مقاله تحلیلی: مفهوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله

مقاله تحلیلی: مفهوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله

سازه‌های مقاوم در برابر زلزله امروزه به ‌طور گسترده‌ای در مناطق در معرض زلزله به‌ منظور خنثی کردن و یا کم کردن اثرات خطرناک و فجیع ناشی از زلزله به کار می‌روند. در اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی زلزله عظیمی به بزرگی 8/7 در نزدیکی  شهر کرایست‌چرچ (بزرگ‌ترین شهر در جنوب کشور نیوزیلند) رخ داد.

کاربرد مهندسی زلزله به عنوان تنها راهی که با آن می‌توان سازه‌های مقاوم در برابر زلزله ساخت، اکنون رو به رشد است. در این فیلم مفهوم مقاوم سازی در برابر زلزله را با یک الگو نشان می‌دهد. به وضوح می‌توان دید سازه‌هایی که یک سیستم لرزه گیر باز زلزله (مانند مهار بندها) دارند، لرزش‌هایی به مراتب کمتر و همچنین تغییر شکل‌های حداکثری، کمتر و کوچک‌تری دارند.

 

دریافت فایل کامل مقاله:

earthquake-resistant-building-concept.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های Amin.M.RF

Amin.Raoof

دانشجویی سال آخر کارشناسی عمران در دانشگاه شاهد در تهران مسلط به زبان انگلیسی در ترجمه و مکالمه
سوالات مرتبط
عکس کاربر
140پاسخ
خمش تیر بلند در عرض
سلام . میخواستم فرمول و علت خم نشدن تیر بلند از عرض رو بپرسم. مثال: چرا خطکش نازک معمولی از عرض نازکش سریع با فشار بسیار کمی خم میشه ولی در عرض بیشترش اصلا خم نمیشه
عکس کاربر
0پاسخ
نحوه اختصاص مفصل فایبر به دیوارهای برشی چگونه است؟
در تعریف مفصل فایبر به دیوارهای برشی بایستی دو مفصل تعریف شود، یکی برای مقطع بتنی و یکی برای میلگردها. مشخصات مفصل میلگردها بایستی به چه صورت باشد؟ در صورت انتخاب گزینه specified rebar layout تنظیمات باید چطور تعریف شود؟
عکس کاربر
0پاسخ
مشاوره در زمینه ساختن ماکت و سازه مذهبی
سلام.می خوایم برای ایام فاطمیه یه موکب تقریباً بزرگ درست کنیم و در کنارش یه سری از مکان ها و حادثه ها رو با کمترین هزینه و طبیعی بودن به تصویر بکشیم.کسی می تونه مشاوره بده در این زمینه ؟
ورود به بخش پرسش و پاسخ
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .