مقاله تحلیلی: برآورد مقدار ماسه و سیمان مورد نیاز برای ساخت بلوک

مقاله تحلیلی: برآورد مقدار ماسه و سیمان مورد نیاز برای ساخت بلوک

در نیجریه معمولاً از بلوک‌های توخالی 9 اینچی (450 میلی‌متر x 225 میلی‌متر x 225 میلی‌متر) برای ساخت ساختمان‌هایی با بیش از یک طبقه استفاده می‌شود. طول بلوک 450 میلی‌متر، ارتفاع آن 225 میلی‌متر و عرض آن 225 میلی‌متر است؛ بنابراین پیمانکاران و سازندگان معمولاً یا با چالش خرید بلوک‌ها جهت ساخت و ساز و یا با قالب‌ریزی بلوک‌ها روبرو می‌شوند. اگر شرایط مناسب باشد، سازندگان ترجیح می‌دهند که بلوک‌ها را خود بسازند تا هم تعداد بلوک‌های ساخته شده را کنترل کنند و هم هزینه‌های ناشی از حمل و نقل را کاهش دهند.

فرض کنیم که شما تصمیم گرفته‌اید که بلوک‌ها را شخصاً بسازید؛ بنابراین با چالش برآورد مقدار خرید سیمان و ماسه روبرو می‌شوید. در ادامه این موضوع را توضیح خواهیم داد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: how_to_estimate_the_quantity_of.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .