مقاله تحلیلی:‌ ۱۶ فرمول ساده اکسل که هر معمار باید بداند

مقاله تحلیلی:‌ ۱۶ فرمول ساده اکسل که هر معمار باید بداند

وقتی شما در دانشکده‌ی معماری دانشجو بودید، اکسل احتمالاً نرم‌افزاری نبود که شما از آن زیاد استفاده کنید و آن را یاد بگیرید. با این وجود، حالا که فارغ‌التحصیل شده‌اید و در زندگی واقعی یک معمار قرار گرفته‌اید، فهمیده‌اید که در واقع باید از نرم‌افزارهای صفحه گسترده و رسم نمودار که مدت‌ها از آن‌ها اجتناب می‌کردید استفاده کنید. در واقع هیچ راه بهتری وجود ندارد که یک دسته کمیت را در آن سازمان‌دهی و قالب‌بندی کنید. اگر این مقاله را می‌خوانید احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید زمان آن رسیده که در مورد فرمول‌های اکسل بیشتر یاد بگیرید.

چگونه فرمول‌های ساده‌ی اکسل را ایجاد کنیم؟

اکسل از عملگرهای استاندارد برای معادلات استفاده می‌کند، مثلاً از علامت مثبت برای جمع (+)، علامت منفی برای تفریق (-)، علامت ستاره برای ضرب (*)، علامت ممیز جلو برای تقسیم (/) و از علامت (^) برای توان استفاده می‌کند.

نکته‌ی کلیدی هنگام نوشتن فرمول برای اکسل این است که تمام فرمول‌ها با علامت مساوی (=) شروع می‌شوند. دلیل این است که می‌خواهیم نشان دهیم مقدار سلول برابر با فرمول و مقدار آن است.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری ۸۰۸

اگر دوست دارید به تیم خبری ۸۰۸ بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ 16_simple_excel_formulas_every_architect_needs_to_know.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
فایل اکسل سوله
سلام سوله ای رو بر اساس فایل اکسل بار باد بارگذاری و طراحی کردم ولی کارفرما به دلیل اینکه اکسل قفل دارد نمی پذیرد و اذعان می دارد که نتایج درست نیست . و به محاسبات آنلاین سایت جاباکوس ارجاع می دهد
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .