مقاله تحلیلی: چگونه می‌توان نقص‌های گچ کاری را کاهش داد؟

مقاله تحلیلی: چگونه می‌توان نقص‌های گچ کاری را کاهش داد؟

نقوص موجود در گچ کاری را می‌توان با استفاده از روش‌هایی که در زیر بیان شده‌اند، کاهش داد.

1. کار آجرچینی و گچ کاری باید توسط کارگران ماهر به بهترین شکل انجام بگیرد.

2. بندها در آجرچینی باید به‌درستی اجرا و نگه‌داری شوند.

3. شوره‌ها باید به‌وسیله کشیدن برس‌ها روی سطح آسیب دیده از بین برده شوند. محلول از یک بخش اسید هیدروکلریک یا سولفوریک اسید و پنج قسمت آب تهیه شده و با استفاده از برس‌ها بر سطح آسیب دیده اعمال می‌شود. سپس این سطح با استفاده از آب تمیز می‌گردد. با این حال، باید به این نکته توجه نمود که جلوگیری از ایجاد شوره نسبت به برطرف نمودن آن، ارجحیت دارد.

4. نباید از آب برای شستن سطح دارای شوره استفاده نمود. در چنین مواردی از نمک‌های محلول استفاده می‌شود. پس از مدتی شوره‌ها دوباره بر روی سطح بیرونی مشاهده می‌شوند. بدین منظور، نمک رسوب شده در سطح به‌محض مشاهده باید از طریق برس کشی از بین برده شود و سطح باید طی چند روز بعد هم تحت بررسی قرار گیرد. پس از انجام این کارها، اگر شوره بار دیگر مشاهده شود، باید با استفاده از برسی خشک آن را از بین برد و این فرآیند باید تا زمان از بین رفتن تمامی نمک‌های ته‌نشین شده ادامه یابد. توصیه می‌شود که نقاشی (رنگ کردن سطوح) تا از بین رفتن کامل این شوره‌ها متوقف گردد.

5. از آجرهای باکیفیت فقط باید برای آجرچینی استفاده شود.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ how_to_minimise_the_defects_in_plastering_work.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .