مقاله تحلیلی: 5 ترند برتر صنعت ساختمان

مقاله تحلیلی: 5 ترند برتر صنعت ساختمان

 

 

 

 

 

 

 

 

  ۱- سیستم تلماتیک

5 ترند برتر صنعت ساختمان

تلماتیک تأثیر زیادی بر رشد تعدادی از صنایع داشته است و صنعت ساختمان هم از این موضوع مستثنی نیست. پیگیری تجهیزات سنگین به مدیران پروژه در تعیین ضرب‌الاجل‌های دقیق و مقیاس‌های عملکردی سخت کمک کرده و بهره‌وری تجهیزات ساختمانی را افزایش می‌دهد. ایمنی و امنیت هم به‌صورت قابل‌توجهی بهبود می‌یابند.

پس تعجبی ندارد که در این فهرست آمده است. در این مقاله ما به معرفی گرایش‌هایی که ممکن است در آینده صنعت ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد، می‌پردازیم.

در آینده سیستم مدیریت تجهیزات نیاز به مدیریت داده‌های متغیر تجهیزات مختلف به شکلی سازگار دارند و تنها شرکت‌های تلماتیک باتجربه تولید تجهیزات اورجینال (OEM) و یک پلتفرم باز می‌توانند به مشتریان خود در این محیط جدید نفع برسانند.

تلماتیک منحصر به تجهیزات جدید نیست، اما خبر خوش ایده جای دادن آن در وسایل و تجهیزات سنگین جدید است. مزیت این سیستم شامل حال مدیرانی می‌شود که تا قبل از این زمان خود را برای بررسی وضعیت تجهیزات مختلف صرف می‌کردند.

بیش از 80% از تجهیزات سنگین تولیدشده در ایالات‌متحده از سال 2009 بدون هیچ هزینه‌ای توسط تولیدکنندگان تجهیزات اورجینال به تلماتیک مجهز شده‌اند.

انجمن متخصصان مدیریت تجهیزات (AEMP) تلاش‌هایی برای متحد کردن تولیدکنندگان در جهت استاندارد کردن داده‌های به اشتراک گذاشته‌شده تجهیزات سنگینی که تولید می‌کنند انجام داده است.

رشد نصب سیستم تلماتیک به‌صورت داخلی به کارایی و مدیریت منجر خواهد شد. یک مطالعه نشان داده است که نبود سیستم تلماتیک داخلی عامل اصلی عدم استفاده از تلماتیک است.

 

5 ترند برتر صنعت ساختمان۲- دسترسی بیشتر مدیران به داده‌ها

تنها از یک نرم‌افزار با کاربرد راحت برای تمام نیازهای خود استفاده کنید. مدیران منابع انسانی و تجهیزات دیگر برای آگاهی از تغییرات پروژه منتظر نمی‌مانند تا به دفتر بازگردند. با رشد قدرت پردازش و اندازه نمایشگرهای وسایل قابل‌حمل، گسترش 4G و دسترسی به هات¬اسپات مدیران می‌توانند به تمام اطلاعاتی که لازم دارند در لحظه دسترسی داشته باشند.

نرم‌افزارهای مدیریت دارایی‌ها برای سیستم‌عامل‌های محبوبی مانند اندروید و iOS توسعه پیداکرده است. یک نمونه از این نرم‌افزارها Verizon Connect WorkPlan است که به رانندگان امکان ایجاد نظارت قبل از عملیات با استفاده از دوربین گوشی هوشمند را می‌دهد.

5 ترند برتر صنعت ساختمان

«تا سال 2020 بیش از 26 میلیارد وسیله قابل‌حمل به اینترنت اشیاء متصل خواهند شد و در هیچ جایی اهمیت آن بیش از مدیریت منابع متحرک نخواهد بود.»

۳- تمرکز بر ایمنی و امنیت تجهیزات

هزینه‌های هنگفت و رو به افزایش بیمه، شرکت‌های ساختمانی را وادار به تلاش در راستای بهبود ایمنی و امنیت دارایی‌های ارزشمند کرده است.

استفاده از GPS و هشدارهای تقریباً لحظه‌ای به مدیران کمک می‌کند که نه‌تنها موقعیت تجهیزات را همیشه کنترل کنند بلکه نحوه‌ استفاده‌ آن‌ها را هم زیر نظر داشته باشند.

هشدارهای جغرافیایی درصورتی‌که یک وسیله به خارج از محدوده‌ مشخص‌شده منتقل شود یا به محل ممنوعه وارد شود فعال می‌شوند. می‌توان برای اشکالات مکانیکی و همچنین استفاده خطرناک یا غیرمجاز هم هشدارهایی تنظیم کرد. این کار به مدیران پروژه امکان پیگیری آسان هزینه‌های کارگاهی را به‌صورت روزانه و شناسایی تجهیزاتی که از آن‌ها استفاده کمی می‌شود را می‌دهد.

۴- مصرف و صرفه‌جویی در سوخت یک فاکتور مهم

هزینه‌های سوخت هنوز هم یکی از هزینه‌های اصلی محسوب می‌شود؛ بنابراین از راه‌های خلاقانه برای کاهش این هزینه‌ها استقبال خواهد شد.

با استفاده از راه‌حل‌های تلماتیک می‌توان از موقعیت جغرافیایی به همراه اطلاعات یکپارچه مصرف سوخت وسیله نقلیه برای ردیابی و تهیه گزارش از میزان سوخت استفاده‌شده در جاده استفاده کرد.

5 ترند برتر صنعت ساختمان

۵- رشد کاربرد تلماتیک در خودروهای برون‌جاده‌ای (OHV)

بازار OHV افزایش نیاز به تلماتیک را تجربه خواهد کرد که دلیل آن را می‌توان تعداد زیاد شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، دانست.

درحالی‌که اپراتورهای OHV معمولاً تمایل به راه‌هایی با تکنولوژی ساده‌تر دارند‌ اما آگاهی فزاینده نسبت به مزایای تلماتیک، تمایل زیاد به این سیستم و راه‌حل‌های مبتنی بر کنترل GPS را به همراه داشته است.

5 ترند برتر صنعت ساختمان

آیا کسب‌وکار شما برای این چالش‌ها آماده است؟

آینده همین الان است. گسترش غیرقابل‌انکار فناوری بسیاری از صنایع را تغییر خواهد داد، نه‌فقط صنعت ساختمان را. برندگان شرکت‌هایی خواهند بود که تغییر را بپذیرند و به نفع خود از آن استفاده کنند.

5 ترند برتر صنعت ساختمان

توضیح ویراستار:

تلماتیک: سیستم ارسال، دریافت، ذخیره و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات است که به‌طور خاص در صنعت خودرو استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که منظور از سیستم تلماتیک داخلی، نصب آن در تجهیزات در حین فرآیند ساخت و تولید است به‌طوری‌که این تجهیزات به همراه سیستم تلماتیک به خریداران ارائه می‌شوند.

خودرو برون‌جاده‌ای: خودروی که از آن در بیرون از جاده‌ها یا در جاده‌های فرعی، مانند راه‌های جنگلی، برای دسترسی به نواحی سخت گذر استفاده می‌کنند.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

مطالب مرتبط:

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .