مقاله تحلیلی: 30 سال در چین، دیدگاه یک معمار و سازنده

مقاله تحلیلی: 30 سال در چین، دیدگاه یک معمار و سازنده

شرکت‌های پورتمن یکی از اولین شرکت‌های خارجی هستند که روابط کاری در چین ایجاد کردند و تا به امروز به دلیل طراحی و ساخت با کیفیت ساختمان‌ها نه تنها در چین که در تمام دنیا شناخته شده هستند. در این مقاله ما دیدگاه منحصربه‌فرد مدیرعامل این شرکت‌ها را در مورد کار به عنوان معمار و سازنده در پروژه‌هایی مانند Shanghai Center (بلندترین برج شانگهای و اولین پروژه چند منظوره در چین در زمان تکمیل در سال 1990) و Beijing Yintai خواهیم شنید.

پورتمن در چین یک سفر پویا که بعد از سه دهه، تازه در حال شروع شدن است.

نخست‌وزیر سابق ژو رونجی یک‌بار گفت «علیرغم اینکه چین و ایالات متحده رقیب هستند، اما چین و ایالات متحده در تجارت با هم شریک هستند». این جمله در مورد شرکت‌های پورتمن صادق است.

چین دومین خانه من است. شرکت ما، جان پورتمند و همکاران و شرکت طراحی معماری در آتالانتا پایه‌گذاری شده است و دفتر دوم آن در شانگهای است. شرکت ساخت ما، Portman Holding، علاوه بر هنگ‌کنگ دفتری هم در شانگهای دارد.

در ژانویه 1979، تنها یک هفته بعد از عادی شدن روابط بین چین و ایالات متحده، من این امتیاز را داشتم که به شانگهای، پکن و هانگ‌ژو سفر کنم تا فرصت‌های شغلی احتمالی را بررسی کنم. تجربه کردن شانگهای در سال 1979، مانند سفر به گذشته بود. راه‌های باریک که درختان آن را احاطه کرده بودند و تقریباً بدون هیچ ماشینی و فقط تعداد زیادی دوچرخه. در مقایسه با شهرهای پر از اتومبیل آمریکا تقریباً شهر ساکتی بود. روشنایی کهربایی ملایم به خیابان‌ها جلوه‌ای جادویی بخشیده بود. تجربه‌ای شبیه به زندگی در دهه 1940 بود. انگار هیچ چیز در این سال‌ها تغییر نکرده بود. مردم همه لباس‌های آبی و خاکستری پوشیده بودند، هیچ رنگ دیگری نبود، انگار در یک فیلم سیاه و سفید زندگی می‌کردند. به عنوان کسی که شاهد زندگی در شانگهای در ابتدای مدرنیزه شدن و باز شدن ایده‌های جدید از دنیای بیرون بوده است، می‌دانم که این شهر چه راه طولانی را برای رسیدن به چیزی که امروز هست، در مدتی نسبتا کوتاه پیموده است.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

30_years_in_china_an_architectdeveloper_s_perspectiv1.pdf

 

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

درباره نویسنده
عکس‌های alikhalili60

علی اکبر خلیلی

كارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت
سوالات مرتبط
عکس کاربر
0پاسخ
پارکینگ مجتمع تجاری
سلام وقت بخیر در مجتمع تجاری طبقه پارکینگ جزو زیربنای مجتمع محسوب میشود ممنون میشوم اگر اطلاعات دقیقی دارین راهنمائی بفرمائید با تشکر از مدیریت سایت
عکس کاربر
1پاسخ
تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی
با سلام تفاوت دفتر مهندسی و شرکت مهندسی در امور اجرایی و حقوقی ،بخصوص در بحث اجرا در چیست؟ و آیا ممکن است دفتر را زیرمجموعه‌ی شرکت به حساب اورد یا خیر
عکس کاربر
1پاسخ
معماری -احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی
کسی در خصوص نحو فضا یا نرم افزارش اشنای دارد احتیاج به همکاری دریک پروژه تحقیقاتی داریم
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .