مقاله تحلیلی: معرفی پروفسور ایگور پوپوف

مقاله تحلیلی: معرفی پروفسور ایگور پوپوف

پروفسور ایگور پوپوف پیشگام مهندسی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا، فارغ‌التحصیل مهندسی عمران و محیط‌ زیست بعد از تحمل دوره کوتاه بیماری در روز سه‌شنبه، 19 آوریل سال 2001 در بیمارستان آلتا‌بیتس برکلی در‌گذشت.

پوپوف در سال 1913 در شهر کیف روسیه متولد شد. او و خانواده‌اش در انقلاب روسیه به منچوری (نام منطقه شمال شرقی کشور جمهوری خلق چین) مهاجرت و نهایتاً به سمت آمریکا حرکت کردند. پدرش دکتر پاول پوپوف فیزیکدان برجسته‌ای در سان‌فرانسیسکو بود.

پروفسور پوپوف مطالعات مهندسی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد و در کالج Caltech–MIT تحصیلات خود را در مقطع فوق‌لیسانس ادامه داد و دکترای خود را از استنفورد گرفت. او در تدریس و پژوهش به مدت بیش از 50 سال فعال بود و اولین عضو دپارتمان مهندسی عمران برکلی در سال 1946 شد. تعدادی از دانشجویان فوق‌لیسانس او از جمله ام. اس. آقبابیان، اچ. کراوینکلر، اف. فیلیپو؛ بعدها مهندسان ممتازی شدند.

کتاب مکانیک مواد پوپوف، در سال 1976 به چاپ دوم رسید. در سال 1990 کتاب مکانیک جامدات مهندسی توسط وی تألیف شد. در سازمان ناسا از تخصص وی برای حل مسائل کمانش استفاده شد. مهارت‌های وی در آنالیز سازه‌ای خط ‌لوله آلاسکا و پل خلیج سان‌فرانسیسکو – اوکلند نقش کلیدی ایفا کرد.

پوپوف در مطالعه رفتار غیر الاستیک و پاسخ لرزه‌ای ساختمان‌های بتن ‌مسلح و فولادی پیشگام بود. در تحقیقات او طیف گسترده‌ای از مباحث مهندسی زلزله، از جمله تست دوره‌ای و مدل سازی، مفهوم قاب مهاربند واگرا، مقاومت لرزه‌ای اتصالات فولادی، ابزارهای اصطکاکی برای بهسازی سازه‌های موجود پوشش داده شده است. پوپوف به مدت طولانی به عنوان استاد در مرکز تحقیقات مهندسی زلزله و مرکز پژوهش مهندسی زلزله پسیفیک فعالیت کرد. در سال 1976 از سوی آکادمی ملی مهندسی به عنوان فرد ممتاز  انتخاب شد. وی در سال 1999 به بالاترین افتخار مؤسسه پژوهشی مهندسی زلزله یعنی مدال جورج دبلیو. هوسنر (George W. Housner) نائل شد.

منبع

 نوشته شده توسط تیم مترجمین موسسه 808

 اگر دوست دارید به تیم مترجمین 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

دریافت فایل PDF مقاله برای اعضای VIP رایگان است. سایر کاربران با پرداخت ۵۰۰ تومان می توانند اقدام به دریافت این فایل کنند.

PDF

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

برای کاربران ویژه رایگان است

نوع فایل دریافتی :
PDF
اعتبار مورد نیاز : 500 تومان
دریافت فایل PDF و حمایت از ترجمه کنندگان500 تومان
پرداخت 500 تومان و مشاهده محتوا
درباره نویسنده
عکس‌های rhs

رامین حسن زاده ساوجبلاغی

دانشجوی دکتری سازه - عضو تیم مترجمین 808
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه کمانش الاستیک در عرشه ی پل فولادی چگونست؟
سلام وققتون بخیر عرشه ی پل فولادی این اجازه رو داره که وارد کمانش الاستیک بشه.. باز هم تاکید می کنم کمانش الاستیک و خطی نه کمانش غیر الاستیک و غیر خطی ... ممنون از سایت خوبتون
عکس کاربر
1پاسخ
تخصیص مفصل پلاستیک به تیر پیوند
سلام. چه دلیلی می تونه وجود داشته باشه که قاب فولادی مهاربندی واگرا تا تغییر مکان هدف پوش داده نشه؟ و تو مقداری کمتر از تغییر مکان هدف متوقف بشه؟ همینطور منحنی ظرفیت وارد ناحیه غیر خطی نشه؟ میشه راهنمایی کنید تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .