مقاله تحلیلی: نکات انتخاب نقشه‌بردار مناسب

مقاله تحلیلی: نکات انتخاب نقشه‌بردار مناسب

مقدمه

اگر شما درگیر فرآیند انتخاب یک نقشه‌بردار باشید، ممکن است خود را در موقعیتی گیج‌کننده بیابید. اغلب افراد نمی‌دانند که نقشه‌برداری زمین در هنگام خرید خانه یا هر نوع ملکی مهم است.

تعیین مرزها، حق ارتفاق¬ها و تعدی‌ها برای قیمت‌گذاری کلی یک ملک از اهمیت زیادی برخوردار است. یک نقشه‌بردار به شما کمک خواهد کرد تا از هزینه‌های قانونی در این راه کاسته شود و حتی به شما اطلاعاتی با توجه به سرمایه‌تان می‌دهد. همیشه توصیه می‌شود که قبل از خرید یک خانه نقشه‌برداری کنید، زیرا حق ارتفاق¬ها و تعدی‌ها ممکن است ارزش ملک را تحت تأثیر قرار دهند.

لازم نیست بیش از آنچه باید پرداخت کنید برای ملک بپردازید. بعلاوه هرکسی ترجیح می‌دهد بیشترین سود را هنگام فروش به دست اورد.

از نقشه‌بردارها همچنین برای حل تعارضات مرزی کمک گرفته می‌شود. چگونه تصمیم می‌گیرید که کدام نقشه‌بردار را استخدام کنید؟

همچنین کاری که نقشه‌برداران انجام می‌دهند اهمیت زیادی برای ارزش ملک شما یا ملکی که می‌خواهید بخرید دارد، پس انتخاب نقشه‌بردار شایسته مهم است.

در زیر راهنمایی‌هایی برای انتخاب نقشه‌بردار مناسب و معیارهایی که باید از آن‌ها پیروی شود، ارائه می‌کنیم.

فراهم کردن مستندات مناسب

وقتی تصمیم می‌گیرید که ملک خود را نقشه‌برداری کنید، اولین گام این است که نسخه‌های موجود از نقشه‌برداری‌های قدیمی ملک خود را جمع‌آوری کنید. اگر آن‌ها را ندارید، شرکت نقشه‌بردار باید به جست‌وجوی این اسناد بپردازد.

 هر ملکی تاریخچه‌ای دارد و این تاریخچه به کار نقشه‌بردار حرفه‌ای کمک می‌کند.

به همین دلیل، تمام اسنادی که هنگام خرید ملک خود دریافت کرده‌اید را اگر دارید، جمع کنید. در بسیاری از موارد، نقشه‌بردار اسناد مورد نیاز خود را با مراجعه به شهرداری یا در بایگانی نقشه‌برداری‌های خود یا دیگر نقشه‌برداران پیدا خواهد کرد.

یک تصور غلط مشترک بین بسیاری از خریداران خانه این است که فکر می‌کنند نیاز به نقشه‌برداری ندارند. استدلال آن‌ها هم این است که قبلاً نقشه‌برداری از این ملک انجام شده است.

 مطمئن شوید که هر نقشه یا سند موجودی که نقشه‌بردار ممکن است به آن هم نیاز داشته باشد را در دست دارید. باز هم اگر این مدارک را ندارید، نقشه‌بردار می‌تواند به دنبال آن‌ها برود.

بایگانی‌هایی که در فایل‌های شهرداری هستند بیشترین اهمیت را برای نقشه‌بردار دارند.

هدف از نقشه‌برداری را تعیین کنید

هدف از نقشه‌برداری را تعیین کنید. این کار برای اینکه نقشه‌بردار بتواند اسناد مناسبی برای شما ایجاد کند ضروری است.

 هدف شما از نقشه‌برداری تعیین می‌کند که نقشه‌بردار چه کاری باید انجام دهد و چقدر کارش طول خواهد کشید.

نقشه‌برداری مرزهای ملک نوعی از نقشه‌برداری است که برای گرفتن مجوز ساخت یا ایجاد فنس انجام می‌شود. در بسیاری از موارد این کار می‌تواند باعث حل تعارض ملک هم بشود. نقشه‌بردار می‌تواند خطوط حق ارتفاق را هم در نقشه‌برداری مرزها مشخص کند.

نقشه‌برداری تراز ارتفاعی یا دشت سیلاب، ارتفاع را تعیین کرده و نحوه‌ی ارتباط آن با مناطق سیلابی FEMA را معین می‌کند. این نقشه‌ها به پیمانکاران، مهندسان و معماران کمک می‌کند تا به آماده‌سازی پلان‌های ساختمان بپردازند. دیگر استفاده‌ی آن‌ها این است که تعیین کنیم که آیا ملک در دشت سیلابی قرار دارد یا نه.

نقشه‌برداری تفکیک، نقشه‌برداری تقسیم و نقشه‌برداری پلان جاده هر کدام برای اهداف خاصی انجام می‌شوند. نقشه‌برداری تفکیک نشان می‌دهد که چگونه یک سازنده یک ملک را به دو قطعه‌ی کوچک‌تر تقسیم می‌کند. نقشه‌برداری تقسیم هم مشابه آن است اما برای ملکی است که به چندین قطعه‌ی کوچک‌تر تقسیم می‌شود. نقشه‌برداری پلان جاده هم نشان می‌دهد که راه‌ها از کجا عبور خواهند کرد.

نقشه‌برداری توپوگرافی خطوط زمین را نشان می‌دهد و در طراحی سایت‌ها ضروری است.

نقشه‌بردار حرفه‌ای را از هدف خود مطلع کنید. مطمئن شوید که او همه چیز را می‌داند تا بتواند به شما بگوید که چه نوع نقشه‌برداری منطبق با هدف شما است.

آشنا با موقعیت شما

برای اینکه مناسب‌ترین متخصص برای انجام نقشه‌برداری ملک خود را پیدا کنید، نقشه‌برداری را انتخاب کنید که با محل شما آشنا باشد. چنین متخصصی به خوبی با مقررات سازمان‌های دولتی که ملک شما را شامل می‌شوند،‌ آشنا هستند.

یک نقشه‌بردار یا شرکت نقشه‌بردار بومی با شرایط متغیر زمین، پیشینه‌ی ملک و مقررات خاص آشنایی دارد.

ضوابط مرتبط با کاربری زمین و ساختمان در ایالات‌متحده متحده بسیار متفاوت است. ممکن است حتی این قوانین در شهرهای مجاور هم متفاوت باشد. پایبندی زیاد به مقررات دولتی اغلب پیچیده و سردرگم کننده است.

 انتخاب خود را بر اساس اعتبار انجام دهید

عملکرد و شهرت اولین مشخصه‌هایی هستند که شما باید هنگام استخدام نقشه‌بردار به آن توجه کنید. صلاحیت نقشه‌بردار مهم‌ترین ملاحظه‌ای است که هنگام انتخاب بین کاندیداها باید در نظر داشته باشید.

نقشه‌بردار باید کار خود را با دقت تمام انجام دهد. کار آن‌ها باید در طول زمان باقی بماند؛ و در نهایت شما بر اساس کار نقشه‌بردار ساخت‌وساز را انجام می‌دهید.

بررسی‌های خود را انجام دهید و نقشه‌بردار را بر اساس شهرت و اعتبارش انتخاب کنید و مطمئن باشید که راه درستی را می‌روید. از دیگران هم پرس‌وجو کنید.

نقشه‌برداری که واقعیت‌ها را جمع‌آوری می‌کند

نقشه‌برداری را انتخاب کنید که مطمئن هستید زمان صرف می‌کند تا تمام حقایق در مورد ملک شما و تاریخچه‌ی آن و همچنین اطلاعاتی در خصوص اهداف شما را جمع‌آوری می‌کند. در دسترس بودن هم یک عامل مهم دیگر است. آیا نقشه‌برداری که شما انتخاب می‌کنید برای پاسخ به سؤالات شما در دسترس خواهد بود؟ مطمئن شوید که این‌گونه است.

 مطمئن شوید که این فرد به مشکلات مشتری توجه لازم را مبذول می‌کند. در مورد نقشه‌بردار احتمالی خود پرس‌وجو کنید. از نقشه‌بردار هم مرجع بخواهید. یک شرکت مشهور می‌تواند تصدیق‌نامه‌هایی از مشتریان راضی به شما ارائه دهد.

یک نقشه‌بردار خوب تحقیقات لازم را انجام خواهد داد و از مستندسازی مناسب مورد نیاز برای شما قبل از انجام هر کاری اطمینان حاصل خواهد کرد. او کار را به نحوی انجام خواهد داد که نیاز به دوباره‌کاری نباشد.

دارای بیمه

مطمئن شوید شرکت نقشه‌برداری که قصد انتخاب آن را دارید، به خوبی بیمه‌شده باشد. شرکت نقشه‌برداری باید دارای بیمه‌ی مسئولیت حرفه‌ای در برابر خطاها و مشکلات باشد.

حتی مشکلات جزئی در نقشه‌برداری ممکن است تأثیرات زیادی داشته باشند.

از طرف دیگر، بسیاری از مردم اعتقاد دارند که شرکت‌هایی با پوشش بیمه‌ی کامل‌تر اغلب کمتر به استفاده از این بیمه نیاز دارند.

 اعتماد عامل تعیین‌کننده‌ای است

در نهایت مالکان و سازندگان املاک باید شرکت‌هایی را برای نقشه‌برداری انتخاب کنند که بدانند می‌توانند به آن اعتماد کنند. کسی که یک پروژه‌ی مهم را انجام می‌دهد باید نقشه‌برداری را انتخاب کند که قابل اعتماد و بادانش باشد.

برای انتخاب چنین شخصی، از افراد محلی استفاده کنید که داری شهرت خوب و پیشینه عملکردی خوبی هستند. با مشتریان قبلی آن‌ها در صورت امکان صحبت کنید. کسی را انتخاب کنید که تمام حقایق را در مورد ملک و موقعیت شما بداند.

مطمئن شوید نقشه‌بردار شما یک فرد حرفه‌ای قابل اعتماد است که بیمه‌ی مناسبی در برابر خطاها و مشکلات دارد.

مهم‌تر از همه اینکه وقتی شما یک نقشه‌بردار حرفه‌ای انتخاب می‌کنید، صرفاً بر اساس قیمت تصمیم‌گیری نکنید. برای اینکه پروژه‌ی شما پایه‌ی محکمی داشته باشد، به دنبال ارزان‌ترین نقشه‌بردار نباشید، بلکه به دنبال بهترین باشید.

شما هر اندازه پول بدهید، خدمات دریافت می‌کنید.

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۱۰۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

 

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
راهنمایی درخصوص کسب درامد
سلام.من دانشجوی ترم 7 عمران هستم.و شدیدا نیازدارم که درآمدشخصی داشته باشم اتوکد واکسل و ورد و طراحی فاز1 پلان معماری هم تا حدودی آشنا هستم.چه توصیه ای دارید که بتونم کارپیداکنم چه مهارتهایی یادبگیرم که درکمترین زمان بشه حداقل درامدی داشته باشم مثلا درکمتر از 3 ماه اینکه درسم داره تمام میشه وصفرهستم و شدیدا نیاز ب درامددارم منو ترسونده واسترس بدی بهم واردکرده گیجم ونمیدونم چکارکنم ازکجا شروع کنم حتی شده ماهی1تومنم دربیارم خوبه برای شروع
عکس کاربر
1پاسخ
حداقل ارتفاع سقف از کف؟
سلام خسته نباشید ببخشید ارتفاع سقف از کف تا سقف ۲/۴۰ باشه خوبه؟؟
عکس کاربر
1پاسخ
رسم توپوگرافی
سلام. ممنون میشم اگر کسی با تهیه پروفیل عرضی دامنه ( مقطع توپوگرافی) از گوگل ارث آشنایی داشت راهنماییم کنه.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .