مقاله تحلیلی: مزایای BIM 360 در طراحی زیر ساخت‌ های حمل‌ و نقل

مقاله تحلیلی: مزایای BIM 360 در طراحی زیر ساخت‌ های حمل‌ و نقل

 امروزه تعداد خودروهای در حال ترددِ آمریکا، به بیش از هر زمان دیگری رسیده است. حجم بالای ترافیک و اتکا بر جاده‌ها، بیش از همیشه افرادی که مسئول طراحی، ساخت و نگه‌داری از راهها هستند را تحت‌فشار قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که اتوبان‌ها، آزادراه‌ها و خیابان‌ها پاسخگوی نیاز امروزی جوامعی که ظاهراً عاشق ماشین هستند، هستند.

مانند هر کار یا تجارت حرفه‌ای دیگر، داشتن ابزارهای مناسب برای موفقیت ضروری است. برای افرادی که عهده‌دار مسئولیت ساخت صحیح جاده‌ها هستند، بهره‌گیری از راه‌کارهای دیجیتال پیشرفته در طراحی ضروری به نظر می‌رسد.

امروزه و در دپارتمان حمل‌ونقل و شرکت‌های ساختمانیِ آمریکا از BIM 360 در جهت ساده‌سازی روند طراحی، ساخت و نگه‌داری از زیرساخت‌ها استفاده می‌شود.

دیوید فاگرمن، متخصص BIM 360 استفاده از مجموعه ابزارهای BIM 360 را به دلایلی که در ادامه ذکر می‌شود، ضروری می‌داند:

  1. این ابزارها انواع مختلفی از داده‌ها را پشتیبانی می‌کنند.
  2. در فضای ابری محدودیت حجم اطلاعات وجود ندارد.
  3. امکان رصد آنلاین وجود دارد و مهم‌تر از همه کار با آن آسان است.
  4. زمان کمتری برای یادگیری نحوه استفاده از آن صرف می‌شود.

آنچه دیوید فاگرمن در وبینار بیم در حمل‌ونقل بیان کرد، تنها یکی از چندین مزایای BIM 360 بود. در طول این وبینار که بر جاده‌‌ها و حمل نقل تمرکز داشت، آقای فاگرمن به مزایای زیادی در رابطه با BIM 360 اشاره کرد اما سه مزیت این مجموعه نرم‌افزار موجب ساده‌سازی گردش کار در پروژه‌های راه‌سازی می‌شود که عبارت‌اند از:

همکاری

صرف‌نظر از اینکه در چه فازی از پروژه قرار داریم، همه افرادی که در پروژه مشارکت دارند، از کارگران راه‌سازی گرفته تا مقامات دولتی، باید باهم هماهنگ باشند. BIM یک ابزار هماهنگ‌کننده است که کاراکترهای فیزیکی و عملیاتی را باهم ترکیب می‌کند تا مدلی خلق کند که توسط افراد مختلف و از راه دور قابل ویرایش باشد. نشانه‌گذاری‌ها، مسائلی که حین کار پیش‌ می‌آیند و یا نظرات پیشنهادی و اصلاحی که روی مدل داده می‌شوند، برای همه افراد دخیل در پروژه، قابل دسترس هستند. این موضوع باعث می‌شود هماهنگی لازم در طول پروژه وجود داشته باشد. آقای فاگرمن می‌گوید: شما می‌‌توانید اطلاعات مهم را در طراحی‌تان ذخیره کنید و به این صورت می‌توانید با همه هماهنگ باشید.

ارتباطات

در BIM 360، پیش‌نویس‌های جدید و به‌روز شده از مدل به‌گونه‌ای نگه‌داری می‌شوند که همه افراد در جریان به‌روزترین اطلاعات باشند. امکان به اشتراک‌گذاری مدل‌ها با دست‌اندرکاران پروژه، چه افرادی که در شرکت شما کار می‌کنند و چه افرادی که مربوط به سایر سازمان‌های دخیل در پروژه هستند تا حد زیادی زمان لازم برای بازخوانی و تحلیل مجدد را کاهش می‌دهد. باوجود فضای ذخیره‌سازی نامحدود و فایل‌های دیجیتال، نه تنها به اعضای تیمی که نیاز دارید متصل هستید، بلکه می‌توانید طرح را از طریق تلفن همراه یا تبلت هر جا که خواستید همراه خود داشته باشید.

تکنولوژی

امکانات BIM 360 روزبه‌روز در حال توسعه است تا پروژه‌ها را ساده‌تر کند و قبل از پیاده‌سازی روی پروژه اصلی از کارایی طرح‌ها اطمینان حاصل شود. با کمک مدل‌سازی کامپیوتری، می‌توان مدل‌ها را تست کرد تا معلوم شود که در شرایط واقعی چطور عمل می‌کنند. همچنین BIM این قابلیت را دارد که با سایر تکنولوژی‌ها، برای مثال GIS، تطبیق پیدا کند تا روند طراحی تسریع شود. با استفاده از ESRI Connector، داده‌ها وارد محیط طراحی می‌شوند و می‌توان مدل‌ها را برای مقایسه به هم لینک کرد.

BIM 360 از مدل‌های دوبعدی و سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، داده‌ها را در این مدل‌ها قرار می‌دهد، امکان کنترل ورژن را برای کاربر فراهم می‌کند، به‌صورت خودکار هر تغییری که صورت گیرد را نمایش می‌دهد و امکان دسترسی از راه دور را فراهم می‌کند. طبق برنامه‌های پیش رو، کمپانی اتودسک ابزارهای تکمیلی ارائه خواهد کرد که قابلیت همخوانی با پلتفرم BIM 360 را خواهند داشت.

  منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های فاطمه علی بخشی

فاطمه علی بخشی

کارشناسی ارشد مهندسی زلزله طراح سقف های پیش تنیده طراح سازه های جداسازی شده
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
ساختن حساب در سایت Green building studio
سلام با عرض خسته نباشید من در ساخت اکانت در سایت Green building studio به مشکل برخوردم به این صورت که بعد از آپلود دو عدد پروژه، حساب بنده منقضی شد و دیگه چیزی نمیتونم داخلش آپلود کنم و عملا بی فایده شده برام! لطفا اگر کسی راه حلی برای فعالسازی دوباره حساب داره، ممنون میشم راهنماییم کنه
عکس کاربر
2پاسخ
برای یادگیری مدل سازی در رویت، از چه آموزش هایی باید استفاده کرد؟
سلام . من میخوام رویت رو یاد بگیرم و اول معماری و بعد به صورت تخصصی مکانیک برای شروع معماری من باید چه پک هایی رو به ترتیب ببینم؟ و خیلی هم نمیخوام حرفه ای معماری رو یاد بگیرم در حد پروژه های ساده آپارتمانی چند طبقه ممنون میشم راهنماییم کنید
عکس کاربر
2پاسخ
نحوه اختصاص متریال در نرم افزار رویت
سلام.رویت 2019 را نصب کردم.الان یه طرحا میخام متریال بدم ولی پنجره متریالم باز نمیشه.یعنی روش که کلیک میکنم اصلا اتفاقی نمی افته.از طریق paint هم که میرم همینطوره
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .