مقاله تحلیلی: نظارت بر سلامت سازه

مقاله تحلیلی: نظارت بر سلامت سازه

کل مهندسی سازه بر تحلیل و طراحی احتمالاتی متمرکز است. نه بار گذاری‌ها قطعی است و نه مقاومت مصالح؛ و ما در تعامل با تغییرات همه چیز هستیم؛ بنابراین، بسیار مهم است که ما اطلاعاتی از رفتار سازه در هنگام بارگذاری شدید که در اثر آن تخریب سازه صورت نگیرد و یا مقاومت خود را از دست ندهد و حتی به حالت نزدیک فروپاشی نرسد را در هر نقطه‌ای از طول عمر سازه داشته باشیم.
چگونه مطمئن شویم که آیا بار طراحی شده حداکثر باری است که ساختمان می‌تواند تحمل کند؟ نظارت دقیق بر سلامت سازه می‌تواند در این مورد نیز به ما کمک کند. از داده‌های جمع آوری شده ما همیشه می‌توانیم به‌طور معکوس بار قابل تحمل را محاسبه کنیم و از این محاسبه معکوس می‌توان اطمینان حاصل کرد که بار وارده یک بار تحت کنترل است. همچنین تعداد وسایل نقلیه‌ای که می‌توانند از یک پل به‌راحتی عبور کنند از چنین داده‌های ثبت شده‌ای محاسبه می‌شود.
منبع
ترجمه شده توسط تیم خبری 808
اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل کامل مقاله:‌ structural_health_monitoring.pdf

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip
چگونگی دانلود رایگان برای اعضای vip را لطفا توضییح دهید هر کار میکنم دانلود نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نقشه کشی با ایتبس میت
سلام دوستان دوره یا موسسه ایو برای تهیه نقشه های بتنی با ایتبس میت کسی شرکت کرده جایی؟ میخوام مو به مو با ایین نامه خودمون نقشه ها کنترل بشه! کسی هست اموزش بده؟
عکس کاربر
1پاسخ
درخواست آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی برای پروژه های راهسازی و تونل سازی
با سلام بنده آمورش کامل در خصوص صورت وضعبت نویسی و بررسی آن میخواهم کتاب ،نرم افزار و هر گونه آموزش در خصوص بررسی و نوشتن صورت وضعیت پروژه های راهسازی و تونل سازی
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .