد تأیید نظام مهندسی هست ؟ ؟! برا پروژه ساختمانی
عکس کاربر
0پاسخ
دستمزد مهندس ناظر ساختمان چطور حساب میشه ؟
سلام . کسی میتونه دستمزد مهندس ناظر از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ که برای یک ساختمان ۷۵۰ متری ۵ طبقه در شهر تهران حساب کنه ؟ ما چقدر به ناظر پرداخت کنیم ؟ ( کار یه ساختمون از ۹۰ تا ۱۴۰۰ به خاطر مشکل مالی طول کشید ) کار ساخت سال ۹۰ شروع کردیم و بیش تر کارها انجام شد به جز نازک کاری ،؛ولی به دلیل مشکل مالی متوقف شد تا ۹۷ سال ۹۷ که شروع به کار کردیم مهندس برای تایید مدارک پول این چند سال توقف کار به خاطر گرو بودن مدرک گرفت و ما مبلغی پرداخت کردیم و توافق شد تا ۹۹ کار تموم بشه ولی تاییدیه اسانسور الان که ۱۴۰۰گرفتیم مهندس میگه دوباره باید پول یک سال نظارت از ۹۹ تا الان پرداخت کنید که میشه ۱۸ میلیون در صورتی که تو سایت دیدم باید ما به اتفاوت پرداخت بشه کسی میتونه دستمزد ناظر از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ حساب کنه چقدر میشه ؟ خواهشا کمک کنید مشکل مالی به اندازه کافی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .