مقاله تحلیلی: طراحی پل در آینده

مقاله تحلیلی: طراحی پل در آینده

طراحی، مدل‌سازی و آنالیز از موارد کلیدی برای موفقیت پروژه‌های پل‌سازی است. در نسل جدید نرم افزار مدل‌سازی پل، باید مدل ساخته شده بر مبنای هدف باشد تا طراحان و پیمانکاران بتوانند محدوده‌های گوناگونی از اطلاعات پل را در طول عمر پل ایجاد، اجرا، نگهداری و مستند سازی کنند. اشتراک اطلاعات در یک مدل سه بعدی با اطلاعات فنی؛ کیفیت داده‌ها، هماهنگی، قابلیت ساخت و جنبه‌های اجرایی شامل مدیریت سرمایه را افزایش می‌دهد. کاهش کلی هزینه‌های پروژه برای کل سیستم و برای تمامی سهامداران مهم است و در دسترس بودن مدل‌های سه بعدی هوشمند، مؤلفه‌ای ضروری در افزایش سرعت تحویل پروژه و پویایی اطلاعات آن می‌باشد.
مدل‌سازی اطلاعات
در چند سال اخیر، صنعت پل تمرکز خود را به سوی گسترش مفهوم مدل‌های هوشمند سه بعدی تغییر داده است. ارائه‌ مدل سه بعدی هوشمند و با اطلاعات غنی که با طراحی، ساخت، بازرسی، اجرا و نگهداری ارتباط برقرار می‌کند به چه معناست؟ این انبوه اطلاعات چه مقدار است و هدف ما چیست؟ آیا ما می‌توانیم برنامه زمانی ساخت را کوتاه کنیم؟ یک مدل صحیح از داده‌ها این سؤالات را در نظر گرفته و یکپارچگی حرفه مهندسی را افزایش می‌دهد. برای مثال مالک/طراح و پیمانکار می‌تواند در ایجاد مدلی در ابتدایی‌ترین مراحل مشارکت داشته باشد و مسائل مربوط به قابلیت ساخت را قبل از آغاز ساخت در نظر بگیرد تا مطمئن شود که پروژه از نظر پیشرفت کاری و برنامه زمانی و بودجه به خوبی ادامه پیدا می‌کند. ارزیابی پیش از موعد فازهای اجرایی درگیری‌های زمان اجرا را کاهش می‌دهد. یک مدل هوشمند با داده غنی فراتر از ایده اولیه یک طراحی مفهومی است. این مدل چشم انداز ارزشمندی به آینده پروژه می‌دهد که امکان پیش بینی درآمد مالی را بیشتر برقرار می‌سازد. این چشم انداز با ایجاد یک مدل با اطلاعات غنی که می‌تواند در تمام طول عمر پل استفاده شود، واقعیت را در نظر می‌گیرد.

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

the_future_of_bridge.pdf

 

 

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

درباره نویسنده
عکس‌های ali barzgar

علی برزگر

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گرایش زلزله دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
سوالات مرتبط
عکس کاربر
1پاسخ
پوش اور پل
سلام دوستان بنده رو پایان نامه با موضوع پوش اور پل کار میکنم میخواستم ببینم از دوستان کسی هست تو پوش اور پل تجربه داشته باشه؟
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه کمانش الاستیک در عرشه ی پل فولادی چگونست؟
سلام وققتون بخیر عرشه ی پل فولادی این اجازه رو داره که وارد کمانش الاستیک بشه.. باز هم تاکید می کنم کمانش الاستیک و خطی نه کمانش غیر الاستیک و غیر خطی ... ممنون از سایت خوبتون
عکس کاربر
0پاسخ
سوال در مورد دوره آموزشی مدلسازی و تحلیل پل با OpenSees
سلام، در دوره‌های آموزش نرم افزار OpenSees به مدلسازی و تحلیل پل هم پرداخته می‌شود ، کدام دوره آموزشی این مبحث را در برمی‌گیرد؟ با تشکر
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .