مقاله تحلیلی: کاربرد بتن درجا در معماری

مقاله تحلیلی: کاربرد بتن درجا در معماری

بتن ماده‌ای یکپارچه بوده که البته از ظاهری کاملاً یکدست برخوردار نمی‌باشد. ظاهر آن متأثر از قالب آن، مخلوط بتن، شرایط متغیر آب و هوا، رنگ سیمان تولیدی توسط سازنده‌ها، سنگ‌دانه‌های متشکله، میزان رطوبت، مواد افزودنی و سایر اقلام تأثیرگذار است.
بتن در ساخت کلیه سازه‌ها به کار می‌رود. ممکن است از این مصالح برای ساخت کل ساختمان استفاده گردد یا از آن به عنوان المانی از سازه جهت تعریف فضاها یا ایجاد مشخصه‌های منحصربه‌فردی از ساختمان یا سازه بهره گرفته شود. زمانی که از بتن چیزی فراتر از عملکرد ساختمان انتظار داشته باشیم، در حقیقت منظور کاربرد آن در معماری (بتن تزئینی) است.
راهنمای ACI 303 برای کاربرد بتن درجا در معماری، مرجعی مناسب است که به طراح در ساخت بتن معماری با کارکردهای مختلف کمک می‌کند. در زیر، چندین آیتم برجسته که معمار/ مهندس به هنگام کار بر روی طراحی یک دیوار بتن معماری CIP نیاز دارد، ارائه می‌گردد.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

architectural-cast-in-place-concrete2.pdf

 

 

منبع

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
سوالات مرتبط
عکس کاربر
2پاسخ
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند؟
چرا بتن را تا زیر بیس پلیت بالا نمی آورند و از گروت استفاده می کنند و همچنین برای تجهیزات چرا باید به جای بتن روی گروت بنشینند ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .