مقاله تحلیلی: مسائل مرتبط با مهاربندی در خرپا

مقاله تحلیلی: مسائل مرتبط با مهاربندی در خرپا

در ادامه به مطالعه گسترده‌ای که در خصوص مسائل مهاربندی خرپا و دیدگاه جامعه مهندسی و صنعت تولید خرپا به مقوله طراحی مهاربندها و اجرای آن انجام شده می‌پردازیم. جان مایه بیشتر مباحثاتی که بین انجمن مهندسین سازه و صنعت خرپاهای چوبی صورت می‌گیرد، حول طراحی مهاربند دائم برای سیستم سقف، کف یا دیوار می‌چرخد. غالباً چشم انداز انجمن مهندسین سازه بدین صورت است:

1. طراحی کلیه مهاربندهای موقت و همه مهاربندهای دائم باید یا بخشی از نقشه‌های اجرایی خرپا باشد و یا به دنبال ارضای مطالبات صنعت در مورد نقشه‌های طراحی خرپا باشد.

2. یک استثنا در این زمینه وجود دارد که این مسئله جزء وظایف طراح خرپا بوده و بعداً به سمت تولیدکننده خرپا نیز سوق پیدا می‌کند؛ چراکه تولیدکننده به عنوان وجه مشترک طراح ساختمان و پیمانکار قلمداد می‌گردد.

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت کامل فایل مقاله:node_15300-bracing-issues-by-kirk-grundahl1.pdf

برچسب ها: 
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
طراحی خرپای فلزی و چوبی
سلام ممنون میشم اگر کتاب، جزوه و یا فیلم آموزشی درباره طراحی بام شیروانی خانه ها با خرپای فلزی و یا چوبی (که در شمال کشور رایج هست) معرفی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .