مقاله تحلیلی: فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد

مقاله تحلیلی:  فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد

اجازه ندهید آب‌وهوای زمستان پروژه ساخت شما را به تأخیر بیندازد. در اینجا پنج راهی که فولاد سرد نورد شده می‌تواند به شما در ادامه فرآیند ساخت در طول زمستان کمک کند، اشاره می‌کنیم.
 ماه‌ها از فصل زمستان فاصله داریم. چه کسی نگران لباس‌های کار گرم، عملیات خارج کردن یخ و یکپارچگی ساختاری مصالح در شرایط زیر صفر است؟ حال روزها گرم هستند، خورشید تابان است و الان زمان بیرون بودن است.

 فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد در واقع حال که در فصول گرم قرار داریم، زمان ایده آل برنامه‌ریزی برای زمستان است. اکنون با برداشتن قدم‌های درست، ممکن است بتوانید در پروژه زمستانی پیش رو، در زمان و هزینه صرفه‌جویی و از دردسرها جلوگیری کنید.
برای مثال، پروژه‌های بزرگ که چند فصل طول می‌کشند ممکن است توالی‌های خاصی داشته باشند. به‌طور مثال در ژانویه و در مینه سوتا بتن‌ریزی انجام نمی‌شود. به‌جای آن، برنامه‌ریزی کنید که بتن‌ریزی را در سپتامبر انجام دهید و از ماه‌های سرد برای مونتاژ المان‌های ساخته‌شده از فولاد سرد نورد شده استفاده کنید. یا ممکن است هزینه تأمین گرما برای عمل‌آوری بتن را بتوان با استفاده از سیستم‌های قاب‌بندی متشکل از فولاد سرد نورد شده کم کرد- یا حتی سیستم قاب‌بندی سازه‌ای را کلاً به CFS باربر تغییر دهید.
برای اینکه در فصول سرد از زمان‌بندی جا نمانید، از فولاد سرد استفاده کنید. در اینجا به پنج دلیلی که CFS برای ساختمان‌سازی در زمستان گزینه‌ای ایده¬آل است، اشاره می‌کنیم.

CFS محکم، شکل‌پذیر و به لحاظ سازه‌ای قابل‌نصب در زمستان است.

قاب‌بندی CFS و نصب پانل‌ها در محل کار بستگی به شرایط آب‌وهوایی ندارد. CFS تاب برنمی‌دارد، پیچ نمی‌خورد، یا در تماس با دیگر المان‌ها خم نمی‌شود و تحت تأثیر دمای سرد قرار نمی‌گیرد. این موارد برای بقیه مصالح ساختمانی صدق نمی‌کند. برای رسیدن به مقاومت لازم، باید از یخ زدن بتن در 24 ساعت اول پس بتن‌ریزی جلوگیری کرد.

CFS در هوای سرد نیاز به گرم‌کن ندارد.

بتن‌ریزی درجا (CIP) در زمستان هزینه‌های بیشتر نسبت به فصول دیگر به همره دارد. دلیل این است که عمل‌آوری بتن درجا به زمان نیاز دارد و این زمان در شرایط آب‌وهوایی سرد افزایش می‌یابد. هزینه تولید بتنی که سازگار با این شرایط باشد، زیاد است. پیمانکاران عمومی، یا پیمانکاران فرعی بتن مجبور به اجاره گرم‌کن‌های موقت و روکش‌های پلاستیکی اضافی برای تأمین دمای مناسب در حین عمل‌آوری بتن هستند؛ اما CFS برای نصب نیازی به دمای خاصی نیاز ندارد.

CFS کارهای لوله‌کشی؛ برق‌کاری و مکانیکی (MEP) را تسهیل می‌کند.

همین‌که قاب‌بندی CFS انجام شد، می‌توان این کارها را شروع کرد. سیستم‌های CFS و تیرچه‌های کف معمولاً به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که دارای حفره‌هایی بدین منظور هستند. CFS کار را سرعت می‌بخشد و باعث زودتر تمام شدن کارها می‌شود.

 فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد

نصب CFS را می‌توان برای فصل زمستان برنامه‌ریزی کرد تا یک پروژه طبق برنامه پیش رود.

پردیس ترافالگار از کالج شریدان در انتاریو را در نظر بگیرید که نیازمند یک خوابگاه جدید دانشجویی برای ترم پاییز سال آینده است.

 فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد کار در پاییز سال گذشته آماده شروع بود. چگونه انجام این کار با توجه به برنامه زمان‌بندی ممکن بود؟ راه‌حل، استفاده از دیوارهای باربر CFS بجای بتن CIP یا بلوک بتنی و ریختن شالوده‌های بتنی در پاییز بود. با ریختن شالوده‌های بنا در پاییز و نصب قاب باربر CFS در طول زمستان پروژه زودتر از موعد تمام شد. همچنین صدها هزار دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد. نصب قطعات سرد نورد شده در دمای 14 تا 4- درجه فارنهایت (10- تا 20- درجه سلسیوس) صورت گرفت. سازه‌های بتنی در چنین دماهایی به این خوبی اجرا نمی‌شدند. قاب‌بندی CFS همچنین به کوتاه کردن زمان ساختمان‌سازی کمک کرد. در آخر، دانشجویان خوابگاه جدیدشان را برای ترم جدید به‌موقع دریافت کردند.

CFS پیش‌ساخته در طول زمستان باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

پیش سازی CFS خارج از کارگاه ساختمانی و تحت شرایط کنترل‌شده صورت می‌گیرد.

 فولاد سرد نورد شده و مزایای آن برای اجرای پروژه‌ ها در فصول سرد دانشکده شریدان از سیستم پیش‌ساخته بهره برد. پانل‌های دیوار خارجی CFS بعداً با یک سیستم خارجی عایق‌بندی (EIFS) تکمیل شد. ترکیب پانل‌های پیش‌ساخته CFS و روکش EIFS و عدم لزوم گرم کردن قالب‌ها سبب صرفه‌جویی در هزینه برای مالک می‌شود.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF
برچسب ها: 

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های Azim_m

عظیم مرادی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه با معدل 16.90 در دانشگاه علم و صنعت می باشم.
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .