مقاله تحلیلی: بایدها و نبایدهای مدیریت در شرکت‌ های ساختمانی

مقاله تحلیلی: بایدها و نبایدهای مدیریت در شرکت‌ های ساختمانی

 آیا اخیراً به سمت مدیریت و رهبری ارتقا یافته‌اید؟ تبریک به شما چرا که این یک موفقیت بزرگ است. در این جایگاه با مسئولیت‌ها و فرصت‌های رشد بیشتری مواجه خواهید شد که حتی تصورش را نمی‌کنید. در این مقاله به پنج نکته کلیدی اشاره می‌کنیم که به شما کمک خواهند کرد برای این موقعیت جدید، آمادگی لازم را کسب کنید.

برند شخصی

اولین چیزی که همیشه باید در خاطر داشته باشید، برند شخصی است. برند شما چیزی است که با کسب موقعیت‌های جدید دست‌خوش تغییر نمی‌شود. چیزی که تغییر می‌کند عنوان موقعیت شغلی شما است. شما همان فرد در موقعیتی جدید هستید. هنوز هم همان مهارت‌ها، ویژگی‌های شخصیتی و عادت‌ها را دارید. شما در موقعیت جدید رشد خواهید کرد و مهارت‌های مدیریتی جدیدی را فرا خواهید گرفت اما ویژگی‌های شخصیتی شما تا آخر عمر ثابت خواهند بود. برای اینکه سبک مدیریت خود را پیدا کنید ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که موضوع برند شخصی برای شما کاملاً حل‌وفصل شده است.

رسانه‌های اجتماعی

این امکان وجود دارد که بعد از رسیدن به موقعیت مدیریت بخواهید ارتباط دوستی خود را در رسانه‌های اجتماعی با همکاران هم‌رده خود در موقعیت شغلی قبلی قطع کنید. دلیل اصلی می‌تواند حفظ فاصله حرفه‌ای باشد. به‌طور مثال در فیس‌بوک شما می‌توانید تمام عکس‌ها و پست‌های دوستانتان را ببینید. همین باعث می‌شود که اطلاعات شخصی شما در دسترس افراد زیادی باشد و از این طریق موقعیت شما به خطر بیفتد.

 تصور کنید یکی از دوستان و همکاران شما در شبکه‌های اجتماعی عکسی از مشروب خوردنش در یک بار منتشر کند، درحالی‌که می‌دانید او در یک سفر کاری است. بسته به سیاست‌های شرکت شما در خصوص رسانه‌های اجتماعی، این تصاویر ممکن است موقعیت دوست و همکار شما را به خطر بیندازد تا جایی که ممکن است باعث اخراج وی شود. شما به‌عنوان مدیر می‌دانید که او عملی خلاف قانون و سیاست‌های شرکت انجام داده است.

فاصله گرفتن از اعضای تیم

تا قبل از کسب موقعیت مدیریت، شما احتمالاً همیشه اماده شنیدن صحبت‌های دیگران بوده‌اید. در جایگاه یک مدیر باید یاد بگیرید که چگونه به برنامه زمان‌بندی خود متعهد باشید. اگر این کار را انجام ندهید مجبور خواهید شد که برای انجام کارها به‌سختی تلاش کنید. مطمئناً باید خودتان را برای مواجهه با موقعیت‌های اضطراری اماده کنید؛ اما باید یاد بگیرید که چگونه این فاصله را مدیریت کنید تا استرس شما کاهش یابد. بدیهی است که با ارتقای درجه، سطح استرس شما افزایش خواهد یافت.

گفت‌وگوی تک‌به‌تک

یکی از بهترین راه‌های گزارش‌گیری، برگزاری جلسات منظم و فردی و به عبارتی گفت‌وگوی تک‌به‌تک با کارکنان است. این جلسات برای به‌روزرسانی پروژه‌ها نیست. این جلسات باهدف کسب اطلاعات و ارائه دستورالعمل‌های لازم حرفه‌ای و شخصی به افراد و همچنین توسعه و پیشرفت شرکت برگزار می‌شوند. از این فرصت می‌توانید برای ایجاد ارتباطات قوی استفاده کنید. نکته مهم درباره این ملاقات‌ها این است که هرگز نباید زمان آن را تغییر دهید و دوباره برای آن برنامه‌ریزی کنید.

فراموش نکنید

ممکن است قبلاً مدیر شما کاری انجام داده باشد که شما را تا مرز عصبانیت برده باشد. در آن لحظه شاید با خود گفته باشید اگر من مدیر بودم چنین کاری نمی‌کردم. حالا شما مدیر هستید،‌ پس کاری نکنید که باعث آزردگی افراد شود. لحظه‌ای فکر کنید و ببینید چه نوع مدیری می‌خواهید باشید و چه نوع مدیری نمی‌خواهید باشید. درباره این موارد در گفت‌وگوهای تک‌به‌تک صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که به همکاران خود پایبند باشید.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
شروع به کار در دوران دانشجویی
سلام من الان ترم ۳ عمرانم و می خوانم همزمان وارد بازار کار هم بشم که تجربه داشته باشم اما جایی رو پیدا نکردم بتونم برای کار به اونجا برم . خواستم ازتون درخواست کنم که اگر راهی سراغ دارین یا حتی جایی رو سراغ دارین معرفی کنید ممنون میشم.
عکس کاربر
0پاسخ
نرم افزار AgTek
از دوستان کسی اطلاع داره از این نرم افزار و این که از کجا میتونم پیداش کنم؟
عکس کاربر
3پاسخ
کارآموزی کجا بریم بهتره ؟؟
سلام به مهندسین متخصص .من دانشجوی رشته عمران کارشناسی هستم و حدود ۷۰ واحد پاس کردم.اتو کد و اکسل بلدم ونرم افزار sapرو خیلی کم تازه دارم یاد میگیرم به نظر شما برای کار آموزی کجا برم بهتره به کدوم ارگان دولتی برم بهتره یا برم دفتر های مهندسی کدوم بهتره ممنون میشم از راهنماییتون و تشکر بابت سایت خودتون.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .