مقاله تحلیلی: مشکلات رایج مدیریت آب باران و نحوه حل آن‌ها

مقاله تحلیلی: مشکلات رایج مدیریت آب باران و نحوه حل آن‌ها

سیستم مناسب مدیریت آب یکی از کلیدهای دستیابی به موفقیت در هر پروژه ساخت و ساز است. به همین دلیل است که در هر پروژه‌ای، طراحی راهکار مدیریت پایدار آب باران چالش بزرگی است.

در واقع، آب‌های سطحی ناشی از بارش باران (یا ناشی از ذوب یخ‌ها و برف‌ها) ممکن است موجب فرسایش زمین به سبب وقوع سیل و یا افزایش میزان ورود آلاینده‌ها در جریان طبیعی آب شوند. انواع خاک از خاک‌های نفوذپذیر طبیعی گرفته تا خاک‌های نفوذناپذیر به شکل‌های مختلفی توسط آب‌های سطحی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بهترین راه برای مقابله با این مشکل، این است که مسئله آب‌های سطحی در مرحله طراحی پروژه مدنظر قرار گیرند تا از این طریق بتوان به راه‌حلی پایدار و مقرون‌به‌صرفه دست پیدا کرد.

 منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: the_most_common_storm_water_management.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
کمک برای حل مسائل درس مدل سازی و تحلیل مدیریت منابع آب- ارشد
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم شما می تونین توی زمینه حل مسائل مدل ساز ی و تحلیل منابع آب به من کمک کنین؟ دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش مدیریت منابع آب هستم.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .