مقاله تحلیلی: هوش مصنوعی و تغییر در معماری

مقاله تحلیلی: هوش مصنوعی و تغییر در معماری

هوش مصنوعی از داده‌ها برای تغییر جهان استفاده می‌کند. آیا توجه کرده‌اید که هوش مصنوعی مکن است معماری را دست‌خوش تغییر کند؟

 احتمالاً با نحوه تغییر صنایعی همچون امنیت سایبری، پزشکی و تولید با هوش مصنوعی خیلی آشنا هستید؛ اما معماری چطور؟

ایده اصلی این است که ربات‌های فوق هوشمند جای معماران را در کارهایی مانند طراحی ساختمان‌ها، ایجاد اثرهای هنری یا طراحی وسایل نقلیه می‌گیرند.

با توسعه هوش مصنوعی در صنایع مربوط به طراحی دیگر، هوش مصنوعی ثابت خواهد کرد که بیشتر خوب است تا بد. باوجود چنین تکنولوژی‌هایی است که می‌توانید خلاقیت خود را افزایش دهید.

هوش مصنوعی و تغییر در معماری

 مایک مِندِلسون، مدرس و طراح برنامه‌های آموزشی در موسسه Nvidia Deep Learning می‌گوید: «کامپیوترها در راه‌حل‌های خلاقانه باز خوب عمل نمی‌کنند؛ این موضوع هنوز هم مختص انسان است؛ اما با خودکارسازی می‌توانیم زمان انجام کارهای تکراری را کاهش دهیم و می‌توانیم از زمان خود در فاز طراحی استفاده کنیم».

داده‌های بزرگ و طراحی

هوش مصنوعی یک سیستم کامپیوتری است که می‌تواند کارهایی که معمولاً نیازمند هوش انسان هستند را انجام دهد؛ مانند درک بصری، تشخیص گفتار، تصمیم‌گیری و ترجمه کردن بین زبان‌های مختلف. هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های زیاد می‌تواند در معماری هم بدرخشد.

هوش مصنوعی و تغییر در معماری

 معماران در حال حاضر از داده‌های مربوط به ساختمان‌ها، طرح‌ها و ساخت‌وسازهای گذشته برای پروژه‌های جدید استفاده می‌کنند؛ هر چند برای بیشتر طراحان و برنامه ریزان در این صنعت این فرآیند هنوز در عصر تاریکی است.

قابلیت استفاده از داده‌های بسیار زیاد قبلی در میلی‌ثانیه برای بهبود فرآیند طراحی معماری، شگفتی‌آفرین است.

در این مقاله به پنج طریقی که هوش مصنوعی ممکن است باعث تغییر معماری شود، اشاره می‌کنیم.

شالوده‌ای برای طراحی

همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد قابلیت هوش مصنوعی و استفاده از داده‌ها در تصمیم‌گیری و ارائه توصیه در فرآیند طراحی و به‌خصوص در مراحل اولیه پروژه یک معمار حیاتی خواهد بود.

برای یک معمار شروع یک پروژه نیازمند ساعت‌ها تحقیق برای درک هدف طراحی پروژه و پروژه‌های گذشته است. این جایی است که هوش مصنوعی وارد می‌شود.

یک معمار با استفاده از قابلیت دریافت نامحدود داده در هوش مصنوعی می‌تواند به‌راحتی ایده‌های مختلفی را در زمان مشابه به‌راحتی آزمایش و بررسی کند و همچنین طراحی‌های مفهومی را بدون استفاده از قلم و کاغذ انجام دهد.

فرض کنید می‌خواهید یک خانه طراحی کنید. کاری که ساده نیست و شما باید در مورد نیاز، انتظارات و طراحی مورد نظر مشتری فکر کنید. نیازی به گفتن ندارد که شما باید قوانینی که بر نحوه ساخت خانه حاکم است را درک کنید.

هوش مصنوعی و تغییر در معماری

 شما داده‌هایی در مورد سن، جنسیت و اندازه خانواده در اختیار دارید.

با یک سیستم هوش مصنوعی یک معمار می‌تواند تمام داده‌های منطقه بندی، آیین‌نامه‌های ساختمانی و داده‌های طراحی را داشته و با این حساب طرح‌هایی ایجاد کند که از اصول طراحی مشخصی پیروی کرده و گزینه‌هایی را به طراح ارائه می‌کند.

معماری پارامتری

معماری پارامتری یک کلمه کلیدی است که احتمالاً در هنگام کاوش در دنیای معماری با آن سروکار داشته‌اید. معماری پارامتری سلاح مخفی بسیاری از معماران مورد علاقه شما است.

طراحی پارامتری یک سیستم طراحی است که امکان بازی کردن با پارامترهای خاص را برای ایجاد انواع مختلف خروجی و ایجاد شکل‌ها و سازه‌هایی که در نبود طراحی پارامتری ممکن نبود، فراهم می‌کند.

این ابزار به معمار امکان انتخاب خروجی طراحی، تعیین محدودیت‌ها و ایجاد تکرارهای بی‌شمار از محصول یا ساختمان شما در چند دقیقه را می‌دهد.معماری پارامتری با بهره‌گیری از ابزارهای CAD مانند Grasshopper، از برنامه‌ریزی هندسی با الگوریتم‌های پیچیده برای این‌که معماران بتوانند شکل یک ساختمان را تغییر داده و آن را برای تطابق با نیازهای خود بهینه کنند، استفاده می‌کند.

ساخت‌وساز و برنامه‌ریزی

هنگام برنامه‌ریزی برای ساخت یک ساختمان هیچ‌وقت نمی‌توانید آمادگی کافی داشته باشید. گاهی سال‌ها برنامه‌ریزی لازم است تا دیدگاه یک معمار به واقعیت تبدیل شود. اینجاست که هوش مصنوعی می‌تواند یک ابزار قدرتمند باشد.

هوش مصنوعی فرآیند برنامه‌ریزی معماران را بسیار راحت‌تر خواهد کرد، دسترسی آن‌ها را به داده‌های بی‌شمار فراهم خواهد کرد، مدل‌سازی می‌کند و برآوردی از هزینه‌ها در اختیار خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی و تغییر در معماری

 تمام این اطلاعات را می‌توان به‌راحتی در اختیار معمار قرار داد تا به زمان طراحی و ساخت کاهش یابد.در ساخت‌وساز هم هوش مصنوعی می‌تواند بعضی از موارد را بدون نیاز به نیروی انسانی یا با نیروی انسانی کم بسازد.

محققان دانشگاه MIT در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی هستند که می‌توانند با برقراری ارتباط با دیگر هواپیماها مدل‌های کوچک را بسازند.

شهرهای هوشمند

چشم‌اندازهای شهری در سال‌های آینده ممکن است تغییرات زیادی نسبت به زمان حال داشته باشند. برنامه‌ریزی شهری یک کار پیچیده است که نیاز به سال‌ها برنامه‌ریزی دقیق دارد.

یکی از کارهای اصلی معمار درک نحوه جریان شهر است. ظهور شهرهای هوشمند مجهز به هوش مصنوعی معماران را مجبور به بازنگری مدل‌های سنتی خود خواهد کرد.

هوش مصنوعی در ساخت خانه

معمار نه‌تنها باید از هوش مصنوعی برای طراحی خانه استفاده کند بلکه باید در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند باعث بهبود تجربه ساکنین شود هم فکر کند. درست مانند شهر هوشمند، هوش مصنوعی دریچه‌هایی را هم به روی خانه‌های هوشمند باز خواهد کرد. به‌عنوان یک معمار چالش ما نحوه استفاده از هوش مصنوعی در راستای تأمین زندگی بهتر برای ساکنین خانه است.

  منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .