مقاله تحلیلی: 5 نرم افزار برتر مدیریت پروژه‌های ساختمانی

مقاله تحلیلی: 5 نرم افزار برتر مدیریت پروژه‌های ساختمانی

 چشم انداز صنعت ساخت و ساز در سال جاری و همچنین در سال‌های بعد مثبت خواهد بود. خلاصه‌ای از یک گزارش در یک وب سایت رسمی ساخت و ساز ساختمانی، نشان دهنده رشد پروژه‌های ساختمانی در بسیاری از نقاط جهان است. به عنوان مثال، ساختمان‌های تجاری، ساختمان‌های سازمانی و کارهای عمومی ساختمان عموماً در سال جاری بین 5 تا 15 درصد افزایش یافته و به طور متوسط با افزایش 9 درصدی به بیش از 600 میلیارد دلار فقط در ایالات متحده می‌رسد. به گفته دفتر کار و امور خارجه، رشد اشتغال در صنعت مدیریت پروژه‌های ساختمانی نسبت به شغل‌های دیگر سریع‌تر از میزان متوسط  است.

مدیریت پروژه ساختمانی

مدیریت پروژه‌ی ساختمانی کاربردی خاص از اصول مدیریت پروژه برای انواع پروژه‌های ساختمانی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی و پروژه‌های زیست محیطی می‌باشد. مدیر پروژه‌ی ساختمانی اهداف و برنامه‌ها را مشخص می‌کند و همچنین بهره‌وری منابع را به حداکثر می‌رساند، اجرای عملیات را مدیریت کرده و ارتباطات و مکانیسم‌ها را تعریف می‌کند. اگرچه فناوری، فرایندها و ... متفاوت هستند اما مدیریت پروژه‌ی ساختمانی شباهت بسیاری به دیگر مدیریت پروژه‌ها در صنایع و زمینه‌های دیگر دارد. همه‌ی این پروژه‌ها نیاز به دستیابی به اهداف خود از جمله اتمام در زمان مقرر با بودجه‌ی مصوب و با الزامات کیفی مورد نظر دارند.

از سوی دیگر استفاده از برنامه‌ها و ابزارها در مدیریت پروژه‌های ساختمانی می‌تواند مفید باشد. این برنامه‌ها دارای مزیت‌هایی همچون مدیریت خودکار فعالیت‌ها، ساده سازی برآوردها و صورت حساب‌ها، برنامه ریزی و زمان‌بندی، مدیریت تخصیص بارکاری و مدیریت اسناد هستند. در ادامه 5 نرم افزار مفید در این خصوص ارائه می‌شود:

Workflow Max

Workflow Max یک نرم افزار مدیریت فاکتورها، زمان و کار است. این نرم افزار یک راهکار برای مدیریت پروژه است که ابزارهایی برای فازهای شروع، اجرا، اختتام، صدور صورتحساب و مراحل فروش دارد. قیمت گذاری برای راحتی کاربر بر مبنای هر ماه صورت می‌گیرد (البته بسته به بارکاری سازمان می‌توان این مقیاس را تغییر داد، مثلاً به جای ماه مقیاس زمانی دیگری در نظر بگیریم). 

این نرم افزار برای معماران، مهندسان ساختمان و دیگر حرفه‌های ساختمانی مناسب است. Workflow Max یک ابزار مدیریتی است که به خوبی با نرم افزار حسابداری Xero نیز کار می‌کند.

 

Procore

Procore یک نرم افزار مبتنی بر فضای ابری است که به طور خاص برای صنعت ساختمان توسط شرکت     Procore Technologies طراحی شده است. این نرم افزار با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های وب برای فراهم آوردن یک برنامه‌ی ساده اما ایمن طراحی شده است. Procore از یک داشبورد یک صفحه‌ای پروژه استفاده می‌کند که کاربر می‌تواند پروژه‌های چندگانه را مدیریت کند و فرایند آن‌ها را تحت نظارت داشته باشد. این نرم افزار ویژگی‌هایی از جمله سیستم سفارش تغییر و ابزار مدیریت ترسیم دارد که بسته به اینکه قرار است چگونه از این نرم افزار استفاده شود دارای قیمت سالانه کم و با نرخ ثابت می‌باشد.

Build Tools

Build Tools یک پلت فرم مدیریت پروژه مبتنی بر وب است که ارتباطات، زمان‌بندی، بودجه بندی، فعالیت‌ها، اسناد و موارد دیگر را مدیریت می‌کند. این ابزار خصوصاً برای مدیریت پروژه‌های سفارشی ساخته شده است. Build Tools برای هر دستگاه متصل به وب قابل دسترسی است. در این برنامه تضادهای زمان‌بندی به طور خودکار به سازندگان هشدار داده می‌شود. ابزار مذکور با نرخ ماهیانه و به صورت استفاده نامحدود و ذخیره‌ی پروژه‌ها و اسناد ارائه می‌شود. این ابزار ساخت یک شرکت خصوصی در آمریکا است.

Co-construct

Co-construct هم یک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی مبتنی بر وب و هم برای موبایل است. ویژگی‌های این نرم افزار بر اساس شایع‌ترین چالش‌هایی که کاربران با آن روبرو هستند، استوار است؛ بنابراین Co-construct دارای امکاناتی برای ایجاد تغییرات آسان در پروژه می‌باشد. همچنین دارای تقویمی برای هماهنگی زمان‌بندی و اطمینان از تحقق زمان‌های هدف می‌باشد. بخش comment، کاربران را قادر می‌سازد تا از به روز رسانی‌ها و دیگر ویژگی‌ها مطلع گردند. قیمت این نرم افزار در شروع 99 دلار در هر ماه است. Co-construct در سال 2005 ایجاد شد.

 

Builder TREND

Builder TREND یک نرم افزار مدیریت پروژه مبتنی بر فضای ابری است. این نرم افزار دارای ویژگی‌هایی است که فرایندهای پیش از فروش را هم مانند مدیریت، ایجاد طرح پیشنهادی و همچنین مدیریت مناقصه پشتیبانی می‌کند. Builder TREND دارای ویژگی‌های زمان‌بندی، لیست کارها، تایم شیت¬ها، پیام رسانی و یکپارچگی با نرم افزار حسابداری می‌باشد. همچنین دارای مدیریت مشتری مانند سفارش تغییر و البته مدیریت اسناد می‌باشد. قیمت این برنامه هم از 99 دلار در هر ماه برای هر پروژه در هر سال شروع می‌شود.

منبع

نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۱۰۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 1,000 تومان
1,000 تومان
پرداخت 1,000 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های mazrooei.pm

شهره مزروعی

ارائه و بررسی میدانی و تخصصی روش های مدیریت پروژه چابک در حوزه ی مشاوران ساختمانی دانشجوی معماری و طراحی داخلی .
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نرم افزار AgTek
از دوستان کسی اطلاع داره از این نرم افزار و این که از کجا میتونم پیداش کنم؟
عکس کاربر
2پاسخ
نرم افزار مناسب برای مدیریت پروژه چیست؟
از پریماورا در چه پروژه هایی استفاده می شود؟ این پروژه ها چه تفاوت هایی دارند که در آنها msp قابل استفاده نیست؟
عکس کاربر
9پاسخ
برای ورود به حرفه به کار عملی در رشته عمران بایست از کجا شروع کنم؟
سلام.خسته نباشید.من مدرک کارشناسی عمران دارم ولی متاسفانه با هیچکدام از نرم افزارهای مربوط آشنایی ندارم .به رشته ی خودم خیلی علاقمندم ولی توی دانشگاه مطلب خاصی یاد نگرفتم. میخواستم از شما مشاوره بگیرم که از کجا شروع کنم؟البته ارشد هم قبول شدم در رشته مدیریت پروژه ولی علاقه شدیدی به راهسازی دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور و از چه مباحثی باید شروع به یاد گرفتن نرم افزار بکنم.(تقریبا هیچی بلد نیستم بجز اینکه ریاضیات و استاتیک و تحلیل سازه و فولاد حل کنم)
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .
  • Comments

    نرم افزار مدیریت پروژه behtime.ir هم فارسیه و برای مدیریت پروژه امکانات خوبی داره.

    عکس‌های sara633
    sara633