مقاله تحلیلی: سه مزیت تیرچه کامپوزیت فولادی

مقاله تحلیلی: سه مزیت تیرچه کامپوزیت فولادی

سبک‌تر، کم عمق‌تر و ارزان‌تر: سیستم‌های تیرچه کامپوزیت فولادی می‌توانند در هزینه‌ها و در مصالح صرفه جویی کنند و استفاده از فضا را بهینه سازی کنند. دلایل صرفه جویی در هزینه برای طراحی یک سیستم تیرچه کامپوزیت فولادی کف در عمق، همراه با اینکه چگونه این سیستم ثابت شده به بهترین شکل بین تعیین کننده مشخصات و تولید کننده تیرچه هماهنگ می‌شود، توصیف می‌شوند.

مصالح سبک‌تر هزینه را کاهش می‌دهند: زمانی که تیرچه‌ها تکیه گاه یک دال بتنی هستند، مشخصات تیرچه کامپوزیت – که با استاندارد موسسه تیرچه فلزی (SJI) تیرچه غیر کامپوزیت مخالف است - باید مورد بررسی قرار گیرند، چرا که آن‌ها سبک‌تر هستند. صرفه جویی در وزن را با استفاده از بارهای طراحی خاص پروژه در رابطه با طراحی ضریب بار و مقاومت (LRFD)، جداول وزن تیرچه کامپوزیت فولادی و جدول طراحی تیرچه اقتصادی برای تولیدکننده تیرچه را می‌توان تعیین کرد. تیرچه کامپوزیت بهره‌وری و مزایای استفاده از تیرچه غیر کامپوزیت را بهبود بخشید. به عنوان مثال، برای دال بتنی مقاومت اضافی می‌افزاید، اجازه می‌دهد یال بالای تیرچه کوچک‌تر باشد و در نتیجه، موجب کاهش مصالح می‌شود زیرا تیرچه‌ها به تنهایی بارهای طراحی را تحمل نمی‌کند.

 

 

 

دریافت فایل کامل مقاله:

three_benefits_of_the_composite_steel_joist.pdf

 

 

منبع :+

ترجمه شده توسط تیم خبری 808  

اگر دوست دارید به تیم خبری 808 بپیوندید، با ما تماس بگیرید.

فایل
درباره نویسنده
عکس‌های poorya_n

پوریا نخعی

لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مدیریت منابع آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران سابقه ترجمه مقاله و کتاب تخصصی اشنا به نرم افزارهای matlab, lingo,Gams,hec-hms,modsim, etabs, safe
  • برای ارسال دیدگاه وارد شوید یا ثبت نام کنید .