مقاله تحلیلی: چگونگی بررسی کیفیت آجرها در محل

مقاله تحلیلی:  چگونگی بررسی کیفیت آجرها در محل

آجرها بلوک‌های ساختمانی یک سازه هستند. آجر بیشترین ماده استفاده‌شده در ساخت و ساز است.

به‌عنوان یک مهندس، شما باید بدانید که چگونه کیفیت آجر را در محل بررسی کنید. یک آجر باکیفیت باید به لحاظ شیمیایی منفعل باشد، بدین معنی که در تماس با مواد دیگر واکنش ندهد. در این مقاله به آموزش نحوه بررسی کیفیت آجر در محل می‌پردازیم.

یک آجر باکیفیت باید به‌خوبی پخته شود و دارای رنگ قرمز پررنگ یا مسی باشد، هر رنگ دیگر نشان‌دهنده خامی یا پخت بیش‌ازحد اجر است. اگر آجر بیش‌ازحد بپزد یا خام باشد شکل خود را از دست می‌دهد.

آجر باید اندازه‌ای یکنواخت داشته باشد و هیچ‌گونه برجستگی روی لبه‌ها دیده و یا احساس نشود. هرچه این قبیل نقص‌ها بیشتر باشد، نیاز به ملات بیشتری خواهیم داشت و در نهایت هزینه‌های ساخت افزایش می‌یابد. آجر خوب باید دارای لبه‌هایی تیز باشد. یک آجر باکیفیت باید دارای ابعاد دقیق باشد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: how_to_check_quality_of_bricks_on_site.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های Azim_m

عظیم مرادی

دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش سازه با معدل 16.90 در دانشگاه علم و صنعت می باشم.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه بارگذاری سقف تیرچه در اجرا
برای اجرا و بتن ریزی سقف دوم چند روز بعد از بتن ریزی سقف تیرچه ی اول میشه جکها رو رو سقف اول گذاشت و بتن ریزی انجام داد؟
عکس کاربر
0پاسخ
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها؟
حداقل زمان ممکن برای جاگذاری تیرچه ی بتنی روی پلها چند روز بعد از خارج کردن از قالب و عمل اوری هست؟.متوسط دما ۲۵ درجه
عکس کاربر
1پاسخ
ساخت ملات سیمانی برای نما
سلام . وقت به خیر . ببخشید برای کاری که در دست دارم به مشکل خوردم و نتونستم مرجعی برای دریافت جواب پیدا کنم. مجبور به این مزاحمت شدم. آیا فرمولی برای تعیین مقدار وزن مصالح لازم در تهیه انواع ملات ها داریم ؟ من باید قسمت بالای دیوار داخلی یک حمام را سیمان سفید کنم. طول این قسمت ۵ متر و عرض آن ۱ متر هست و البته زیر کار گچ کهنه و بسیار ناصاف هست. برای تهیه ملات سیمان سفید و پودر سنگ. از هر کدام چه مقدار لازم هست ؟ میزان غلظت ملات و نحوه کار چطور ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .