مقاله تحلیلی: فضلور رحمان خان، مرد پشت هر آسمان خراش مدرن

مقاله تحلیلی: فضلور رحمان خان، مرد پشت هر آسمان خراش مدرن

یک لحظه در مورد بلندترین ساختمان‌های جهان فکر کنید. برای بسیاری، موردی که به ذهن می‌آید ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک است. ساختمان امپایر استیت زمانی که در سال 1931 ساخت و سازش به پایان رسید، به بلندترین ساختمان در جهان تبدیل شد. علاوه بر این، این ساختمان به یکی از سازه‌های نمادین در امریکا در دهه‌های بعدی تبدیل شد. با این حال، تعداد کمی فکر می‌کردند روزی ساختمانی از امپایر استیت پیشی بگیرد. ایده ساختن سازه‌های بلندتر خطرناک و ناکارآمد به نظر می‌رسید. بدون نوآوری یک مرد، سازه‌های باور نکردنی مانند برج خلیفه و دیگر آسمان­خراش‌های قابل توجه ممکن بود امروزه و آن‌گونه که ما می‌دانیم وجود نداشتند. در نسل جدید از آسمان­خراش‌ها که نقاط کانونی خیره کننده‌ای در صدها چشم انداز افق شهرها ایجاد کرده‌اند، باید سپاسگزار مهندس فضلور رحمان خان بود. اگر خان زنده بود، امروز تولد 88 سالگی‌اش را جشن می‌گرفت.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

fazlur_rahman_khan_the_man_behind_every_modern_skyscraper.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های MaryamGol

مریم گلستانی

ده سال سابقه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی دارای دیپلم زبان از کانون زبان با نمره 95 نمره تافل: 109 (ریدینگ:29، لیسنینگ:29، رایتینگ:29، اسپیکینگ:22) 2ماه سابقه کار در بخش امور بین الملل شرکت تجاری عمرانی (مسول تحقیقات و تماسهای خارجی) 2 سال سابقه کار در طراحی سازه-پل و دیوارهای حائل- در شرکت طرح آفرینان پارس
سوالات مرتبط
عکس کاربر
6پاسخ
درخواست كمك تز پايان نامه در موضوع طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند
باعرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم موضوع پایان نامه من در مورد طراحی براساس عملکرد ساختمانهای بلند میباشد Performance- Based Seismic Design احتیاج به تز کامل در مورد این موضوع دارم یا اینکه راهنمایی کنید.
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .