مقاله تحلیلی: بررسی محققان درباره عملکرد ساخت‌وساز در شهر مکزیکوسیتی در پی زلزله شدید اخیر

مقاله تحلیلی: بررسی محققان درباره عملکرد ساخت‌وساز در شهر مکزیکوسیتی در پی زلزله شدید اخیر

محققان ایالات‌متحده آماده هستند تا تیم خود را به‌محض اتمام عملیات جست‌وجو و نجات برای بررسی شهر زلزله زده مکزیکوسیتی اعزام کنند. این محققان امیدوار هستند اطلاعات بیشتری در خصوص ویرایش‌های آیین‌نامه ساختمان که پس از زلزله بسیار قوی سال 1985 و باهدف مقاوم‌سازی لرزه‌ای انجام شد، کسب کنند. ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که آیین‌نامه‌های مقاوم‌سازی لرزه‌ای، عملکرد ساختمان‌ها را بهبود بخشیده‌اند.
سرجیو مانوئل آلکوسر،‌ پروفسور و محقق دانشگاه مستقل ملی مکزیک و عضو موسسه تحقیقات مهندسی زلزله می‌گوید: از 26 سپتامبر (یک هفته پس از زلزله 7.1 ریشتری،‌ شهر Raboso در مکزیک پس‌لرزه‌ای را تجربه کرد که در پی آن بیش از 300 نفر کشته، 11000 خانه دچار خسارت و 40 ساختمان دچار فروریزش شدند) مقامات محلی جست‌وجوی قربانیان را آغاز کرده‌اند. وی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری ENR اضافه کرد که هنوز 40 تا 50 نفر زیر آوار یک ساختمان 10 طبقه مانده‌اند و متأسفانه برداشتن آوار به‌صورت تکه‌تکه زمان زیادی می‌برد.
آلکوسر می‌گوید که تیمش 150 ساختمان با آسیب سازه‌ای قابل‌توجه شناسایی کرده‌ است. اغلب این ساختمان‌ها یا قبل از تدوین آیین‌نامه منتشر شده در سال 1985 ساخته شده‌اند و یا به لحاظ کیفیت ساخت‌وساز بحث‌برانگیز هستند.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله: ‌node_16443-eathquake_researchers_set_to_investigate_mexico_city_construction_performance.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های baharehbl328

بهاره بهرامی

فارغ التحصیل مهندسی مدیریت پروژه. علاقه مند به زبان انگلیسی و ترجمه به خصوص به متون تخصصی عمران و معماری. سرپرست تیم مترجمین 808 و پشتیبان محتوای سایت.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
7پاسخ
چطور می تونم شتابنگاشت های واقعی و خاص ساختگاه مثلا مشهد را برای تحلیل تاریخچه زمانی پیدا کنم؟
روند صحیح به همراه جزییات برای دستیابی به ۷ شتابنگاشت خاص مشهد را توضیح دهید. با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .