مقاله تحلیلی: ملاحظات مربوط به طراحی پارکینگ

مقاله تحلیلی: ملاحظات مربوط به طراحی پارکینگ

هر جا که نیاز به پارکینگ بیشتری نسبت به پارکینگ ساختمان‌ها یا مراکز خدماتی وجود داشته باشد، ساخت سازه‌های پارکینگ ضرورت می‌یابد.

سازه‌های پارکینگ موجب اشغال کمتر زمین و مصرف کمتر منابع می‌شوند. در حالت کلی مراکز خرید به 1.5 فوت مربع پارکینگ به ازای هر فوت مربع فضای قابل اجاره نیاز دارند. این عدد برای ساختمان‌های اداری یک فوت مربع است.

ساخت و اداره پارکینگ بسیار پرهزینه است. هزینه‌ی ساخت پارکینگ پنج برابر بیش‌تر از هزینه‌ای است که برای پارکینگ‌های مسطح (غیر از سازه‌های پارکینگ چندطبقه) وجود دارد.

در پارکینگ‌های مسطح استفاده بهینه‌ای از زمین نمی‌شود. برای اینکه بیشترین استفاده از یک زمین شود می‌توان پارکینگ‌های چندطبقه ساخت تا به این صورت فضای بیشتری برای پارکینگ وجود داشته باشد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم مترجمین ۸۰۸

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌  planning_for_construction_of_parking_structures.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
رسم و مدل سازی رمپ گرد در ایتبس
با سلام میشه لطفا بگید چجوری رمپ زیر رو که سازه فولادی با کاربری پارکینگ هست رو در ایتبس رسم و مدل سازی بکنم ؟ چند تا هم ستون کنار رمپ هست اونارو چیکار کنم ؟ این پروژه فولاد هست باید انجام بدم کلا این قسمت رمپ هارو موندم درضمن هیچ اطلاعات دیگری نداده ممنون میشم واقعا کمکم بکنید
عکس کاربر
4پاسخ
نحوه مدلسازی رمپ در ETABS
دوستان، عرض سلام و خسته نباشید. رمپ در ایتبز چگونه باید مدل شود؟ بنده دو طبقه پارکینک دارم که با رمپ به هم متصل می شوند. رمپ را بصورت یک سقف شیبدار از طبقه همکف تا زیر زمین -1 و از زیرزمین 1- تا -2 تعریف کرده ام، و رمپ ها را به صورت یک دیافراگرم صلب در نظر گرفته ام. آیا این رویه صحیح است. در صورت امکان ممنون میشم از دوستانی که تجربه مشابه دارند، در نحوه آنالیز و طراحی راهنمایی کنند.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .