مقاله تحلیلی: ترکیب بتن و فولاد

مقاله  تحلیلی: ترکیب بتن و فولاد

تورنتون توماستی شرکت ارائه‌دهنده خدمات مهندسی سازه و نیز خدمات مهندسی نما برای گلوبال هاب جدید با مساحت 415000 فوت مربع- محل جدید دانشکده مدیریت کلاگ در دانشگاه نورت وسترن در اوانستون- است. گلوبال هاب شامل چهار ساختمان بتنی شش طبقه است که پیرامون دو آتریوم قرار گرفته‌اند. طبقه همکف، یک آتریوم سه‌طبقه به نام Collaboration Plaza دارد. این فضا توسط شبکه‌ای از پل‌های عابر پیاده، بالکن طره‌ای و راه‌پله‌های نمادین محاصره‌شده است.

مستقیماً بالای Collaboration Plaza، یک آتریوم دوطبقه دیگر به نام Faculty Summit وجود دارد که به راه‌پله نمادین و اتاق‌های سمینار جانبی نیز اتصال دارد. علاوه بر این گلوبال هاب شامل کلاس‌های بدون ستون، یک تالار کنفرانس دو طبقه، محوطه‌ای میان ساختمان‌ها در هر ساختمان، تراس‌ها و سایه‌بان‌های طره‌ای بیرونی وسیع و مرکز تناسب اندام می‌شود. یک پنت هاوس فولادی بالای هر ساختمان قرار دارد که شامل تجهیزات مکانیکی و HVAC می‌شود و سقف Faculty Summit را شکل می‌دهد.

در میان چالش‌های سازه‌ای متعدد، شبکه ستون‌های ناهمسان در کلاس‌های طبقه پایین‌تر و ادارات طبقه بالاتر منجر به فرصتی برای ارائه یک راه‌حل منحصربه‌فرد برای سازه شد. یک شبکه مخفی از تیرهای بتنی پس کشیده برای پشتیبانی از 169 ستون استفاده شد.

پنج دستگاه پله هبه آنالیزها و راه‌حل‌های پیچیده نیاز داشتند دهانه منحنی شکل پله‌های Collaboration Plaza، 55 فوت است. دو دستگاه پله منحنی با دهانه تا 35 فوت در Faculty Summit اضافه شد. دو دستگاه پله با دهانه 34 فوت برای برقراری ارتباط بین فضاهای Collaboration Plaza اضافه شد. راه‌حل‌های خلاقانه و تکنیکی با در نظر کیری ملاحظات پایداری و محدودیت‌های قابل‌قبول ارتعاش، باعث داشتن فضایی آزاد و باز شد.

ترکیب بتن و فولاد

ذات پیچیده هندسه ساختمان ایجاب می‌کرد که توجه ویژه‌ای به عملکرد سازه برای راحتی ساکنان شود. ملاحظات اصلی طراحی برای اتاق‌های ملاقات و مطالعه که بین ساختمان‌های بتنی واقع‌شده شامل حداقل کردن نوسانات و ساخت فضاهایی است که کار مشارکتی را ترویج می‌دهد. این کار با استفاده از ترکیب بتن و فولاد به دست می‌آمد- ترکیبی که نیازمند برنامه‌ریزی با دقت برای جزئیات اتصال و سازگاری مصالح بود.

ترکیب بتن و فولاد

برای ساخت ساختمان‌ها، تیم مهندسی نما برای شناسایی استراتژی‌های گوناگون در خصوص فضاهای بسته منحنی با مشتری مشورت کرد. در نهایت، تیم طراحی تصمیم گرفت از دیوارهای پرده‌ای سفارشی برای بدنه اصلی ساختمان استفاده کند. این سیستم شامل یک تیغه شیشه‌ای با عمق متغیر بود که باعث بیشتر دیده شدن شکل ساختمان می‌شد. سیستم با توجه به حالت‌های مختلف بارگذاری ناشی از شعاع متغیر ساختمان و عمق متغیر تیغه طراحی‌شده بود. برای افزایش راحتی ساکنان قسمت‌های شیشه‌ای عایق‌بندی شد.

 فضای تالار کنفرانس در ساختمان جنوب شرقی نیاز به سیستم‌هایی با دهانه بلند داشت. تیم نما یک دیوار پرده‌ای سازه‌ای متکی با حداقل فولاد انتخاب کرد که هم خوش‌ طرح است و هم از دیوار در مقابل اثر شرایط آب و هوایی حاد محافظت می‌کند. تیم سازه و نمای تورنتون توماستی به‌منظور تعیین بخش‌های باریک HSS که با الزامات سازه‌ای و زیبایی‌شناسی مطابقت داشته باشند، همکاری کردند.

در این پروژه از 20 مشاور در امر طراحی استفاده شد. این تیم با نوآوری رؤیای آرمان‌گرایانه پروژه یعنی جزء یکی از دانشکده‌های برتر کسب‌وکار دنیا بودن را تحقق بخشید.

برای تولید داده‌های مرتبط با بار آزمایش تونل باد انجام شد. این آزمایش باعث شد که اثرات بادهای دریاچه و هندسه نامنظم در سایه‌بان‌ها و سیستم دیوارها به‌درستی لحاظ شود.

توضیح ویراستار:

آتریوم، در معماری به فضای بزرگ و باز میان ساختمان گفته می‌شود. آتریوم یکی از بیشترین استفاده‌ها را در خانه‌های رم باستان به‌منظور تعبیه نور لازم و تهویه داخلی داشته است. 

 منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF
برچسب ها: 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .